نکات هوشمندانه برای خرید سهام سودآور

نکات هوشمندانه برای خرید سهام سودآور:

به شایعات توجه نکنید

بسیاری از اشخاص تأثیر گذار در بازار ، پس از خرید سهام اقدام به خبر سازی و شایعه پراکنی برای آن می نمایند که می بایستی مراقب باشید و با تدبیر عمل نمایید.

سهم بد در صنعت خوب بهتر از سهم خوب در صنعت بد است

همیشه قبل از خرید سهم صنعت را تحت نظر بگیرید و سهام شرکتی را که در صنایع رکودی به سر می برد انتخاب نکنید.

سهامتان را بفروشید

اگر سهمی را طبق توصیه دوستان و یا پس از تحلیلهای خودتان خریدید و اوضاع طبق مراد شما نبود آنرا بفروشید . همیشه تحلیلهای شما درست نیست.
پذیرش اشتباه ممکن است به سودآوری تبدیل شود.

برای معاملات وقت بـگذارید

معامله گران موفق روزانه به بررسی بازار پرداخته و از کلیه امکانات از قبیل روزنامه , اینترنت , حضور در تالار بورس, حضور در شرکتها و سایر راهها استفاده می نمایند.

میزان رشد سود پیش بینی شده سهم:

شرکتهایی که EPS واقع بینانه اعلام میکنند و در طول سال به دلیل عملکرد مطلوب مرتب سود پیش بینی شده خود را تعدیل مثبت میدهند و بالا میبرند برای سرمایه گذاری مناسب ترند. این موضوع را باید از سوابق شرکتها متوجه شد.

اخبار سیاسی و اقتصادی:

همواره به اخبار سیاسی اقتصادی داخلی و خارجی توجه داشته باشید. ممکن است گوش دادن به اخبار یا مطالعه روزنامه های اقتصادی وقت شما را بگیرد، اما کمک بزرگی به شما خواهد کرد تا بتوانید در برخی موارد روند بازار را پیش بینی کنید و همین طور صنایع خاصی را مورد توجه قرار دهید.

به گفته وارن بافت:«اولین قانون سرمایه گذاری نباختن است و دومین قانون سرمایه گذاری، فراموش نکردن قانون اول است و این تمام قوانینی است که وجود دارند.
وارن-بافت

اگر سهم هایی را بسیار پایین تر از قیمت واقعیشان بخرید و اگر چندتا از آن ها بخرید، اساسا نخواهید باخت. مهم ترین کیفیت یک مدیر سرمایه، کیفیت وابسته به منش و روحیات اوست نه کیفیت مربوط به هوش او. شما به آیکیوی بالایی در این شغل احتیاج ندارید، منظورم این است که آیکیوی لازم برای رفتن به یک مرکز خرید یا مرکز شهر کفایت می کند و لازم نیست توانایی شطرنج بازی کردن به صورت ۳ بعدی را دارا باشید یا بازیکن فوق العاده ای در بازی بریج باشید؛

شما به یک شخصیت پایدار نیاز دارید، شما به منشی نیاز دارید که نه از همراه بودن با اکثریت لذت زیادی ببرد و نه از علیه آن ها بودن؛ چرا که این شغلی نیست که در آن شما نظرسنجی کنید، این شغلی است که در آن شما فکر می کنید. بن گراهام می گوید که شما به خاطر این که هزار نفر با شما هم عقیده هستند یا نیستند، درست یا غلط نمی گویید. شما به خاطر واقعیت ها و زنجیره استدلالتان است که درست می گویید».

نکات هوشمندانه برای خرید سهام سودآور

بیشتر بخوانید: ۲۵ قانون برای انضباط در معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید