چه کسب و کارهایی به تولید محتوا نیاز دارند؟

چه کسب و کار هایی به تولید محتوا نیاز دارند؟

در مقاله های قبلی به معنای تولید محتوا اشاره کردیم. هرچیزی که میخوانیم، می شنویم یا می بینیم، یک محتوا است. پست های اینستاگرام، ویدیو های یوتیوب یا مقاله هایی که در وب سایت ها می خوانیم محتوا است. بنابراین محتوا حتماً نباید آموزشی باشد، گاهی اوقات محتوا طنز می تواند باشد و یک ویدیو حال روحی شمارا بهتر کند. برخی محتواها مشکل شما را برطرف می کنند و آگاهیتان را بالا می برند. هرچیزی که قابل درک برای انسان باشد و در کانال های اینترنتی و فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود، محتوا است.

کسب و کار

تولید محتوا، به دست فردی متخصص انجام می شود که با تکنیک های، خاص محتوا را جذاب می کند. تولید محتوا به صورت نوشته، ویدیو، پادکست یا عکس می تواند باشد. هرکاری که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم یک کسب و کار را تبلیغ کند، تولید محتوا محسوب می شود. محتوا با جذب مخاطب های هدف خود بعدها آنهارا تبدیل به مشتری های وفادار می تواند کند. بنابراین تولید محتوا در کسب و کار بسیار پر اهمیت است.

کسب و کار های نیازمند به تولید محتوا

حالا که پیشینه ای از تولید محتوا در ذهنتان ایجاد شد شاید سوال کنید که چه کسب و کارهایی باید محتوا بسازند؟ تقریباً همه کسب و کار ها با تولید محتوا در فضای مجازی خود را می توانند معروف کنند. اما در این میان برخی کسب و کار ها بیشتر نیازمند تولید محتوا هستند. برای مثال یک بوتیک لباس به صورت حضوری می تواند فروش داشته باشد. اما با داشتن یک سایت خوب فروش بیشتری را تجربه می کند. با این حساب کسب و کاری که به صورت آنلاین است و فروش حضوری ندارد حتماً باید تولید محتوا داشته باشد. چون بجز ساخت محتوا، دیگر راهی برای جذب مخاطب و فروش خوب نمیماند. بنابراین تولید محتوا برای برخی از مشاغل ضروری و حیاتی است.

1. فروشگاه های اینترنتی :

امروزه با توجه به مشغله های زیادی که افراد دارند، خرید به شکل سنتی خیلی کمتر شده است. افراد به راحتی با چند کلیک در سایت ها و صفحات مجازی محصول مورد نیازشان را درب منزل تحویل می گیرند. به همین خاطر خرید سنتی و حضوری کاهش پیدا کرده است. با خرید اینترنتی، برخی از هزینه ها مانند رفت و آمد حذف شده و در وقت هم صرفه جویی می شود. حالا که این فروشگاه ها بستر خوبی برای درآمدزایی هستند، باید بدانند که چطور از این راه درآمد زایی کنند. فروشگاه های اینترنتی برای معرفی محصول، اطلاع از قیمت ها و تخفیف ها نیازمند تولید محتوا هستند. فروشگاه های آنلاین در واقع بدون داشتن سایت و صفحات مجازی پر بازدید، نمی توانند درآمد زایی کنند. اینجاست که تولید محتوا نقش خودش را نشان می دهد. مخاطبان برای اعتماد کردن به این فروشگاه ها نیاز به راه های ارتباطی درست و محتوای مناسب دارند. اگر بتوانید محتوای خوبی ایجاد کنید، جذب مخاطب و در نهایت فروش خوبی را تجربه خواهید کرد.

2. تولید محتوا برای بسترهای آموزشی :

امروزه یکی از بهترین راه ها برای درآمد، آموزش از راه دور است. با فروش پکیج های آموزشی هر تخصصی که دارید درآمد خوبی می توانید به دست آورید. این بسترها هم مانند فروشگاه های آنلاین نیازمند تولید محتوا هستند. اگر نتوانید محتوای جذابی بسازید مخاطب جذب دوره ها یا پکیج های آموزشی شما نمی شود. اکثر این کسب و کارها در زمینه های یادگیری زبان های خارجی، برنامه نویسی، آشپزی یا چنین مواردی هستند. برای ایجاد یک محتوای خوب، ایده هایی که مربوط به تخصص خودتان است را می توانید به یک محتوا نویس دهید. فردی که قرار است برای شما محتوا ایجاد کند با استفاده از این ایده ها بهترین محتوا را می سازد. توجه داشته باشید که ساخت محتوا باید به دست متخصص این کار سپرده شود تا بتوان از آن نتیجه خوبی گرفت.

3. سایت های دارای محتوای آموزشی :

برخی از سایت ها و صفحات به صورت کلی محتواهای آموزشی می گذارند. برای مثال در اینستاگرام صفحه ای با محتوای آموزش دروس تخصصی برای کنکور می بینید. این صفحات با بالابردن محتوای آموزشی خود در نهایت دوره های آموزشی خودشان را می توانند به فروش برسانند. همچنین یک مرکز آموزشی این صفحه را ممکن است اداره کند که باعث می شود شما در آن مرکز ثبت نام کنید. این سایت ها و صفحات مجازی آموزشی هم محتوای آموزشی تولید می کنند هم ممکن است جنبه تبلیغاتی داشته باشند. اداره این سایت ها و صفحات هم به ساخت محتوا نیاز دارد. اگر قرار است بهترین مرکز آموزشی باشید باید بهترین و آموزنده ترین محتواهم داشته باشید.

4. سایت های خبری و اطلاع رسانی :

این سایت ها همانطور که از اسمشان مشخص است اخبار را منتشر می کنند. معمولاً این صفحات درمورد یک اتفاق یا یک منطقه خاص اطلاع رسانی می کنند. اگر یک فرد متخصص در زمینه تولید محتوا این کار را به دست بگیرد می تواند موجب جذب مخاطب زیادی شود. صاحبان این کسب و کار تلاش می کنند تا این اخبار را به صورت محتوایی متنی تولید کنند. اما این محتوای متنی باید جذابیت هایی داشته باشد که مخاطب جذب این سایت یا صفحه اطلاع رسانی شود. ساخت محتوای جذاب ممکن است آنقدر تاثیرگذار باشد که مخاب تمام اخبار را فقط از کانال های شما دریافت کند.

5. صفحات طنز و سرگرمی :

برخی از صفحات طنز و سرگرمی با انتشار محتوای سرگرم کننده ممکن است درآمدزایی کنند. بنابراین این کسب و کارها هم به تولید محتوا در زمینه های سرگرم کننده نیاز دارند. محتواهایی مانند انتشار آهنگ، فیلم، اخبار سرگرم کننده، بازی ها یا محتواهای طنز.

6. سایت های انتشار فیلم :

برخی سایت ها با انتشار فیلم می توانند درآمدزایی کنند. این سایت ها نیز نیازمند تولید محتوا هستند. این محتوا می تواند در زمینه نقد و بررسی فیلم باشد. یا فیلم هایی که ژانر یکسان دارند را جمع آوری کند و در مورد آن صحبت کند. درهر حالت این سایت ها نیز برای جذب مخاطب نیاز به ساخت محتوای جذاب دارند.

در هر حالت اگر یک کسب و کار میل به پیشرفت دارد، باید با تکنولوژی همراه شود. امروزه در بازار رقابتی اگر نخواهید با تکنولوژی ها و روش های جدید همراه شوید، دچار شکست خواهید شد.

در آخر، باید بدانید که محتوای خوب در هر زمینه و کسب و کاری طرفدار دارد. اگر بتوانید برای کسب و کارهای خود محتوای جذابی بسازید و در اینترنت نشر دهید شاهد افزایش مخاطب خود می شوید. لازمه معرفی محصول یا خدمات شما، ساخت یک محتوای جالب است. ساخت محتوای تخصصی هم نیازمند متخصص این کار است. بنابراین کار تولید محتوا را به دست متخصص این کار بسپرید. شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش با تیم ماهر و متخصصی که دارد در زمینه تولید محتوا شما کمک خواهد کرد. ارائه محتوای با کیفیت از لحاظ تخصصی بودن و سئو برتر، بزرگترین دغدغه تیم ما است. بنابراین با خیال راحت می توانید ساخت محتوای خود را به دست تیم پراوش بسپارید.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

 

برای خواند مقاله رازهای تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید