بهترین رشته های تجربی که آینده شغلی و درآمد خوبی دارند.

هنوز هم دکتر مهندس شدن آرزوی بسیاری از افراد است. شاید دلیل اصلی بیشتر افراد از دانشگاه رفتن داشتن شغل مناسب و یا همان پولدار شدن باشد.

درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی به پارامتر های بسیاری بستگی دارد. اما می توان درآمدی تقریبی برای رشته های مختلف در نظر گرفت.رقم های نوشته شده در پست زیر برای کلان شهر ها می باشد.

 پزشک:

درآمد یک پزشک یا جراح، با توجه به میزان تحصیلات، تخصص، مهارت، و محل کار او « مطب شخصی، بیمارستان، درمانگاه، کلینیک»، به طور میانگین از از 5 میلیون تا 120 میلیون متغییر است.

علوم آزمایشگاهی: از وظیفه مهم رشته علوم آزمایشگاهی، شناخت علل ایجاد بیماری‌های مختلف و عوامل ایجاد‌کننده آنها  است. رادیولوژی، رشته‌های توانبخشی و… از گرایش‌های این رشته محسوب ‌می‌شود.

دندانپزشک:

باید این را در نظر گرفت که بخشی از درآمد دندانپزشکان صرف هزینه مواد و ابزار مورد استفاده آن ها برای درمان بیماران، می شود ولی درآمد خالص آن ها بسته به نوع تخصص، میزان مهارت، محل فعالیت، از 5 تا 100 میلیون متفاوت است که جزء پردرآمدترین رشته های پزشکی می باشد.

دارو ساز:

درآمد متوسط یک داروساز بسته به محل فعالیت و دانش و تجربه او، از 3 میلیون تا 95 میلیون تومان متغیر است که در صورت گرفتن مجوز تاسیس داروخانه این مبلغ افزایش می یابد.

دامپزشکی:

دامپزشکان به طور میانگین درآمدی حدود 3 تا 20 میلیون در ماه دارند که بسته به شرایط مختلف، از جمله محل کار و مهارت آنها، متغیر است.

فیزیوتراپی:

کسانی که سابقه کاری بین 2 تا 5 سال دارند، دارای درآمد متوسط 6 تا 18 میلیون در ماه می باشند، که در لیست پردرآمدترین رشته های پزشکی قرار می گیرد.

پرستاری:

پرستاری به شرط سوپروایزری و هیئت علمی بودن درآمدی بین 15 تا 20 میلیون تومان دارد.

گفتار درمانی و کاردرمانی:

به شرط تاسیس مراکز مربوطه درآمدی بین 5 تا 10 میلیون تومان خواهند داشت.

سایر رشته های پیراپزشکی با همچون هوشبری، اتاق عمل، مامایی، کارشناس تغذیه و.. اساغت کاری کم و به صورت منظم درامدی بیت 1.5 تا 5 میلیون تومان خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید