اصول اساسی کارآفرینان خلاق

اصول اساسی کارآفرینان خلاق! اگرچه درآمدزایی از کارهای هنری چیز جدیدی نیست ، مفهوم و رشد کارآفرین خلاق قطعاً جدید است! اینترنت، منابع و فرصتهایی را برای افراد ایجاد کرده است تا بتوانند از دانش و تواناییهای ذاتی خود برای تأمین درآمد استفاده کنند. اگر می خواهید شغلی پیرامون استعداد خود ایجاد کنید و به صفوف روزافزون کارآفرینان خلاق بپیوندید ، باید این کارها را انجام دهید:

کارآفرین خلاق چیست؟

در ابتدا ، ممکن است فکر کنید که یک کارآفرین خلاق کسی است که از تلاشهای خلاقانه خود ، مانند هنرمندان یا عکاسان ، درآمد کسب می کند. در حالی که مطمئناً این نوع کارآفرینان در رده هنرمندان قرار می گیرند ، اما هنرمندان تنها کارآفرینان خلاق نیستند.

کارآفرین خلاق کسی است که از دانش و مهارت های خلاقانه یا فکری خود برای کسب درآمد استفاده می کند ، معمولاً در یک تجارت یا به عنوان یک فریلنسر. این تفاوت از کارآفرینی سنتی است که عمدتاً روی تولیدات صنعتی متمرکز شده است.

برخی از کارآفرینان مشهور خلاق چه کسانی هستند؟

تاریخ ، به ویژه در قرن بیستم ، مربوط به افرادی است که دانش و خلاقیت خود را به یک تجارت پر رونق تبدیل کرده اند! بسیاری از آنها مشاغل خود را از خانه شروع کردند!

والت دیزنی

موفقیت والت دیزنی

والت نقل قول های بسیار خوبی دارد ، اما یکی از خلاقیت های کارآفرینی خلاقانه این است: “من فقط امیدوارم که هرگز یک چیز را از دست ندهیم – که همه اینها توسط ماوس شروع شده است.” از فیلم ها گرفته تا پارک های مضمون و محصولات میکی ماوس و دیزنی ، همه اینها از زمان ساخت والت میکی موس در قطار از نیویورک به خانه رفته است. والت از تخیل و هنر خود برای ساختن یک امپراطوری استفاده کرد که با موس کارتونی آغاز شد.

مخترعین از جمله توماس ادیسون

همه مخترعین که قادر به سرمایه گذاری در مورد اختراعات و ایده های خود هستند می توانند به عنوان کارآفرینان خلاق در نظر گرفته شوند. که شامل نیکولا تسلا ، الکساندر گراهام بل و حتی مخترعان امروزی مدرن تر مانند جوی مانگانو است که امپراطوری خود را شروع کردند. در حالی که این مخترعین ممکن است محصولاتی را تولید کنند که انبوه تولید شوند ، تجارت آنها بر پایه ایده ها ساخته شده است.

یکی از مشهورترین و پرکارترین این مخترعین ، توماس ادیسون است که تصاویر متحرک ، چراغ برقی و… را اختراع کرده است. وی برای ایده ها و اختراعات خود فقط در ایالات متحده 1.093 اختراع ثبت کرده بود.

استیو جابز

اکثر مردم هنرمند و برنامه نویس رایانه نیستند ، اما بیشتر مردم نیز استیو جابز نیستند! در کنار استیو وزنیاک ، جابز تکنولوژی را توسعه داد که در دسترس مردم روزمره باشد ، اما او زیبایی شناسی دستگاه هایی را که ایجاد می کرد نیز در نظر می گرفت. خلاقیت وی واقعاً در توانایی او برای توسعه محصولات و خدماتی که مردم نمی دانستند به آنها احتیاج دارند ، مانند توانایی حمل هزاران آهنگ در یک دستگاه کوچک یا تبدیل یک تلفن قابل حمل به یک مرکز رایانه و سرگرمی بی نظیر بود.

ری دراموند

در حالی که بسیاری از افراد Ree به اندازه کارآفرینان خلاق ذکر شده در بالا مشهور نیستند ، هرکسی که شبکه غذا را تماشا می کند ، در وال مارت خرید می کند و یا عاشق خواندن وبلاگ های شیوه زندگی است ، احتمالاً او را می شناسد. به عنوان یک همسر و مادری که در یک مزرعه گاو در اوکلاهما زندگی می کردند ، دراموند یک وبلاگ را به اشتراک گذاشت که عکس ها و دستور العمل های خود را در ماه مه 2006 به اشتراک گذاشت. تا سال 2009 ، وبلاگ وی ماهانه 13 میلیون بازدید صفحه داشت. همزمان با درآمد حاصل از وبلاگ خود ، Drummond توانسته است موفقیت خلاقانه خود را در نوشتن خاطرات و کتابهای آشپزی ، یک نمایش آشپزی در شبکه غذایی و خط وسایل آشپزی فروخته شده در وال مارت به نمایش بگذارد.

کارآفرینان خلاق کمتر مشهور

اگرچه ممکن است درباره کارآفرینان خلاق ذکر شده در بالا شنیده باشید ، امروز میلیون ها نفر شنیده می شوند که استعدادهای خود را به مشاغل پررونق تبدیل می کنند. این افراد وبلاگ نویسان ، فروشندگان اتی ، YouTubers ، فریلنسر و … هستند.

اصول اساسی کارآفرینان خلاق

ایده های مشاغل خانگی کارآفرین خلاق

ویژگی بارز کارآفرین خلاق این است که شما برای درآمدزایی به دارایی های فکری یا خلاق خود ضربه می زنید! صدها راه مختلف برای انجام این کار بسته به مهارت ، دانش و خلاقیت شما وجود دارد! در اینجا روش هایی وجود دارد که کارآفرینان دیگر این کار را انجام داده اند:

هنر و عکاسی
صنایع دستی
وبلاگ نویسی
مربیگری
محصولات دیجیتال (برنامه ها ، چاپخانه ها و غیره)
طراحی گرافیک
پادکست
تدریس (دروس آنلاین)
ویدئو / Vlog / YouTube
نویسندگی

چگونه می توان یک کارآفرین خلاق شد؟

امروزه تبدیل دانش و استعدادهای خود به درآمد، آسان تر و مقرون به صرفه تر از همیشه است! دلایل بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین خلاق وجود دارد از جمله:

برای انجام کاری که دوست دارید ، هزینه کنید.
انعطاف پذیری
طراحی شغلی متناسب با اهداف سبک زندگی شما

اصول اساسی کارآفرینان خلاق

به عنوان یک کارآفرین خلاق شروع کنید

اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید دارایی های فکری و خلاقانه خود را به درآمد تبدیل کنید ، در اینجا نحوه شروع کار آورده شده است:

بفهمید چه چیزی می توانید ارائه دهید! لیستی از کارهایی را که می شناسید ، دوست دارید انجام دهید ، مانند doodling ، آواز خواندن ، نواختن ساز و غیره تهیه کنید. به یاد داشته باشید ، ایده شما نیازی به هنری ندارد تا خلاق به حساب بیاید. فقط باید به پایه دانش یا مجموعه مهارت های خود ضربه بزنید.

تعیین کنید که چگونه دانش یا مهارت شما می تواند درآمد کسب کند! آیا می توانید چیزی برای فروش بسازید؟! آیا می توانید استعداد خود را آزاد کنید؟! آیا می توانید در مورد آن به مردم آموزش دهید یا به آنها اطلاع دهید (یعنی وبلاگ نویسی ، محصولات اطلاعاتی ، دوره آنلاین و غیره)؟ شما ممکن است ایده ای داشته باشید که راه های مختلفی برای درآمدزایی دارد و پایین آمدن در این مسیر ، ممکن است ایده خوبی برای ایجاد چندین درآمد در اطراف ایده خود باشد. اما شروع کنید ، یکی را انتخاب کنید و تا زمان به کار آمدن روی آن تمرکز کنید.

درباره ایده خود تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید که بازاری وجود دارد که بخواهد (و مبلغی را برای آن چه می خواهید) ارائه دهید! در تحقیقات بازار افرادی را بیابید که آماده ، مایل و قادر به خرید هستند و همچنین مشخص کنید که این افراد چه کسانی هستند. توجه داشته باشید که حتی اگر شما یک وبلاگ را راه اندازی کرده و ایده های خود را به صورت رایگان ارائه دهید ، تا بتوانید درآمد کسب کنید ، افراد باید روی تبلیغات یا پیشنهادهای وابسته کلیک کنند ، این بدان معنی است که آنها می خواهند و قادر به خرید هستند.

یک برنامه تجاری بنویسید.

اگر ایده شما عملی است ، وقت آن است که شروع به برنامه ریزی و اجرای شغل خود کنید! این کار با یک برنامه کاری شروع می شود که مشاغل شما را ارائه می دهد ، آنچه در مورد تجارت شما بی نظیر است ، چگونگی سوددهی ، چه چیزی را پرداخت می کنید ، وضعیت مالی فعلی و پیش بینی شده شما ، بازار هدف و مشخص کردن سایر موارد است.

در مورد نام تجاری تصمیم بگیرید! بسته به شغل شما ، ممکن است از نام مشخص شده خود استفاده کنید یا می توانید یک نام تجاری ایجاد کنید که توصیف آنچه ارائه می دهید ، باشد.

ساختار تجاری خود را ایجاد کنید! بسیاری از کارآفرینان خلاق در ابتدا به عنوان یک مالکیت شخصی شروع می شوند ، که سریع و آسان است. با این حال ، اگر به مشاغل خود پیوسته اید ، باید یک LLC را تشکیل دهید ، که آنقدر سخت یا گران نیست و در صورت شکایت از شما محافظت می کند.

مجوز کسب و کار دریافت کنید.

بازاریابی کنید. هنگامی که همه چیز را به دست آوردید ، وقت آن است که راجع به آن اطلاع دهید! نکات کلیدی که باید در بازاریابی به خاطر بسپارید:

1) بازار هدف شما کیست؟

2) از کجا می توان آنها را یافت (آنها چه مطالبی را آنلاین می خوانند ، چه سایتهایی را بازدید می کنند ، کجا می توانند بصورت آنلاین و خارج از خانه و غیره تجمع کنند)؟

3) چگونه می توانید اطلاعات خود را در مقابل آنها قرار دهید تا آنها بخواهند درباره شما (مقاله ، تبلیغات ، فیلم ، رسانه های اجتماعی و غیره) اطلاعات بیشتری کسب کنند؟

اصول اساسی کارآفرینان خلاق

بیشتر بخوانید: ۷ نکته اساسی برای مشاغل کوچک و استارت آپ ها از کارآفرینان خبره

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید