برند محبوب مردم باش و پول پارو کن! KFC

یه برند محبوب که در قلب صدها هزار دوست‌دارِ سوخاریِ مرغ هست و نیازی به معرفی نداره.خُب، حتی اگه عاشق مرغ نباشین، داستان الهام‌بخش سرهنگ «ساندرز» می تونه براتون جالب باشه. یعنی سس دوست‌داشتنی‌ترین برند سوخاریِ مرغ در جهان «کی ‌اف ‌سی».

ساندرز در شهر کوچیک ایندیانا در سال 1890 متولد شد. وقتی 12 ساله بود پدرش رو از دست میده و تمام مسئولیت های خونه رو به عهده می گیره. اون خونه رو ترک می کنه تا شغلی پبدا کنه و بتونه خانواده فقیرش رو حمایت کنه. بعدها مادرش دوباره ازدواج کرد ولی ناپدری با پسرها رابطه خوبی نداشت . برادرهای ساندرز به مکان های مختلفی فرستاده شدند و خود او هم به یک مزرعه فرستاده شد. «ساندرز» خیلی زود متوجه شد کار رو به مدرسه ترجیح می‌ده، پس در کلاس هفتم مدرسه رو ترک کرد و بدون هیچ هدف خاصی در یه مزرعه شروع به کارد کرد و سپس در «کوبا» به ارتش پیوست. «ساندرز» نیمه‌ اول زندگیش رو به کار در مشاغل مختلفی گذروند، از جمله: تعمیر ماشین بخار، فروش بیمه، فروش تایر اتومبیل، راه‌اندازی سیستم نور و بارگیری قایق و کشتی.

با این حال تنها مهارتی که داشت آشپزی بود که مادرش از هفت سالگی بهش یاد داده بود.

اون شغل های زیادی رو امتحان کرده بود ولی نمی تونست در هیچ کدوم از اونا مدت زیادی دووم بیاره. بعدها آشپز و ظرف شور یه رستوران کوچیک شد. سرانجام در سال 1930 در یک ایستگاه خدماتی موندگار شد .درست بیرون یه شهر کوچیک به نام کربین شمالی. در اوقات فراغتش غذا درست می کرد. اون غذا هارو سریعتر و تردتر می پخت و در گوشه ای از محل زندگیش به مشتری ها ارائه می داد که به یه غذاخوری کوچیک تبدیلش کرده بود. خیلی زود خوراک استیک اون محبوب مسافرانی شد که معمولا برای خوردن غذا اونجا توقف می کردند.

ساندرز با تمام پس اندازی که داشت یه رستوران بزرگ گرفت که بتونه  به همه مشتریانی که بهش مراجعه می کردند خدمت کنه. و برای اولین بار مرغ سوخاری افسانه ای رو ارائه داد.

در سال 1937 دوباره رستورانش رو توسعه داد که حدود 150 نفر در اون جا می شدند. او همیشه به دنبال پیشرفت و بهبود روش های تولید بود. بعدها برای توسعه رستوران های زنجیره ایش با اتومبیل به رستوران های مختلف می رفت و مرغ سوخاری خودش رو برای صاحبان رستوران ها درست می کرد.

دستور غذای اون توسط  رستوران های زیادی رد شد ولی اون نا امید نشد چون میدونست دستور غذای مرغ سوخاریش منحصر به فرده و با همین اعتقاد همیشگی پیش رفت و سرانجام یه رستوران موافقت کرد تا مرغ سوخاری ساندرز رو بفروشه. خیلی زود رستوران بیشتری با اجرای دستور مرغ سوخاری اون موافقت کردند . بعد از 4 سال مرغ سوخاری کنتاکی خیلی معروف شده بود ولی ساندرز تصمیم گرفت که شرکت رو به یه سرمایه گذار خصوصی بفروشه. در این معامله ساندرز 2 میلیون دلار دریافت کرد و همچنان مدیر رسمی شرکت باقی موند.او از اینکه شرکتش را فروخته بود احساس خوبی نداشت اما در سن 75 سالگی فکر می کرد بهتره ببینه شرکتش همچنان داره رشد می کنه اونم فراتر از توانایی های خودش.

با این حال ساندرز هرگز نگران پول درآوردن نبود، خیلی زود «کی اف سی» فروشگاه های مستقلی رو راه اندازی کرد که بسته های غذای اماده رو به شیوه مدرن ارائه می دادند.

تا سال 1967 کی اف سی از نظر حجم فروش ششمین رستوران زنجیره ای آمریکا شد. بعدها «کی اف سی» رستوران های خودش در کانادا هم راه اندازی کرد و خیلی زود در بیش از چهل کشور شعبه زد و تا پایان سال 1970 بالغ بر سه هزار شعبه در سرتاسر جهان داشت.

در حال حاضر «کی اف سی»، دومین برند بزرگ رستوران های زنجیره ای در جهانه و با توجه به تغییرات زیادی که در اون به وجود آمده هنوز هم یه برند محبوب غذایی باقی مونده .

ممکنه ساندرز هیچ وقت فکر نمی کرد به این سطح از شهرت برسه ولی اون الان در 123 کشور به خاطر دستور مرغ سوخاری محبوبش شناخته شده است . موفقیت «کی اف سی» نتیجه تجربه بی پایان و استقامت سرهنگ ساندرز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید