معرفی دو استارتاپ موفق در ایران

معرفی دو استارتاپ موفق در ایران! استارت آپ راه اندازی یک شرکت یا پروژه ای است که توسط یک کارآفرین برای جستجو ، توسعه مؤثر و اعتبارسنجی یک مدل تجاری مقیاس پذیر آغاز شده است. از این رو ، مفاهیم استارتاپ ها و کارآفرینی مشابه هستند.

تفاوت استارتاپ ا کسب و کارهای کوچک در این است که استارتاپ ها تمرکز خود را بر هم زدن بازارها و درآمد بالا با سرعت بالا دارند. از طرف دیگر مشاغل کوچک اغلب اهداف خود را بر رشد پایدار بلندمدت در یک بازار موجود تنظیم می کنند.

برای داشتن یک شرکت استارتاپی به چه چیزی نیاز دارید؟

نام و ساختار قانونی
برنامه تجاری
شماره شناسایی
حساب بانکی
دفتر اجاره (در صورت نبود خانه)
اخذ مجوزها
استخدام کارمندان (در صورت وجود)
تنظیم سیستم حسابداری و سوابق
اخذ بیمه تجاری
ساماندهی و سازماندهی
توسعه هویت تجاری
بازاریابی

استارتاپ

مامان پز

مامان پز سرویس تحویل غذا آنلاین در تهران است که غذاهای پخته شده توسط مادرهای واقعی را به مشتریانی که آشپزی خانگی را به غذای آماده ترجیح می دهند، ارائه می دهد. روزانه حدود 200 مشتری از غذای لوبیا پلو که توسط مامان مریم پخته می شود، لذت می برند.

تبسم لطیفی ، بنیانگذار 29 ساله مامان پز ، قبل ازانجام این پروژه به دنبال کار اشتراکی با بانک بود. این ایده در حالی شکل گرفت که وی در یک استارتاپ ویکند در تهران شرکت کرد و تقریباً یک سال پیش رسماً راه اندازی شد. لطیفی برای شروع، همه کارها را خود انجام داد اما اکنون چهار کارمندان اداری و پنج پیک موتوری دارد. مامان پز روشهای مختلفی برای تست کیفیت پخت و پز مادران از جمله بازرسی های فوری آشپزخانه های آنها و جستجوی بازخورد مشتری از طریق پیامک دارد.

هنگامی که لطیفی برای اولین بار برای سرآشپزها تبلیغ کرد ، متقاضیان زیادی به سراغ او آمدند. از زنان خانه دار و مرفه ای که می خواستند در جامعه فعال باشند تا مادران مجردی که از یک خانواده مراقبت می کردند .

معرفی دو استارتاپ موفق در ایران

حامی جو

حامی  جو یک سایت کراودفاندینگ ایرانی است که هدف آن کمک به پروژه های هنری و فیلم های ایرانی است – دقیقاً مانند ایندیگوگو. در اقتصادی که با تحریم های بین المللی روبرو است ، حامی  جو تلاش می کند تا یک روش جایگزین برای حمایت از هنر و فرهنگ پیدا کند.

بنیانگذار آن ، محمد نورسی ، دانش آموخته 28 ساله مهندسی زیست پزشکی است. او پیش از این روی تعدادی از راه اندازی های فناوری ناکام کار کرده بود اما این پروژه به سرعت خود را اثبات کرده است. در طی دو ماه از آغاز به کار ، نورسی مجبور به جذب سه نیروی جدید شد و به دنبال استخدام کارمندان بیشتری است.

نورسی برای شرکت در کنفرانس iBridges که بزرگترین گردهمایی استارتاپ های فناوری ایران است ، ماه ژوئن به آلمان سفر می کند. این اولین سفر وی به خارج از کشور خواهد بود و او امیدوار است با سرمایه گذاران بزرگی در آنجا ملاقات کند.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته اساسی برای مشاغل کوچک و استارت آپ ها از کارآفرینان خبره

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید