چگونه استیو جابز درونی خود را فعال کنیم؟

چگونه استیو جابز درونی خود را فعال کنیم؟ مدیر عامل شرکت اپل استیو جابز یکی از بزرگترین کارآفرینان تمام دوران است ، بنابراین هر کارآفرین منطقی باید مدتی را صرف مطالعه درباره او کند. کارمین گالو ، مربی ارتباطات و نویسنده ، کتابی درباره کسب و کار نوشته است که دروس مهم در زمینه کارآفرینی و نوآوری را استخراج می کند. گالو در کتاب “اسرار نوآوری استیو جابز” آنچه را که وی معتقد است هفت اصل اصلی فلسفه اصلی تجارت جابز است و اینکه دیگران چگونه می توانند آن را تطبیق دهند ارائه می دهد.

کاری را که دوست دارید انجام دهید

استیو جابز گفته است که عامل بسیاری از موفقیت های وی، پیروی از اشتیاق است. از جابز یک بار به طور صریح پرسیده شد که به جوان کارآفرین که به دنبال مشاوره شغلی است ، چه توصیه ای می کند؟ پاسخ او: “بیرون بروید و به عنوان یک پادو یا چیزهای دیگری استخدام شوید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید.” کارآفرینی سخت است و پشتکار می خواهد. شما انرژی لازم برای پرش از موانع اجتناب ناپذیر را نخواهید داشت مگر اینکه چیزی را که واقعاً به آن علاقه دارید پیدا کنید.

کاری را پیدا کنید که آنقدر دوست دارید آن را انجام دهید و نمی توانید صبر کنید تا خورشید طلوع کند تا دوباره این کار را انجام دهد.

یک دندانه در جهان قرار دهید

شور و اشتیاق به موشک، سوخت می بخشد ، اما دید، موشک را به مقصد نهایی می رساند. در سال 1976 ، زمانی که جابز و استیو وزنیاک بنیانگذار شرکت اپل بودند ، چشم انداز جابز این بود که کامپیوتر را در اختیار افراد روزمره قرار دهد. در سال 1979 ، جابز مشاهده کرد که یک رابط کاربری گرافیکی اولیه و خام در مرکز تحقیقات زیراکس در پالو آلتو ، کالیفرنیا نشان داده شده است. او بلافاصله دانست که این فناوری باعث جذابیت رایانه ها برای “افراد روزمره” خواهد شد. این فناوری سرانجام به Macintosh تبدیل شد ، که همه چیز را در مورد نحوه تعامل ما با رایانه ها تغییر داد. دانشمندان زیراکس پتانسیل آن را درک نکردند زیرا “دید” آنها محدود به ساخت دستگاه های کپی جدید بود. به عبارت دیگر ، دو نفر می توانند دقیقاً همان چیز را ببینند اما براساس دید خود متفاوت می فهمند.

برای برند خود چشم اندازی ایجاد کنید. در یک جمله ، چگونگی حرکت جامعه به جلو را توضیح دهید.

خلاق باشید

خلاقیت منجر به ایده های نوآورانه می شود. از نظر استیو جابز ، خلاقیت چیزهایی را به هم پیوند می دهد ، جابز معتقد است که مجموعه گسترده ای از تجربیات ، درک ما از تجربه انسانی را گسترش می دهد. درک گسترده تر منجر به دستیابی به موفقیت هایی می شود که دیگران از دست داده اند. گسترش تجربه شما همچنین به معنای الهام گرفتن از صنایع دیگر است. در زمان های مختلف ، جابز در دفترچه تلفن ، بازدید از هند ، جزئیات خوب مرسدس بنز ، غذاساز در Macy’s یا هتل های زنجیره ای چهار فصل الهام گرفته است. جابز به اندازه استفاده از ایده های صنایع دیگر برای ایجاد خلاقیت در خود ، ایده ها را “نمی دزدد”.

مرحله بعدی: ارتباطات بیشتری خارج از حوزه خود برقرار کنید. در کنفرانسی شرکت کنید که به طور معمول در آن شرکت نمی کنید. بیشتر اوقات سفر کنید. شرکا و کارمندان خارج از صنعت خود را استخدام کنید. در خارج از منطقه راحتی خود سرمایه گذاری کنید.

فروش رویاها ، نه محصولات

از نظر استیو جابز ، افرادی که محصولات اپل را می خرند “مصرف کننده” نیستند. آنها افرادی با امید ، رویا و آرزو هستند. او برای کمک به مردم در رسیدن به آرزوهای خود محصولی می سازد. او یک بار گفت: “برخی از مردم فکر می کنند شما مجبورید دیوانه شوید که یک Mac خریداری کنید ، اما در آن دیوانگی ما نبوغ را می بینیم.” مشتریان خود را چگونه می بینید؟ به آنها کمک کنید تا نبوغ درونی خود را آزاد کنند و قلب و ذهن آنها را تسخیر خواهید کرد.

مشتریان خود را بهتر بشناسید. وقت بیشتری را با آنها سپری کنید. واقعاً رویاهای آنها را درک کنید تا بتوانید به تحقق این رویاها کمک کنید.

چگونه استیو جابز درونی خود را فعال کنیم؟

به 1000 چیز نه بگویید

استیو جابز یک بار گفت: “من به همان اندازه که انجام می دهم افتخار می کنم به همان اندازه که من انجام می دهم افتخار می کنم.” او متعهد به ساخت محصولاتی با طراحی ساده و بدون سر و صدا است. و این تعهد فراتر از محصولات است. از طراحی iPod گرفته تا iPad ، از بسته بندی محصولات اپل گرفته تا عملکرد وب سایت ، در دنیای اپل ، نوآوری به معنای حذف موارد غیر ضروری است .

شلوغی را کم کنید. از خود بپرسید ، “چه چیزی می توانم برش دهم؟” آیا وب سایت شما بیش از حد بهم ریخته است و باعث می شود مشتریان نتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند؟ آیا محصولات شما گیج کننده است؟ آیا ارائه شما خیلی طولانی و بهم ریخته است؟

تجربیات عالی جنون آمیز ایجاد کنید

جابز فروشگاه های اپل را به استاندارد طلا در خدمات مشتری تبدیل کرده است. فروشگاه اپل با معرفی نوآوری های ساده ای که هر کسب و کاری می تواند برای ایجاد ارتباطات عمیق تر و احساسی با مشتریان خود داشته باشد ، به بهترین خرده فروش جهان تبدیل شده است. به عنوان مثال ، در فروشگاه اپل صندوقدار وجود ندارد. متخصصان ، مشاوران ، حتی نوابغ وجود دارند اما صندوقدار وجود ندارد. چرا؟ زیرا اپل در زمینه جابجایی جعبه ها فعالیت نمی کند. آنها در کار غنی سازی زندگی هستند. تفاوت بزرگ!

در مورد تجربیات مشتریان خود تجدیدنظر کنید. تجربه آنها را از اولین باری که در وب سایت شما قرار گرفته اند ، تا تماس با دفتر کار یا تعامل با محصول خود ارزیابی کنید. با پرسیدن از خود ، “چه کاری می توانم برای غنی سازی زندگی مشتریانم انجام دهم؟” تجربه مشتری را در هر مرحله بهبود ببخشید.

مسلط شوید

استیو جابز بزرگترین قصه گوی سازمانی جهان است که محصولات خود را به یک شکل هنری تبدیل می کند. شما می توانید ابتکاری ترین ایده را در جهان داشته باشید ، اما اگر نتوانید مردم را از آن هیجان زده کنید ، مهم نیست. برای هر ایده ای که به نوآوری موفقیت آمیز تبدیل می شود ، هزاران ایده وجود دارد که هرگز مورد توجه قرار نمی گیرند زیرا افراد پشت این ایده ها نتوانستند یک داستان جذاب را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: 5 ویژگی شگفت آور موفق ترین کارآفرینان جهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید