پرسنال برندینگ چیست و چه نقشی در پیشرفت شغلی دارد؟

پرسنال برندینگ چیست و چه نقشی در پیشرفت شغلی دارد؟ امروزه خوب بودن در هر مهارتی به تنهایی کافی و تضمین کننده موفقیت نیست . افراد زیادی را می بینیم که از کار خود راضی نیستند! و سرکاری نیستند که حق آنهاست! یا کمتر از حقشان حقوق دریافت می کنند! و یا حتی بیکار هستند. امروز قصد دارم تا در رابطه با پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی صحبت کنم که در آن افراد و مهارت هایشان نیز مانند محصولات کسب و کارها نیاز به معرفی دارند .

پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

اصطلاح پرسنال برندینگ اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط تام پیترز در کتاب “خودت باش” مطرح شد . پیترز در کتاب خود برندینگ را اینطور تعریف می‌کند . پرسنال برندینگ در واقع ایجاد یک برند برای خودتان است نه یک نهاد تجاری! که این در واقع به کسب و کار شما کمک بسزایی می کند .

با ایجاد یک نام تجاری شخصی، فرد می‌تواند پیروان اجتماعی خود را افزایش دهد تا به آنها کمک کنند که شغل بهتری داشته باشند، محصولات بیشتری را در تجارت خود بفروشند و فرصت‌های بهتری را در حرفه خود را افزایش دهند.

ساخت برند شخصی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد ممکن است به نیاز به برنامه‌ریزی زیادی داشته باشد و ماه‌ها برای آن تلاش شود. بعضی اوقات بعد از دریافت بازخورد نیاز به بهبود برند شخصی خود داریم .

برای بهبود برند شخصی خود این مراحل را دنبال کنید.

درباره برند شخصی خود تحقیق کنید. مخاطبان خود را در این مرحله مشخص کنید و رقیبی را که ممکن است برای شما وجود داشته باشد بشناسید.

یک استراتژی برند شخصی بسازید! نحوه تعامل با مخاطب مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید و مشخص کنید موفقیت شما در دو ماه ، نه ماه ، دو سال چگونه خواهد بود.

مشارکت برند شخصی خود را کنترل کنید! مشارکت مثبت را ارتقا دهید و برای اظهارات منفی برنامه عملی داشته باشید.

برند شخصی خود را توسعه دهید! هدف خود را برای به اشتراک گذاشتن برند شخصی خود از طریق رسانه های اجتماعی ، شبکه سازی ، ارتباطات و فرصت های گفتاری بیان کنید. وبلاگ نویسی ، vBlogging ، پادکست ها و روش های دیگری را در نظر بگیرید که می توانید برند شخصی خود را به گونه ای تبلیغ کنید که مخاطبان شما به سرعت محتوا را دریافت کنند.

یک برنامه ارتباطی داشته باشید! کنترل حضور شما در اینترنت می تواند زمانبر باشد بنابراین این برنامه به شما کمک می کند تا با واکنش های منفی روبرو شوید و به شما کمک می کند تا به راحتی اطلاعات شرکایی را که با آنها کار خواهید کرد ارائه دهید.

موفقیت خود را مرتباً بسنجید! برای موفقیت در برند شخصی باید بدانید که به مسیر درستی می روید. حتی بردهای کوچک را نیز جشن بگیرید تا انگیزه خود را برای دستیابی به اهداف بیشتر حفظ کنید.

پرسنال برندینگ چیست و چه نقشی در پیشرفت شغلی دارد؟

بنابراین پس از انجام همه اینها از کجا می دانید که در ساخت یک برند شخصی موفق بوده اید؟

هنگامی که فروشی از طریق وبلاگتان دارید.
وقتی از شما خواسته می شود در یک مراسم یا پادکست صحبت کنید.
وقتی کسی شما را به مشتری بالقوه ارجاع می دهد.
وقتی به نشریه ای دعوت می شوید.
وقتی افراد شروع به صحبت در رابطه با شما از طریق اینترنت ، در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ خود یا سایر رسانه های مهم می کنند.

کجا پرسنال برندینگ موفقیت آمیز نبوده است؟

برندسازی کار ساده ای نیست. وقت گیر ، کند و گاهی خسته کننده است. دریافت بازخورد منفی بصورت آنلاین حتی اگر برنامه ارتباطی خوبی داشته باشید می تواند شما را از پا در آورد و گاهی احساس نمی کنید برندی باشید که ساخته اید. ما چند مورد را برجسته می کنیم که باید هنگام برند زدن به خود توجه کنید تا بتوانید سریع برند خود را بهبود ببخشید.

نادیده گرفتن سایر اینفلوئنسرها:

این احتمال وجود دارد که شما تنها فرد در صنعت خود نباشید که برند شخصی خود را بسازد و دیگران مدت بیشتری آنجا بوده اند. تحقیقات خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که آنچه را که قصد دستیابی به آن را داشته اید قبلاً انجام نشده است. رقبای خود را لیست کنید ، آنها را مرتباً کنترل کنید تا بدانند چه کاری انجام می دهند و ببینید آیا می توانید ایده یا دو ایده از آنها را قرض بگیرید. شرکای احتمالی خود را که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید شناسایی کرده و از آنها مشاوره بگیرید ، بنابراین وقت خود را برای کارهای بی ارزش از دست نمی دهید.

نادیده گرفتن پیروان خود:

پس از ایجاد حتی تعداد کمی فالوور ، اطمینان حاصل کنید که به صحبت های آنها گوش می دهید. اگر محصولی را تبلیغ می کنید و آن را دوست ندارند ، دلیل آن را بیابید! و تصمیم بگیرید که آیا این بهترین محصول برای شریک شدن است. نظرات خود را پس از ارسال در شبکه های اجتماعی بخوانید تا ایده خوبی در مورد علایق افراد دریافت کنید! و از یک موتور جستجو برای جستجوی آنلاین نام خود استفاده کنید. ممکن است چیزی راجع به خودتان کشف کنید که قبلاً از آن اطلاع نداشتید.

تولید محتوا:

خود را با صنعت خود هماهنگ نگه دارید و اگر نویسنده خوبی نیستید ، رسانه دیگری را برای تبلیغ خود انتخاب کنید یا یک فریلنسر استخدام کنید تا به شما در پیشرفت بازی کمک کند.

میتوانید تولید محتوای خودتان رو با کیفیتی استاندارد به تیم پراوش بسپارید:

پیج اینستاگرام شما ، ویترین فروش به ۵۰ میلیون ایرانی فعال

خودتان را نامناسب معرفی کنید:

بدون تحقیق درست می توانید یک برند شخصی بسازید که هیچ کس نمی خواهد از آن عقب بماند. اگر صنعت شما از مد افتاده است و می خواهید به آن روح تازه دهید ، حتماً تحقیق کنید که آیا این با بازخورد مثبت روبرو می شود یا خیر. در اینجا ذکر این نکته مهم است که برند شخصی شما باید خود واقعی شما باشد و نه چیزی که ایجاد می کنید.

منسجم نبودن:

ثابت قدم بودن مهمترین عنصر برندسازی شخصی است. اعتماد در نهایت همان چیزی است که پیروان می خواهند. پیروان با ساختارهای فکری خاصی هم ذات پنداری می کنند ، و افرادی را دنبال می کنند که مانند آنها فکر می کنند. اگر این باورهای اساسی را تغییر دهید ، پیروان دیگر به برند شخصی شما اعتماد نخواهند کرد.

ارزشمندترین دارایی ما برند ماست هر کدام از ما مدیر عامل شرکتی به نام “خود” هستیم . و هر کدام صاحب یک برند شخصی هستیم . بیشتر افراد برای خلق و نگهداری برند شخصی شان برنامه ریزی درستی ندارند . معمولاً تصویری که این افراد در ذهن مخاطب خود ساخته اند با تصویر مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد. پراوش با داشتن دوره‌های مختلف برندینگ، بازاریابی و کسب و کار به فعالان حوزه کسب و کار کمک می کند تا برند شخصی خود را به مطلوب ترین و موثرترین حالت ایجاد کند .

در بازار کسب و کار شهر و کشور نفر چندم هستید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید