مهمترین مزیت تولید محتوا

تولید محتوا یک روش عالی برا انتقال اطلاعات محصول، خدمات یا شرکت شما به مخاطب است. محتوا در واقع به صورت نوشتاری، گفتاری یا دیداری، اطلاعاتی را به شما می رساند. برای جذب مخاطب یا بازدید بیشتر از سایتمان، باید تولید محتوا داشته باشیم. مزیت های تولید محتوا بسیار است که در ادامه به آنها می پردازیم.

چرا باید تولید محتوا کنیم ؟

اکثر کسب و کارها از مزیت تولید محتوا خبر ندارند برای همین است که به سختی وارد این پروسه می شوند. آنها اکثراً سعی می کنند با صرف هزینه های بیشتر تبلیغات سنتی انجام دهند. اگر همه از مزیت های تولید محتوا خبردار شوند دیگر کسی از این استراتژی قدرتمند غافل نمی شود. تولید محتوای اصولی موجب جذب مشتریان جدید و تعهد مشتریان قبلی به برند شما می شود. تولید محتوا در کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخورار است چراکه موجب اطمینان کاربران می شود. ایجاد اطمینان و ارتباط موثر با کاربران اینترنتی می تواند به کسب و کار شما رونق خوبی دهد.

مزیت تولید محتوا برای گوگل

تولید محتوا علاوه بر اینکه برای مخاطبان جذاب و مهم است برای گوگل هم اهمیت دارد. نیازهای اطلاعاتی مخاطبان گوگل از محتواها تامین می شود در نتیجه گوگل به محتواهای جذاب و مفید علاقه مند است. اگر محتوای شما جذاب و جامع باشد، گوگل رتبه سئو خوبی به شما خواهد داد. اگر رتبه سئو خوبی از گوگل بگیرید سایت شما در اولین صفحه و اولین خط گوگل به مخاطبان نمایش داده می شود. این موضوع موجب بازدید بیشتر افراد از سایت شما و در نتیجه اعتماد آنها به برند شما خواهد شد. با اعتماد و جذب بیشتر مخاطبان، شما فروش بیشتری می توانید داشته باشید و کسب و کارتان توسعه پیدا می کند. حالا که متوجه اهمیت سئو در محتوای سایتتان شدید، باید مسئولیت تولید محتوای برندتان را به تیمی با تجربه دهید. با یک تولید محتوای کاربردی و جذاب، سایت شما بهترین رتبه را از گوگل خواهد گرفت.

اهمیت تولید محتوا در کسب و کار

امروزه تقریباً همه افراد قبل از خرید محصول یا گرفتن خدماتی در گوگل درمورد آن جستجو می کنند. اگر سایت شما از رتبه خوبی برخوردار باشد، امکان بازدید از سایتتان بیشتر خواهد شد. همچنین اگر محتوایی کامل و جذاب داشته باشید امکان اینکه مخاطبین برای حل مشکلشان با شما ارتباط بگیرند بییشتر است. اکثر افراد حوصله خواندن متن های بلندبالا را ندارند. بنابراین شما با تولید یک محتوای جذاب، به راحتی برند خود را می توانید تبلیغ کنید. محتوای شما برای جذابیت می تواند تصویری، صوتی یا ویدیویی باشد.

مزیت تولید محتوا در کسب و کارهای اینترنتی

1. جلب اعتماد مخاطبین :

یکی از مزیت های تولید محتوا برای کسب و کارتان، جلب اعتماد مخاطب است. وقتی شما محتوایی تخصصی تولید کنید مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد. همچنین گوگل سایت شمارا سایتی مرجع دانسته و در نتیجه بازدید از سایت شما بیشتر می شود. ساخت محتوای خوب موجب متمایز شدن شما از دیگر رقبا می شود. مخاطب قطعاً شخصی را انتخاب می کند که در کارش متخصص است. وقتی تخصص شمارا ببیند برای همیشه کنار شما خواهد ماند. جلب اعتماد مشتری مهم ترین بحث در بازاریابی اینترنتی و حتی بازاریابی سنتی است. بنابراین هرکاری که موجب اعتماد مخاطب به شما شود، موجب توسعه کسب و کارتان هم خواهد شد.

2. محبوبیت بین مخاطبین :

معمولاً شما محتوا را برای مخاطبان هدف خود تولید می کنید. حالا امکان دارد علاوه بر علاقه مندی مخاطبان هدف، برای دیگران هم محتوای شما جذاب باشد. در این صورت سایت و محتوای شما توسط بقیه به اشتراک گذاشته می شود. با این کار افراد بیشتری از محتوای شما استفاده می کنند. به اصطلاح محتوای شما یک محتوای ویروسی شده و دائماً پخش می شود. بدون صرف هزینه یا وقت زیاد، خود به خود برندتان تبلیغ می شود. این یک تبلیغات رایگان محسوب شده و در نهایت مخاطبان بیشتری جذب شما خواهند شد.

3. بازاریابی موثر :

مشکل بزرگی که اکثر کسب و کارهای آنلاین دارند، موثر نبودن بازاریابی محصولات و خدماتشان است. با اینکه هزینه زیادی برای تبلیغات صرف می کنند اما فروش مناسبی ندارند. تولید محتوا و تکنیک های بازاریابی محتوا استراتژی بلند مدت است اما این مشکل را حل می کند. شما با اعتمادسازی از طریق تولید محتوا، مخاطب جذب کرده و با تکنیک های بازاریابی آنهارا به مشتریان وفادار تبدیل می کنید. با قرار دادن ایمیل در سایت با مخاطبین خود می توانید در ارتباط باشید. برای آنها محصولات یا خدمات جدیدتان را ایمیل کنید. سپس در زمانی مناسب به مشتریان پیشنهاد خرید داده و از افزایش فروشتان لذت ببرید.

4. افزایش رتبه سئو :

یکی از مهمترین مزیت های تولید محتوا بالا رفتن رتبه شما در گوگل یا همون سئو است. تولید محتوای کامل و تخصصی یکی از اصول اساسی سئو است. وقتی محتوای شما جذاب و کامل باشد گوگل آن را به مخاطبان بیشتری نشان میدهد. تولید محتوا یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک هدفمند برای گوگل است. این روش  از هر روش تبلیغاتی دیگری بهتر عمل می کند.

5. تبدیل محتوا به فرمت های دیگر :

دیگر مزیت تولید محتوا، تغییر فرمت آن محتوا و اشتراک در کانال های دیگر است. برای مثال اگر محتوای خود را در سایت اشتراک ویدیو یا صوت بخواهید بگذارید باید فرمت آن را تغییر دهید. باید مقاله خود را به ویدیو یا پادکست صوتی تبدیل کنید. با این کار محتوای خود را در کانال های بیشتری می توانید بگذارید و در نتیجه مخاطب بیشتری جذب کنید. این کار کاملاً بدون صرف هزینه های جدید انجام شده و دیگر نیازی به تولید محتوای جدید هم ندارید.

تولید محتوا نقش چشمگیری در توسعه کسب و کار شما دارد. در این مقاله با مزیت تولید محتوا آشنا شدید و فهمیدید که چرا تولید محتوا اهمیت دارد. بنابراین اگر کسب و کاری دارید که فروشی که انتظار دارید را ندارد، حتماً سراغ تولید محتوا بروید. تکنینک های بازاریابی با تولید محتوا، به فردی متخصص نیاز دارد تا سایت شما را همیشه در بهترین حالت نگه دارد. شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش در تولید محتوا، بازریابی و توسعه کسب و کار به شما کمک می کند. تیم پراوش با متخصصین با تجربه در دیده شدن برند، فروش بهتر و جذب مشتری به شما کمک شایانی می کند.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

 

برای خواندن مقاله مراحل برندسازی یک محصول اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید