برنامه ای هفت روزه جهت شکل بخشیدن به زندگی (روز دوم)

روز دوم:

هدف: درست همان طور که یاد گرفته اید سیستم عصبی تان را شرطی کنید تا با رفتارهای مناسب به نتایح دلخواه دست یابید، سرنوشت جسمی شما نیز بستگی به این امر دارد که چگونه سوخت و ساز بدن و عضلات خود را شرطی کنید تا به انرژی یا اندام دلخواه دست یابید.

اگر درباره استو متیل من مطالعه کنید متوجه خواهید شد که کسانی که شاهد موفقیتش بوده اند اظهار کردند که وی پس از طی مسافت 1600 کیلومتر سرحال تر از آغاز مسابقه به نظر میرسید و زخم یا تاولی روی بدنش دیده نمیشد. چگونه توانسته بود به این توانایی باور نکردنی برسد تا بیش از ظرفیت بدنش کار کند و بدون هیچ جراختی همچنان حداکثر نیرو و توان خود را حفظ نماید؟

ما در جامعه ای زندگی میکنیم که فعالیت های غیرهوازی در آن بسیار و فعالیت های هوازی در آن اندک است. و این امر بر روی سلامتی ما اثرات منفی بسیاری می گذارد.

راز استو متیل من این است که دریافت سلامتی و آمادگی جسمانی باید به طور توام وجود داشته باشند.

شما نه تنها با پرداختن به ورزش های هوازی می توانید استقامت بدنتان را زیاد کنید، بلکه می توانید با انجام فعالیت های غیرهوازی قدرت تان را افزایش دهید.

تمرین امروز:

1.تفاوت میان آمادگی جسمی و سلامتی را درک کنید. تا کنون این کار را کرده اید؟

2.تصمیم بگیرید که سلامت باشید. امیدوارم تاکنون این تصمیم را هم گرفته باشید.

3.مشخص کنید چه وضعیتی دارید. آیا به ورزش های هوازی میپردازید یا غیرهوازی؟ آیا چربی میسوزانید یا گلیکوژن؟ از کسی بخواهید این آزمایش را در مورد شما انجام دهد و یا به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا صبخ ها که از خواب بیدار می شوید احساس خستگی می کنید؟

آیا بعد از ورزش احساس گرسنگی می کنید؟

آیابعد از ورزش احساس عصبانیت می کنید؟

آیا علی رغم فعالیت های ورزشی از هم در اطراف شکم تان چربی دارید؟

آیا بعد از ورزش احساس درد می کنید؟

اگر پاسخ این سوالات مثبت است به احتمال زیاد به ورزش های غیر هوازی می پردازید.

4. برای خود یک دستگاه شمارنده ضربان قلب تهیه کنید. این یکی از بهترین خریدهایی است که می توانید انجام دهید.

5.برای خود برنامه ای بریزید. براساس برنامه ای ده روزه به ورزش های هوازی بپردازید و به این ترتیب دستگاه سوخت و ساز بدنتان را شرطی کنید تا چربی بسوزاند و انرژی بیشتری تولید کند. بلافاصله این کار را انجام دهید.

6. ورزش را جزئی از هویت خود بدانید. شما فقط با مقید کردن خود نسبت به ورزش و انجام فعالیت های ورزشی بلند مدت می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید