برای سرمایه گذاری پر سود به سراغ کدام روش برویم؟

تعریف شما از سرمایه گذاری چیست؟

شما هم مثل سایر ادم های روی کره خاکی سرمایه گذاری را نوعی پس انداز و عاقبت اندیشی میدانید!

یا مخالف این تعریف و قاعده هستید؟!

سرمایه گذاری را میتوان یکی از بهترین تصمیم های زندگی تلقی کرد.

روش های سرمایه گذاری

اما برخی از افراد تصور میکنند برای سرمایه گذاری باید در حد راکفلر (John D. Rockefeller)  ثروتمند یا به اندازه استیو جابز Steve Jobs  فقید، باهوش باشند.

ولی اینگونه نیست و ثروت و سرمایه اولیه یا هوش و استعداد فقط برخی از عوامل موفقیت هستند و برای شروع سرمایه گذاری راه های دیگری نیز نیاز است.

شما باید هوشمندی را بیاموزید.

هوشمندی را با باهوش بودن اشتباه نگیرید! هوشمندی واقف بودن بر شرایط و موقعیتی است که در آن قرار دارید.

اگر به روزمه ی میلیاردر ها نگاهی بندازید متوجه میشوید که اکثر آنها با دست خالی شروع کرده اند.

اما بدلیل هوشمندی و شناخت موقعیت به دستاوردهای بزرگی رسیده اند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که بدلیل آشنا نبودن و ترس از سرمایه گذاری و عدم هوشمندی جرات افزایش سرمایه خود را ندارید در ادامه با ما همراه باشید تا روش های کلی برای سرمایه گذاری را بیاموزید.

  • سپرده گذاری

اولین گزینه ای که به ذهن تمامی انسان ها برای سرمایه گذاری میرسد قطعا سرمایه گذاری در بانک است.

افراد با توجه به اطمینان بیشتری که نسبت به بانک ها دارند ، ترجیح میدهند پول خود را در بانک ها به صورت سپرده بلند مدت یا کوتاه مدت بگذارند و سود دریافت کنند.

اما این سود بسیار اندک است و با توجه به وجود تورم و سقوط ارزش پول این سرمایه گذاری خیلی به صرفه نمی باشد.

این سرمایه گذاری تنها برای افرادی که قدرت ریسک کمتری دارند مناسب است.

اما یادتان باشد اگر مبلغ سرمایه شما خیلی کم باشد سود بسیار کمی از بانک دریافت خواهید کرد!

پس باید روش های دیگری برای سرمایه گذاری مبالغ کم پیدا کنید.

  • سرمایه گذاری در حوزه طلا و سکه

اگر مبلغ کمی برای سرمایه گذاری در اختیار دارید و بتوانید مدت زیادی صبر کنید، خرید طلا میتواند یک گزینه خوب برای شما بحساب آید.

طلا اگر چه باعث می‌شود تا ارزش پول‌تان که در معرض از دست دادن ارزش خود است، حفظ شود اما با این حال نه قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد و نه در کوتاه‌مدت، ایده خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

این نکته را در نظر بگیرید که بازار سکه و طلای ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی است که قابلیت پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری را کمی پیچیده و دشوار میکند.

در تبدیل قیمت هر اونس طلای بازار جهانی به نرخ طلا در بازار ایران، دو متغیر به کار می‌رود: قیمت طلا در بازار ایران وابسته به قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی و قیمت دلار در بازار آزاد است.

عوامل بیرونی یعنی نوسانات و تغییرات قیمت طلای جهانی و هم عوامل درونی یعنی نوسانات و تغییرات ارزش دلار در تعیین قیمت طلا نقش دارند.

در کشور ما علاوه بر تغییرات ارز و قیمت طلای جهانی عواملی مانند تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و خیلی عوامل دیگر که خود ریشه در مسائل سیاسی و اجتماعی و… دارند هم بر تغییرات ارزش طلا و سکه تاثیر دارند.

  • دلار و ارز

دلار و سرمایه گذاری دلار را با چه عنوانی می شناسید؟

پرنوسان ترین زمینه سرمایه گذاری دلار است.

افزایش و کاهش هایی که برای دلار اتفاق می افتد به شدت بر روی سرمایه گذاری شما تاثیر گذار است.

مثلا زمانی قیمت دلار رشد صعودی دارد. اما این رشد صعودی تا کی ادامه خواهد داشت؟؟؟

قطعا این روند صعودی تا یک مقداری ادامه دارد و دولت نیز دخل و تصرف زیادی برای کنترل آن دارد.

پس خیلی دل خوش به صعود قیمت دلار نباشید!

سایر ارزها هم وابسته به صعود و نزول دلار هستند.

با توجه به این نوسانات و وابستگی به عوامل متعدد این روش سرمایه گذاری مخصوصا زمانی که مقدار سرمایه اندک باشد توصیه نمیشود.

تجربه نشان داده افرادی که با سرمایه اندک و بدون اگاهی کامل به سمت سرمایه گذاری دلار رفته اند بعد از مدت کوتاهی تمام سرمایه خود را از دست داده اند.

  • ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به نوعی سرمایه گذاری های نوینی محسوب میشوند که چندین سال است به زمینه های سرمایه گذاری اضافه شده اند.

ارزهای دیجیتالی، به شکل الکترونیکی و در بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز موسوم به بلاک‌چین در قالب کُدهای صفر و یکی معامله می‌شوند.

این بار بدون واسطه و به صورت آنی میتوانید خرید و فروش ارز انجام بدهید.

حتما نام های بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و….  به گوش‌تان خورده است. در چند سال اخیر این ارزها به شدت رشد کردند. اما خیلی نمیتوان به انها به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری اعتماد کرد.

مثلا در اواخر سال ۲۰۱۷، تبلیغات و اخبار متعددی که درباره ارزهای دیجیتالی منتشر می‌شد، باعث بروز حباب قیمت در بازار ارزهای دیجیتالی شد. حبابی که در سال ۲۰۱۸ ترکید و به بسیاری از کسانی که به دنیای دیجیتال دل بسته بودند، ضررهای فراوانی وارد کرد.

تحریم ایران خود یکی از عوامل نگران کننده برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بحساب می اید. زیرا ممکن است دسترسی به سرمایه و دریافت وجه را با مشکل مواجه شود یا حتی سرمایه وارد شده از بین برود.

  • بورس

بازار بورس شاید همان گزینه ایده آل برای سرمایه گذاری با مبلغ اندک باشد.

حتی اگر شما سرمایه ای کمتر از یک میلیون تومان در اختیار داشته باشید میتوانید وارد بورس و سرمایه گذاری داخل آن شوید.

تمام روش هایی که در بالا گفته شد روش های هوشمندانه ای نبودند!

اما بورس را میتوان در گروه روش های هوشمندانه قرار داد.

اگر در بورس  شجاعت، آگاهی و اراده را فراموش نکنید، قطعا به موفقیت های مالی زیادی خواهید رسید.

بورس بازار بزرگی است و فعالیت در آن توأم با ریسک‌هایی است اما با به کارگیری همان هوشمندی که در ابتدا از آن صحبت شد به راحتی می‌توان تحولات اقتصادی خوب و مثبتی را در زندگی مالی خود به وجود آورد.

مزیت سرمایه گذاری در بورس

شما با هر مبلغی که در اختیار دارید میتوانید در بورس شروع به فعالیت کنید.

فرقی ندارد یک میلیون تومان دارید یا صد هزار تومان !

هیچ محدودیتی برای وارد شدن به بازار بورس وجود ندارد. شما با مبلغ های پایین میتوانید سهام یک شرکت را در بورس با استفاده از خرید آنلاین سهام خریداری نمایید.

برای فعالیت در بورس باید هوشمندی و مدیریت صحیح سرمایه را بیاموزید.

اگر به درستی در بازار بورس، سرمایه‌گذاری کنید، ارزش دارایی‌تان را در مقابل تورم حفظ خواهید کرد. چون شما در دارایی شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، سهیم می‌شوید و به مرور زمان، با رشد سهام آن شرکت، ارزش پول‌تان هم حفظ خواهد شد.

امکان نقدشوندگی سرمایه در بازار بورس بسیار بیشتر از سایر انواع سرمایه‌گذاری است و هر زمان که بخواهید، با فروش سهم‌تان می‌توانید به پول برسید.

بورس مکانی قانونی برای معاملات است و سرمایه‌گذاران از حمایت قانونی برخوردار هستند. در واقع، امنیت و شفاف‌سازی موجود در بورس بسیار زیاد است.

با خرید سهام شرکت‌ها، امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های آنها هم وجود خواهد داشت. هر شخص بنا به مبلغ سرمایه‌گذاری خود در جلسات شرکت، حق اظهار نظر و تصمیم‌گیری دارد.

و… .

اما این نکته را فراموش نکنید که در بورس نیز امکان ضرر کردن وجود دارد. در تمام سرمایه گذاری ها شکست و پیروزی بدنبال همدیگر هستند.

اگر با مبالغ خیلی کم به بازار بورس وارد شوید و تصمیماتی درست بگیرید، با همان مبلغ اندک می‌توانید به تدریج سود کرده و از پولی که بیشتر شده است برای شرکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر در بورس استفاده کنید. شک نکنید که بورس این ظرفیت رشد را در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط باید بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید