پیش بینی فروش چیست؟

پیش بینی فروش چیست؟ پیش بینی فروش فرایند تعیین میزان فروش آینده شما خواهد بود و عنصر اصلی هر برنامه کاری است ، که اگر شروع به سرمایه گذاری کرده اید یا تغییرات مهمی را در یک تجارت موجود ایجاد می کنید ، باید آن را تهیه کنید. پیش بینی دقیق فروش به شما کمک می کند تا به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک تصمیم های بهتر و آگاهانه تری بگیرید.

صاحبان مشاغل برای برآورد فروش می توانند به ارقام سالهای قبل اعتماد کنند. آنها باید انتظارات رشد فروش را در نظر بگیرند. با این حال ، برای صاحبان مشاغل جدید ، استفاده از پیش بینی فروش نیاز به مطالعه و بررسی فروش رقبا دارد.

نکات پیش بینی فروش

صاحبان مشاغل کوچک غالباً پیش بینی های فروش خود را بیش از حد تخمین می زنند و یا آن را دست کم می گیرند ، بنابراین می خواهید سه پیش بینی فروش مختلف داشته باشید: یکی به عنوان بهترین سناریو ، دیگری به عنوان یک سناریوی بدترین حالت ، و یک سوم بین این موارد.

 برای پیش بینی میزان فروش روش های مختلفی وجود دارد:

۱- از اعداد صحیح استفاده کنید.

۲- از پیش نسبت به متغیرهای مختلف آمادگی داشته باشید.

۳- کسب و کار خود را بخوبی بشناسید.

۴- بطور پیوسته اقدام به تصحیح روند کار خود بکنید.

موارد موردنیاز برای پیش بینی فروش

سهمیه‌های فروش فردی و تیمی: 

برای سنجش عملکرد به تعریفی عینی‌ از «موفقیت» نیاز دارید؛

وجود فرایند فروش مستند و ساختاریافته:

 اگر نمایندگی‌های شما به‌طور مستمر از مراحل و فرایندهای مشابهی استفاده نکنند، نمی‌توانید احتمال به نتیجه رساندن یک فرصت فروش را پیش‌بینی کنید؛

وجود تعاریف استانداردی از فرصت فروش، سرنخ‌ها، مشتری احتمالی و نهایی کردن فروش: 

باید در مورد چگونگی محاسبه و در نظر گرفتنِ سرنخ‌هایی (lead یا سرنخ، شخص یا شرکتی که به محصول یا خدمات علاقه نشان داده است) که وارد قیف فروش و از آن خارج می‌شوند، میان همه توافق وجود داشته باشد؛

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 

نمایندگی‌ها برای ردیابی فرصت‌های فروش، به پایگاه داده‌ای نیاز دارند تا بتوانند پیش‌بینی‌های نزدیک و دقیقی را به شما ارائه بدهند.

پاسخگویی:

 وقتی فروشنده‌ای پیش‌بینی درستی ارائه نمی‌دهد آیا مسئله را پیگیری می‌کنید تا دلیل آن را بفهمید؟! اگر نه با عدم پیگیری خود به همه نشان می‌دهید اهمیتی ندارد که پیش‌بینی‌های آنها بر اساس واقعیت باشد.

پیش بینی فروش چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید