10 ترفند کاربردی برای افزایش امنیت اینستاگرام

10 ترفند کاربردی برای افزایش امنیت اینستاگرام! اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های کاربردی است که مخاطبین زیادی را به خود اختصاص داده است. احتمالا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنید. شما روزانه در اینستاگرام با افراد زیادی در ارتباط هستید، پس نباید برخی اطلاعات مهم و خصوصی خود را در این فضا منتشر کنید. بنابراین افزایش امنیت اینستاگرام موضوع بسیار مهمی می باشد. اما چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ شاید در برخی پیج ها دیده باشید که در قسمت بایو ، نام فردی را به عنوان مسئول امنیت اینستاگرام می نویسند. شاید با خود فکر کنید که این شخص کار خاصی را انجام می دهد یا با هک اینستاگرام و ربات های خرابکار آشنایی دارد.

اما حقیقت ماجرا این است، که اینگونه نیست. تنها با استفاده از چند ترفند می توان امنیت اینستاگرام را افزایش داد. در ادامه مقاله راهکارهایی را به جهت بالابردن امنیت پیج در اینستاگرام به شما آموز خواهیم داد. لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بتوانید مسئول امنیت پیج خودتان شوید.

راه های افزایش امنیت اینستاگرام

هرچند که راه های زیادی برای افزایش ایمنی اینستاگرام وجود دارد، اما خوشبختانه تمامی این راه ها آسان می باشند. به طوری که خودتان می توانید امنیت صفحه تان را فراهم کنید و نیاز به شخص دیگری برای این کار نداشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت.

صفحه تان را برای افزایش امنیت اینستاگرام شخصی کنید

به منظور جلوگیری از انتشار عکس های خصوصی شما، اولین و ساده ترین راه شخصی کردن صفحه تان است. صفحه خود را به نوع private  تغییر دهید. در این صورت به اصطلاح صفحه تان را قفل کرده اید و تنها می توانید درخواست افرادی را که خودتان می خواهید؛ برای فالو قبول کنید. در این صورت احتمال هک شدن یا انتشار و سواستفاده از عکس های شما به شدت کمتر می شود.

برای بروزرسانی از استورهای معتبر استفاده کنید

سعی کنید همیشه اینستاگرام خود را آپدیت نگه دارید. در به روزرسانی ها علاوه براینکه امکانات جدیدی به نسخه جدید اپلیکیشن اضافه می شود، ایرادات و همچنین باگ های امنیتی آن رفع می شود. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم، همیشه اینستاگرام خود را از طریق استورهای معتبر مانند گوگل پلی و … بروزرسانی کنید.

از یک رمز عبور قوی و مطمعن برای اکانت خود استفاده کنید

همواره پسوردی قوی برای اکانت خود در نظر بگیرید. یک رمزعبور قوی و مطمعن شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، و نشانه ها می باشد. سعی کنید از یک پسورد متفاوت با سایر اپلیکیشن ها، برای اینستاگرام خود در نظر بگیرید. هرچندماه یکبار پسورد خود را عوض کنید. اینگونه مطمعن خواهید شد کسی از رمزعبور اینستاگرام شما مطلع نمی باشد.

احراز هویت دو مرحله ای اکانت خود را فعال کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که به منظور افزایش امنیت اینستاگرام خود باید انجام دهید، احراز هویت دو مرحله ای می باشد. شاید از کاربرد این گزینه بی خبر باشید. هنگامی که احراز هویت دومرحله ای را فعال می کنید، در صورتی که فردی بتواند پسورد شما را درست وارد کند، یک کد امنیتی برای شما از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می شود. در صورتی که کدامنیتی وارد نشود، کسی جز شما نمی تواند وارد اینستاگرام شود.

بله کسی نمی تواند وارد ایسنتاگرام شما شود. البته گفتیم در صورتی که کدامنیتی وارد نشود. مراقب باشید که گوشی همراه خود را در اختیار کسی قرار ندهید. زیرا این احتمال وجود دارد که، فردی که قصد ورود به اکانت شما را دارد، با نصب یک برنامه جاسوسی روی گوشی شما، بتواند به راحتی به کد امنیتی شما دسترسی پیدا کند.

امنیت گوشی خود را حفظ کنید

همیشه سعی کنید امنیت گوشی خود را به طور مناسبی حفظ کنید. مثلا برای رمز عبور تلفن همراه خود از اسکن اثرانگشت یا تصویر استفاده کنید. یا اینکه می توانید یک رمز عبور قوی و طولانی انتخاب کنید؛ به طوری که کسی از آن آگاه نشود.

پیشنهاد می کنیم روی گوشی خود یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید. در اینصورت می توانید برنامه های مخرب و ویروس ها احتمالی را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. به همین راحتی شما می توانید سطح امنیت گوشی خود را بالا ببرید.

اطلاعات خود را در مرورگر برای افزایش امنیت اینستاگرام ذخیر نکنید

بسیاری از افراد از طریق مرورگر وارد اکانت اینستاگرام خود می شوند. توجه داشته باشید که هیچ زمانی اطلاعات ورود خود را در مرورگر ذخیره نکنید. همچنین اگر شما از سیستمی استفاده می کنید که برای شخص خودتان نیست، اطلاعات ورود را ذخیره نکنید. زیرا در این صورت دستیابی به اکانت اینستاگرام شما بسیار آسان تر خواهد بود.

از برنامه های مشکوک دوری کنید

از برنامه های مشکوک دوری کنید. به عنوان مثال زمانی که وارد یک سایت می شوید و فایلی به صورت خودکار شروع به دانلود می کند، آنرا متوقف و حذف نمایید. هیچ گاه اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از سایت ها و منابع نامعتبر دانلود نکنید. اگر متوجه شدید یک برنامه کارکرد غیرعادی دارد، حتما آن را از روی گوشی خود حذف کنید. سپس با استفاده از آنتی ویروس گوشی خود را اسکن کنید.

افراد فیک و ناشناس را بلاک کنید

همیشه سعی کنید درخواست افراد فیک و ناشناس را برای دنبال کردن صفحه تان حذف کنید و آنها را نپذیرید. اما اگر صفحه شما خصوصی نیست و به اصطلاح public است، باید افراد فیک را از میان مخاطبین خود بلاک کنید. اکانت های فیک معمولا تصاویر واقعی برای پروفایل خود ندارند.  نام کاربری آنها نامفهوم است و فعالیت زیادی ندارند. اما این اکانت ها به صورت منظم فعالیت های شما را رصد می کنند.

از کلوزفرند برای افزایش امنیت اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام قابلیت جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، که به آن کلوزفرند می گویند. اگر دوست دارید تصاویر شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید بهتر است از کلوزفرند استفاده کنید. در این صورت استوری های شما تنها توسط کسانی دیده می شوند، که خودتان آنها را انتخاب کرده اید. شما می توانید دوستان و آشنایان خود را در لیست کلوز فرند قرار دهید و از احتمال منتشر شدن و سوء استفاده از عکس هایتان توسط دیگران در امان باشید.

لینک های ناشناس و مشکوک را باز نکنید

اگر در اینستاگرام و در قسمت دایرکت خود، لینک های ناشناس توسط افراد ناشناس دیدید به هیچ عنوان آنها را باز نکنید. زیرا ممکن است کنجکاوی شما باعث ایجاد مشکلاتی برای امنیت تلفن همراه تان شود. البته این موضوع فقط محدوود به اینستاگرام نیست. همواره سعی کنید در فضای مجازی از بازکردن لینک های ناشناس و مشکوک دوری کنید.

ما سعی کردیم در این مقاله شما را با روش هایی به منظور ارتقای ایمنی اکانت اینستاگرام آشنا کنیم. از اینکه همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

برای مطالعه بیشتر : آیا بسته بندی محصول می تواند مشتری را برای جذب خرید آن محصول ترغیب کند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید