رازهای تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

رازهای تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

افزایش مهارت تولید محتوا در متحول شدن کسب و کارهای اینترنتی خیلی تاثیر گذار خواهد بود. چرا که تمام کسب و کارهای اینترنتی به تولید محتوای خوب و خلاقانه برای توسعه نیاز دارند. همچنین تولید محتوا اهداف مهم بازاریابی آنلاین را محقق می کند. این اهداف شامل :

  • ارتباط و تعامل با مخاطب
  • یادگیری راه های جدید تولید محتوا برای جذب بهتر مخاطب
  • وفادار نگه داشتن مشتریان

بنابراین برای تحقق این اهداف و رشد هرچه بیشتر کسب و کارهای آنلاین باید تولید محتوا را جدی گرفت. برخی رازهای تولید محتوا وجود دارند که می توانند در بهتر شدن محتوای شما موثر باشند.

 

کسب کار های اینترنتی

 برخی از رازهای تولید محتوا

1.بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا :

بهینه سازی یا سئو محتوا یکی از رازهای تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی است که اهمیت زیادی دارد. بهینه سازی کردن محتوا یعنی محتوا را به شکلی تولید کنید که گوگل رتبه برتر به آن دهد. سئو برتر محتوا باعث می شود سایت شما در صفحه اول و در خط اول لیست جستجو برای مخاطب نشان داده شود. سئو، بیشتر در وب سایت ها کاربرد دارد اما در برخی فضاهای مجازی هم این موضوع مطرح است. برای مثال برای سئو در یوتیوب باید کلمات کلیدی محبوب این پلتفرم را در عنوان ویدیوها به کار ببرید. با ابزارهای Keyword Research  کلمات کلیدی محبوب یوتیوب را می توانید پیدا کنید. با این کار، یوتیوب ویدیو شما را در صفحات اول و بالاتر از بقیه ویدیوها نشان می دهد. پس با توجه به اینکه تولید محتوا را برای چه پلتفرمی می خواهید باید سئو آن پلتفرم هم در نظر بگیرید. اینطوری محتوای شما برتر از بقیه محتواها قرار می گیرد. وقتی بیشتر به مخاطبان نشان داده می شود بیشتر هم مخاطب جذب می کند.

2.لحن محتوای متنوع :

هر محتوا با توجه به نوع کسب و کار و مخاطب باید از لحن متفاوتی برخوردار باشد. برای مثال برخی محتواها به نسبت نوع کسب و کاری که دارند باید لحنی جدی و رسمی داشته باشند. برخی دیگر لحن عامیانه، همراه با شوخی یا لحنی پر از اصطلاحات علمی می توانند داشته باشند. محتوا نویس حرفه ای باید تشخیص دهد هر کسب و کاری با توجه به مخاطبی که دارد چه لحنی نیاز دارد. توجه به لحن محتواها یکی از رازهای تولید محتوای مهم است که باید به آن توجه شود.

3.رعایت قوانین نگارشی :

رعایت قوانین نگارشی به مخاطب حس اطمینان می دهد بنابراین یکی از رازهای تولید محتوا محسوب می شود.

رعایت قوانین نگارشی، استفاده از ویرگول، نقطه، نقطه ویرگول در جای مناسب موجب اعتماد مخاطب به شما می شود. وقتی شما از عبارات غلط در نوشته خود استفاده نکنید مخاطب شما را به عنوان یک منبع معتبر می شناسد. این مهم ترین چیزی است که برای جذب مخاطب می توانید به دست آورید. بنابراین یادگیری قوانین نگارشی بسیار موثر است.

4.اهمیت به بازخوردها :

برای بهتر شدن تولید محتواهای خود، از مخاطبان یا همکارانتان نظرسنجی کنید. این بازخوردها و نظرات در بهبود تولید محتوای شما می توانند بسیار موثر باشند. در آخر مقاله هایی که در سایتتان آپلود می کنید، نظر مخاطبانتان را می توانید بپرسید. این که شما به نظر مخاطبین اهمیت می دهید برای مخاطب خیلی با ارزش است.

5.شناخت کامل کسب و کار :

برای تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی خود باید در ابتدا کسب و کارتان را کامل بشناسید. بدانید مخاطب از شما چه انتظاراتی دارد و شما چه مزیت مثبتی برای آنها دارید. رقبای خود را بشناسید و محتواهای آنهارا ببینید تا بفهمید چه محتوای بهتری باید تولید کنید. از نظرسنجی های بقیه سایت ها یا صفحات مجازی هم می توانید استفاده کنید. با خواندن نظرات، می توانید بفهمید افراد چه نیازی دارند که رقبای شما نتوانستند آن را فراهم کنند. با شناخت رقبا باید سعی کنید یک پله از آنها بهتر باشید. شناخت کامل کسب و کار یکی از رازهای تولید محتوا است که باید توجه بیشتری به آن داشته باشید.

6.حذف ایده های تکراری :

ایده تکراری که همه همکارانتان از آن استفاده کردند شاید به نظر یک راه بدون ریسک و امن بیاید. در واقع همینطور است و این کار ریسکی ندارد اما در مقابل شمارا متمایز از بقیه نمی کند. برای اینکه بتوانید از بقیه رقبا بهتر باشید باید یک ایده جدید انتخاب کنید. ساده ترین راه برای فهمین این ایده های جدید خواندن نظرات کاربران است. همچنین می توانید از همکاران خارجی و سایت های خارجی هم ایده بگیرید و سپس کمی آن را تغییر دهید. ابزاری مانند  Answer The Public هم می تواند در ایده گرفتن به شما کمک کند. شما یک کلمه یا عبارت را در آن وارد می کنید، سپس تعداد زیادی ایده تولید محتوا دریافت می کنید.

7.تولید و استفاده از تصاویر جذاب :

افراد به دیدن محتواهای بصری بیشتر از محتواهای صرفاً متنی علاقه دارند. تولید تصاویر جذاب و استفاده آن در محتوای خود یکی از مهم ترین رازهای تولید محتوا محسوب می شود. وقتی کاربران حجم زیادی از کلمات را می بینند خسته می شوند. اما با دیدن یک اینفوگرافیک یا تصویر جالب مکث می کنند و بیشتر وقتشان را روی آن تصویر می گذارند. البته توجه کنید که استفاده از تصاویر در تولید محتوا، فقط این نیست که یک تصویر تکراری دانلودی را استفاده کنید.

شما باید محتواهای بصری جدید و مختص به برند خودتان را تولید کنید. با ساختن یک اینفوگرافیک ساده یا حتی کار کردن روی گرافیک های تکراری می توانید محتوای خود را جذاب کنید. حتی اگر وقت و هزینه تولید محتوای بصری جدید را ندارید همان گرافیک ها یا عکس های تکراری را ادیت کنید. برای مثال رنگ و نور آن را تغییر دهید تا به برند شما نزدیک تر شود. با افزودن رنگ سازمانی برندتان به تصویر، مخاطب متوجه می شود که این تصویر برای برند شما ساخته شده است.

8.استفاده از ابزار جستجو کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی به شما می گویند که در این ماه افراد از چه موضوعاتی بیشتر خوششان می آید. یا مردم در این دوره دنبال چه ویدیوهایی با چه موضوعاتی هستند. با دانستن این کلمات کلیدی می توانید موضوعات خودرا با توجه به آنها تولید کنید. اینطوری مخاطبان جدیدی جذب خواهید کرد. البته تولید محتوا با کلماتی که به نسبت کمتر محبوب هستند هم مزایایی دارد. اینکه شما جزء معدود منبع هایی هستید که درمورد یک موضوع خاص محتوا تولید کردید، مخاطب را جذب می کند. برخی از محبوب ترین ابزارهای جستجو کلمات کلید عبارتند از :

  • Keyword tool
  • Trends
  • KWFinder

تولید محتوا همانطور که گفته شد، از اهمیت بالایی در رشد کسب و کارهای اینترنتی برخوردار است. در این مقاله درمورد رازهای تولید محتوا صحبت کردیم. تولید محتوای بی نقص، باید به دست فردی متخصص و ماهر در این زمینه سپرده شود. کسی که هم از رازهای تولید محتوا باخبر است هم در این زمینه تجربه دارد. با سپردن کار تولید محتوای خود به تیم بزرگ پراوش، کسب و کارتان را می توانید توسعه دهید. شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش، با مشاوره درمورد کسب و کارتان و راه های رشد آن، به شما کمک خواهد کرد. ما در تیم پراوش از مشاوره تا تولید محتوا، توسعه کسب و کار شما و جذب مخاطب بیشتر برای برندتان، کنار شما هستیم.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان برای کسب و کارهای اینترنتی خود از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید