سرمایه گذاری در بازار مسکن امسال. سودآور یا ضررده!

سرمایه گذاری یکی از بهترین راهها برای ایجاد ثروت و استقلال مالی برای هرکسی است. اکثر افرادی که سرمایه اندکی هم دارند به دنبال حفظ سرمایه خود و سرمایه گذاری امن هستند تا همین سرمایه اندک خود را نیز از دست ندهند.  

با توجه به افزایش تورم و پایین آمدن ارزش پول مسکن سهم قابل توجهی در سرمایه گذاری های مردم داشته است. هرچند اخیرا بازارهای سرمایه گذاری عموما دلار و سکه بود اما با توجه به اینکه سرمایه گذاری در مسکن ریسک کمتری دارد و با افزایش 80 درصدی قیمت آن این بازار را برای سرمایه گذاران جذاب کرده است. اما همچنان با توجه به نوسانات بازار این تردید وجود دارد که آیا خرید مسکن همچنان سود کمتری دارد یا نه.

البته باید توجه داشت که سودآوری مسکن همچون دلار و سکه نیست و صبر چندساله نیاز است.

شما باید یک استراتژی صحیح را پیاده کنید و صبور ، منظم و کوشا باشید. این نکات به شما کمک می کنند تا در زمینه سرمایه گذاری هوشمند اقدام کنید.

هنگامی که در املاک و مستغلات مسکونی سرمایه گذاری می کنید ، بیشتر از یک خانه یا یک قطعه زمین برای ساخت خانه می گیرید. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به روشی محبوب برای پول درآوردن مردم تبدیل شده است و خرید خانه یا زمین بدون هیچ گونه قصد زندگی در آنجا غیر معمول نیست.

برخی از افراد به سادگی ملک را خریداری و نگهداری می کنند ، منتظرند تا قبل از فروش مجدد آن ، ارزش آن را بدانند. داشتن وجه نقد برای پیش پرداخت ، راهی سریع و آسان برای ورود به بازار املاک و مستغلات است ، اما این تنها گزینه شما نیست. بسیاری از افراد راه هایی برای شروع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با پول کم و یا بدون پول خودشان پیدا کرده اند. گزینه ها شامل وام گرفتن و همچنین تعدادی مسیر غیرمعمول و خلاق تر به سمت مالکیت است.

اما این سوال پیش می آید که چرا باید سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را به عنوان یک گزینه در نظر بگیریم؟

مسکن همواره از نیازهای اساسی بشربوده و دولت ها در دوره های مختلف برای رفع این نیاز در تلاش بوده اند. از جمله آنها می توان به دادن تسهیلات و وام ها اشاره کرد.

بنابراین هنگام سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌توان روی فراهم شدن بخشی از پول این سرمایه‌گذاری حساب کرد و راحت‌تر این گزینه را بررسی کرد. از مزایای دیگر سرمایه‌گذاری در املاک در صورت بروز تورم ارزش مسکن شما افزایش می‌یابد و به همین نسبت می‌توان درآمد بیشتری کسب کرد این در حالی است که قیمت وام در این مدت ثابت مانده و شما متحمل هزینه بیشتری نمی‌شوید.

در هنگام سرمایه گذاری در بازار مسکن به این نکات دقت کنید!

همواره توجه داشته باشید که باید ملکی را خریداری کنید که قیمت آن برابر و یا کمتر از قیمت متعارف بازار باشد. در رابطه با محله ای که قصد خرید ملک دارید حتما تحقیق کنید. باید به این نکته توجه داشته اشید که آیا با گذشت زمان در این محله قیمت منزلی که خریداری کرده اید افزایش می یابد یا نه.

در خصوص خرید خانه باید این دو موضوع را از هم منفک کنیم که خرید خانه برای سرمایه‌گذاری است یا نیاز واقعی؟

اگر برای نیاز قصد خرید خانه دارید هر موقع که توان خرید یا موقعیت فراهم شود باید اقدام کرد ولی در ارتباط با تقاضای سرمایه‌ای یا برای حفظ قدرت و ارزش نقدینگی بحث روش‌های جایگزین یا آلترناتیوهای مختلف مطرح می‌شود.

خرید مسکن در نقاطی که نزدیک به دانشگاه هاست بعدا این امکان را به شما می دهد که بتوانید آن را ه دانشجوها کرایه دهید.

با خرید آپارتمان های نوساز هزینه بازسازی را نخواهید داشت و برای فروش و یا اجاره دادن مشکل کمتری خواهید داشت.

خرید ملک های کوچک علاوه بر اینکه سرمایه کمتری می خواهد زودتر اجاره داده می شود یا به فروش می رسد.

آیا رشد قیمت مسکن در سال ۹۸ پایین می‌آید؟

سال جاری می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری به سازندگان مسکن بدهد چرا که اغلب کارشناسان معتقدند که تلاطم قیمتی بازار مسکن فروکش می‌کند و همچنین دولت طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا می‌تواند رونق نسبی در اشتغال و ساخت و ساز ایجاد کند.

 تابلوی معاملات مسکن شهرها، قرمز رنگ شد و بازار معاملات مسکن در شهرهای کشور در حالی با پیشروی در فاز رکود با افت حجم معاملات خرید واحدهای مسکونی مواجه شده است . با  کاهش معاملات، قیمت‌های پیشنهادی و قطعی هم نرخ نزولی را در پیش گرفته است.

افت ۳۹ درصدی حجم معاملات خرید مسکن در ۵ ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال قبل درحالی مشاهده می‌شود که عمده ریزش حجم معاملات خرید مسکن در این مدت مربوط به خروج تقاضای مصرفی از بازار کشوری معاملات مسکن بوده است.

بازار مسکن یکی از بازارهای پرتوجه در سال جاری بود که وضعیت متغیرهای آن در حال حاضر به‌گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده زیرذره‌بین گروه‌های مختلف باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید