معیارهای انتخاب سهام مناسب برای سرمایه گذاری

1.نقاط قوت خود را تعیین کنید. وقتی نوبت به انتخاب شرکت برای سرمایه گذاری می رسد ، باید تحقیقاتی را انجام دهید ، ابتدا روی شرکت هایی که دانش خاصی در مورد آنها دارید ، تمرکز کنید. این با شروع کار، کمی جالب تر و جذاب تر می شود.

2.ارزش کلی سهام را در نظر بگیرید. برای تعیین ارزش یک شرکت باید تحقیقات و محاسباتی انجام دهید.
از آنجا که خرید سهام به معنای خرید مالکیت جزئی از یک شرکت است ، تعیین کنید که آیا خرید کل شرکت (با فرض اینکه شما پول داشته اید) منطقی است یا خیر.
اگر کل شرکت را خریداری کردید بدانید که چقدر طول می کشد تا سرمایه خود را از سود بازپرداخت کنید. برای تعیین اینکه آیا سرمایه گذاری در سهام ارزش دارد ، از نتایج استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که با تغییر بازار می توان سود را تغییر داد. فن آوری ها می توانند منسوخ شوند ، یا مقررات می توانند تغییر کنند و محصولات یک شرکت را با ارزش و حتی بی فایده معرفی کنند.

3.برای تعیین ارزش یک شرکت ، باید چندین متغیر را بررسی کنید. این موارد شامل عملکرد آینده ، جریان نقدی و درآمد می شود.
عملکرد آینده ارزش یک شرکت تا حد زیادی براساس پیش بینی های عملکرد آینده است. عملکرد گذشته فقط به عنوان نشانه ای از عملکرد شرکت در آینده حائز اهمیت است.
جریان نقدی. به طور کلی ، شرکتی که دارایی زیادی دارد و هزینه عملیاتی بالایی دارد ، جریان نقدی کمتری نسبت به یک تجارت مشابه با دارایی کمتر و هزینه عملیاتی کمتر دارد. جریان نقدی پول نقدی است که می تواند برای پرداخت بدهی استفاده شود.
درآمد یکی از مهمترین عوامل هنگام ارزش گذاری یک شرکت است. اگر دو شرکت گردش نقدی یکسانی داشته باشند اما یکی درآمد بالاتری داشته باشد ، به احتمال زیاد آن شرکت ارزش بیشتری خواهد داشت.

4.در طیف گسترده ای از بخش های اقتصادی سرمایه گذاری کنید. اگر به شدت در فناوری متمرکز هستید ، سرمایه گذاری در کالاهای مصرفی ، املاک و مستغلات یا هر تعداد دیگر صنایع را در نظر بگیرید.
اکثر کارشناسان سرمایه گذاری توصیه می کنند که تمام بودجه های سرمایه گذاری خود را در بازار سهام قرار ندهید. اوراق قرضه ، ارز و کالاها را نیز در نظر بگیرید.
سعی کنید یک نمونه کار را با حدود 20 سهام مختلف ایجاد کنید که مرتبط نیستند. این باید یک عدد قابل کنترل برای پیگیری باشد و در عین حال فرصت های گسترده ای برای کسب درآمد فراهم کند.

5.بدانید چه موقع بخرید. خرید در زمان مناسب برای سرمایه گذاری موفق ضروری است.
همه چیز را به طور همزمان خریداری نکنید. اگر بازار درست پس از خرید رکود کند ، می توانید بیشتر سرمایه گذاری خود را از دست بدهید. در عوض ، سرمایه گذاری اولیه خود را در طی چندین ماه پخش کنید تا در هر بار خرید ، ریسک را به حداقل برسانید.
در هنگام خرید سهام ، از نمودار سهام Google و Yahoo کمک بگیرید. هر دو نمودار جامع سهام آنلاین را ارائه می دهند ، و بسیاری از خدمات مشابه دیگر برای انتخاب وجود دارد.
بررسی کنید که آیا روند سهام در حال افزایش است. این بدان معنی است که قیمت به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. به دنبال سهام هایی باشید که در حال افزایش هستند اما نه لزوماً به سرعت. سهام فقط به قدری بالا خواهد رفت ، بنابراین اگر یک قیمتی به سرعت صعود کند ، این احتمال زیاد وجود دارد که به زودی افت یا پایین بیاید.
حجم معاملات را بررسی کنید. اگر بورس خریداران را به طور پیوسته بیشتر پیدا کند ، این یک شاخص خوب برای سلامتی سهام است. افزایش قیمت با کاهش روبرو می تواند به این معنی باشد که به دلیل عدم علاقه به زودی قیمت آن کاهش خواهد یافت.
میانگین متحرک سهام را پیدا کنید. میانگین متحرک متوسط ​​قیمت سهام در طول زمان است. در حالت ایده آل این میانگین افزایش می یابد و قیمت ذکر شده بالاتر از این میانگین است.

6.در صورت آماده بودن با یک کارگزار تماس بگیرید. برای خرید سهام ، شما باید از طریق یک خرده فروش دارای مجوز اقدام کنید. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما آنها تا چهار گزینه اصلی پایین می آیند.  مشخص کنید که کدام یک به بهترین وجه با نیاز شما مطابقت دارد.
کارگزار آنلاین / تخفیف. کارگزاران آنلاین در اصل سفارش دهنده هستند. آنها هیچ کمکی به شما ارائه نمی دهند و تصمیمات مربوط به خرید و فروش را برای شما می گذارند. هزینه ها معمولاً به ازای هر تراکنش انجام می شوند ، و معمولاً برای افتتاح حساب به سرمایه گذاری اولیه بسیار کمی احتیاج دارند. تحقیقات به عهده شما خواهد بود.
کارگزار تمام خدمات. این کارگزاران بورس سنتی هستند که با شما ملاقات می کنند و درباره وضعیت مالی کامل شما و همچنین تحلیل ریسک صحبت می کنند. آنها به توسعه برنامه های مالی و مشاوره در زمینه های مالی دیگر مانند مالیات کمک می کنند. کارگزاران خدمات کامل بسیار گران تر هستند، اما بسیاری از آنها مزایای قابل توجهی ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید