راز رسیدن به موفقیت شغلی چیست؟

میخواین به موفقیت شغلی برسید، پس باید از شغلتون راضی باشید. همه ما موفقیت را دوست داریم و رسیدن به موفقیت شغلی هم یکی از دغدغه های ماست.

تا حالا از خودتون پرسیدید چرا بعضی از افراد در شغلشون موفق ترند؟

این افراد هوش بالایی دارند یا بیشتر تلاش میکنند؟

اول باید مشخص کنید موفقیت شغلی از نگاه شما چیست؟ گرفتن حقوق بالا؟ داشتن اعتبار بیشتر؟ گرفتن ترفیع رتبه؟داشتن کفایت و شایستگی؟ یا امنیت شغلی؟

عواملی هستند که به ما کمک میکنند تا به موفقیت برسیم .

مثلا باید سعی کنیم از ریسک کردن نترسیم، ایده های نو ارائه بدیم ، ابتکار و نوآوری داشته باشیم و بتونیم در بروز مشکلات راه حل های جدید ارائه بدیم. و حتی فرصت های جدید رو کشف کنیم.

آیا عملکردتون رو ارزیابی میکنید؟

مثلا در کار اهداف کوتاه مدت و مشخصی داشته باشید و در پایان زمان مشخصی ببینید آیا به وظایفتون عمل کردید یا خیر؟ آیا از کارتون راضی بودید یا خیر؟

اینکه همیشه آماده یادگیری باشیم در رسیدن به موفقیت شغلی به ما کمک زیادی میکند. همین که کارفرمای شما بداند به همه چیز توجه ویژه ای دارید یک امتیاز محسوب میشود.همیشه در مطالعات شغلی از رقیبانتون  سبقت بگیرید. نقاط ضعف خودتون رو بشناسید و به دنبال دانش، توانایی و مهارت بیشتر باشید.

دوست دارید خودتون رو زرنگ و فعال نشون بدید؟

پس همیشه قبل از اینکه مدیر از شما بخواهد ، نیاز شغلی مدیر را بدانید و کارها رو انجام بدید.

افراد موفق ارتباطات فعال و موثری  دارند. پس شبکه سازی و حفظ روابط را فراموش نکنید.

چیزی که حائز اهمیت است این است که بیشتر عمل کنیم چون ارزش بیشتری به نسبت حرف زدن دارد. بهتر است در عمل به مدیر نشان دهید که چه توانایی هایی دارید .

اینکه مدیر به شما اعتماد کند بسیار مهم است. زیرا کارهای بیشتری به عهده شما میگذارد و خودش با خیال آسوده به دنبال بقیه کارها میرود . پس سعی کنید به قول هاتون عمل کنید و کارها را به موقع تحویل دهید.

اگر می خواهید کارمند خوبی باشید سعی کنید در هنگام بروز مشکلات راه حل ارائه دهید و در حد توانتان برای حل آن تلاش کنید. نه اینکه خودتون باعث ایجاد مشکل شوید.

فقط با کمی تلاش و به کار گیری این مهارت ها میتونیم در کارمون به موفقیت برسیم و از خودمون رضایت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید