چگونه می توان ارزش سهام برند را اندازه گیری کرد؟

چگونه می توان ارزش سهام برند را اندازه گیری کرد؟ یک برند یک آرم ، نماد یا نام مرتبط با یک محصول است. تأثیری که یک برند در خریدهای مصرف کننده یا در مورد یک محصول دارد به عنوان “ارزش سهام برند” شناخته می شود. کلمه “ارزش سهام” نشان می دهد که برند به عنوان دارایی عمل می کند که نوعی از ارزش را در اختیار دارد.

ارزش سهام تجاری که از نظر شناخت مصرف کننده اندازه گیری می شود ، به خریدارانی گفته می شود تا یک محصول یا خدمات با برند خاص را در مقابل یک نسخه مشابه از همان محصول خریداری کنند.

ارزش سهام برند

برندسازی

ارزش سهام برند را می توان از چندین منظر مختلف مشاهده کرد. اول از همه مسائل مالی است. یعنی یک مصرف کننده برای کالا یا خدمتی که بیش از یک برند عمومی باشد ، چقدر هزینه خواهد کرد؟

یک دیدگاه نرم تر به گسترش برند و ارزشی که یک مارک منجر به معرفی سایر محصولاتش می کند نگاه می کند. این رویکرد همچنین پویایی معکوس از تأثیر یک محصول یا خدمات جدید بر روی مارک موجود را در نظر می گیرد.

دیدگاه سوم ، ارزش سهام برند را مبتنی بر مشتری؛ چگونگی تفکر ، احساس و عملکردش نسبت به برند را درنظر می گیرد.

بنابراین برای رسیدن به هدف مطلوب خود ابتدا با مشخص کردن نتیجه ای که می خواهید به آن برسید ، دیدگاه مناسب را اتخاذ کنید.

اهداف تحقیقات سهام تجاری را تعیین کنید

تحقیقات بازار سهام برند در یکی از این سه بخش قرار میگیرد:

ردیابی

کشف تغییرات

افزایش قدرت برند.

تحقیقات بازار که روی ردیابی تمرکز دارد ، باعث مقایسه بین مارک های رقابتی یا محصولات می شود. هنگام تحقیق در مورد تغییر ، هدف تحقیق ، نگرش مشتری نسبت به تصمیمات مربوط به برندسازی است که ممکن است منجر به تغییر نام محصولات یا خدمات شود. بررسی عمیق تر در مورد افزایش قدرت نام تجاری هنگامی انجام می شود که موارد اساسی در یک برند در نظر گرفته شود. هر هدف تحقیق به یک تاکتیک متفاوت نیاز دارد.

نگرش برند مشتری را درک کنید

انتشار برند

یک دیدگاه مبتنی بر مشتری در اندازه گیری ارزش سهام برند ، به تجربیاتی که مصرف کنندگان با یک برند دارند متمرکز می شود. هرچه برند قوی تر باشد ، نگرش مشتری نسبت به محصولات یا خدمات مرتبط با برند قوی تر می شود.

هنگامی که مشتریان یک محصول یا خدمات را تجربه می کنند ، کیفیت کلی برند را ارزیابی می کنند و تمایل به استنباط از ویژگی های خاص برند را دارند. اگر این اقدامات تجربه ی مثبتی باشد و با گذشت زمان دوام داشته باشد ، به طور معمول وفاداری به برند حاصل می شود.

مشتریان می توانند به راحتی از طریق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ،نگرشی که نسبت به برند دارند را با بقیه به اشتراک بزارند.

چگونه می توان ارزش سهام برند را اندازه گیری کرد؟

مؤلفه های سهام برند تجاری را برای اندازه گیری مشخص کنید.

آگاهی ، دستیابی و پیوستگی تصویر، همگی جنبه هایی از ارزش سهام برند هستند که ممکن است با تجربه مصرف کننده ارتباط نزدیکی نداشته باشد. این اقدامات از ارزش برند می تواند تأثیر فعالیت های تبلیغاتی سنتی و تأثیر رسانه های اجتماعی یا تعاملی را منعکس کند.

آگاهی از مارک تجاری نشانگر چگونگی تلاش برای برندسازی یک محصول یا خدمات است.

تمایز برند را اندازه گیری کنید.

تمایز محصول اساسی برای وفاداری به برند ، اعتماد به نفس به یک برند و پتانسیل تعویض برند است. درک مشتری در مورد تمایز مارک هنگامی وابسته به قدرت آن است زمانی که یک تجربه استفاده از یک محصول واقعی را دارد.اما تمایز برند از نفوذ تبلیغات مصون نیست.

تمایز ممکن است بر اساس توصیه های محصول یا مارک در رسانه های اجتماعی بیشتر از هرگونه تجربه شخصی با یک برند وجود داشته باشد. از آنجا که تمایز به نفوذ اجتماعی بسیار مستعد است ، خود را در اندازه گیری از طریق کانال های رسانه ای متعدد قرار می دهد.

از هر دو رویکرد کیفی و کمی استفاده کنید

در حالت ایده آل ، اندازه گیری ارزش برند هر دو روش کیفی و کمی را در بر می گیرد. مثالهای کیفی شامل گروههای متمرکز است که می تواند زمینه خوبی برای بررسی ادراک و انگیزه مشتری باشد.

از طرف کمی ، یک روش عددی ، مانند روش آماری مبتنی بر پیمایشی به نام تجزیه و تحلیل پیوسته ، می تواند فرآیندهای کلیدی تصمیم گیری مصرف کننده را آشکار کند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای انتخاب یک نام تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید