برای بیشتر شدن لایک پست ها در اینستاگرام چه کنیم؟(قسمت دوم)

برای بیشتر شدن لایک پست ها در اینستاگرام چه کنیم؟ در این قسمت نیز نکاتی مهم درباره بالابردن لایک پست های شما شرح می­دهیم. اگر شما هم در این باره کنجکاو هستید، مارا همراهی کنید.

به تگ کردن کاربران مرتبط اهمیت ویژه ­ای دهید

اهمیت تگ کردن یک نفر در چیست؟ چرا باید نفرات را تگ کنیم؟ اصلا چه اشخاصی را باید تگ کنیم؟ پاسخ این است که آن ها را به تعامل با خودترغیب کنیم. همچنین به اشتراک گذاری پست تشویق کنیم یا به آن ها اعتبار دهیم.

همچنین می­توانید کاربران دیگری را که در عکس های شما حضور دارند تگ کنید. این کار باعث می­شود تا دیگران از پست جدید شما با خبر شوند. همچنین لایک های شما افزایش یابد.

کپشن خوب به بالابردن لایک پست ها کمک می­کند!

یک نوشته که متناسب با عکس کاربران است، شما را به لایک کردن آن ترغیب می­کند. پس کپشن خوب بنویسید. برای کپشن خود برنامه­ریزی کنید. داستان خود را همزمان با استفاده از عکس و نوشته شرح دهید. متناسب با عکس خود تصمیم بگیرید که یک کپشن طولانی احتیاج است یا خیر؟ با نوشته­ی خود کاربران را شگفت زده کنید. نکات جالب و هیجان انگیز و نوشته های روح بخش حال مخاطبان را خوب می کند.

مثلا ایده های زیر ممکن است کاربردی باشند:

  • اول از همه می توانید یک سوال بپرسید. این کار مخاطب را به مشارکت دعوت می کند. افزون بر آن، با طراحی یک سوال، تبلیغاتی بودن پست شما کمتر احساس می شود.
  • به مخاطبان خود حس شوخ طبعی خود را القا کنید. طنز ماجرا هیچگاه به ضرر شما نمی باشد. رسمی و خشک صحبت کردن چاره­ی کار نیست. برای رسیدن به اهدافی مانند افزایش لایک و فالوور باید از مود خشک و رسمی خود بیرون بیایید.
  • از علایق خود به فالوورهایتان بگویید و در این مورد صحبت کنید. آیا فالوورهایتان را دوست دارید؟ حتما توجه داشته باشید که این موضوع را در کپشن ها به آن ها یادآوری می کنید. گاهی حتی به طور مستقیم به آن ها بگویید.
  • اغلب اوقات کپشن کوتاه، عکس را چشم­گیر تر و قابل توجه تر نشان می­دهد. این کار سبب می شود که به عنوان استایل و سبک شما معرفی و شناخته شود. این خود راهی است که به جذب فالوور کمک می­کند. به طور مثال کپشن های یک خطی، استفاده از نقل قول یا متن یک آهنگ و… . از گزینه های زیادی که پیش روی خود دارید می توانید خلاقانه استفاده کنید.

لوکیشن و مکان عکس خود را برای افزایش لایک پست ها تگ کنید

تگ کردن لوکیشن مزایای زیادی دارد. تگ لوکیشن خود، باعث می شود که کسب و کارتان را در نقشه قرار دهید. انجام این کار سبب می شود که پیداکردن عکس ها و ویدیوهای خود، برای مخاطبان آسان شود. افزون بر این، کاربران بیشتر پست­هایی را مشاهده می کنند که موقعیت مکانی آن ها تعیین شده باشد.

برای انجام این کار چه کنیم؟

هنگام پست کردن عکس و نوشته ­ی خود:

  • بر روی گزینه ‘Add Location’ کلیک کنید.
  • موقعیت مکانی خود را در قسمت جست و جو پیدا کنید.
  • با انتخاب آن، عکس و ویدیوی خود را پست و منتشر کنید.

کلیک بر روی یک لوکیشن تمام عکس ها و ویدیوهایی که در آن مکان گرفته شده اند را نشان می دهد. حال برند شما با این موقعیت مکانی، که می­تواند یک مغازه، هتل یا دفتر باشد، مرتبط است.

قرار گیری پست و پیج شما در تب اکسپلور، راهکاری موثر برای افزایش لایک پست ها!

تب یا صفحه اکسپلور چیست و کجا قرار دارد؟

صفحه ای است اختصاصی که محتوای آن براساس علایق شما دسته بندی می شود. دست کم این موضوعی است که اینستاگرام به آن اعتقاد دارد و از این راه به کاربرانش احترام می گذارد. اساس بوجود آمد این تب برپایه فعالیت های قبلی و الگوهای تعاملی شما با دیگران است. برخی براین باورند که این تب، صادق ترین مکان درباره هر فرد در سراسر فضای مجازی است. این تب مذکور، دقیقا همان آیکون ذره بین است.

دلیل استفاده این این تب چیست؟

یکی از دلایل این است که، برند خود را شناخته تر و معروف تر کنیم. قرارگرفتن در بالای تب اکسپلور مزیت های زیادی دارد. مثلا به شما برای یافتن فالوورهای جدید و ایجاد یک ترافیک مداوم و یکسان در پیج تان کمک می کند.

چگونگی قرار گیری در این تب!

انجام این کار رویه و راه مشخصی ندارد. معیار هایی برای قرار گیری محتوای شما در این تب وجود دارد. احتمالا خود اینستاگرام نیز از این معیار ها یپیروی می کند:

  • بهره گیری از محتواهای مشابه با محتواهایی که کاربران درگیر آن هستند.
  • محتواهایی که کاربران با آن ها بیش ترین تعامل و مشارکت را دارند.
  • محتواهایی مشابه با محتوای صفحه هایی که کاربران از قبل دنبال کرده اند.

شانس خود را برای قرار گیری در این تب افزایش دهید! چگونه؟

  • شناخت درست جامعه هدف و مخاطبان خود است. بطور مثال: مخاطبان هدف و علایق آن ها را شناسایی کنید. این را بدانید که آن ها چه کسانی را دنبال می کنند. یک شخصیت شاخص را برای مخاطبان مورد هدف خود تعیین کنید.
  • با دقت زیاد گوش کنید و شنونده­ی خوبی باشید. محتوای خود را برمبنای نحوه و طرز تعامل مخاطبان خود مشخص کنید.
  • از هشتگ ها استفاده کنید و از آنها غافل نشوید.

فعالیت خود را در اینستاگرام بالا نگه دارید

فعالیت مداوم در اینستاگرام به چه منظوری انجام می شود؟

  •  این روزها مردم درک این را دارند که باید چه انتظاری از شما داشته باشند. با بالا بودن فعالیتتان در اینستاگرام، مخاطبانتان به همیشه دنبال کردنتان ترغیب کنید.
  • بالا رفتن محبوبیت و اعتبار شما در اینستاگرام. جلب اعتماد مخاطبان نیز بسیار مهم است.
  • شناخته شدن برند شما. بیش از ۹۳ درصد از ارگان ها به این نکته بستگی دارند.

زمان بندی پست کردن محتواها برای افزایش لایک پست ها

بهترین ساعت پست کردن محتوا می تواند ۱۲ تا ۱ بعد از ظهر باشد. چون این ساعت، زمان ناهار و استراحت کاربران است و مخاطبان اینستاگرام خود را چک می­کنند. البته باید دید که استراتژی شما به چه صورت است. اگر استراتژی شما متمرکز بر روزهای هفته باشد، این موضوع حائز اهمیت می شود.

زمان مناسب برای پست گذاشتن می تواند بر اساس:

  • برنامه ریزی برای جذب دسته خاصی از کاربران برای محتوا ها
  • چگونگی تعامل دیگران با برند شما
  • جدول زمانی و پیشینه­ی پست ها
  • زمانبندی را مهم ترین اصل خود قرار دهید

ممنون از اینکه یک قسمت دیگر با مطالب سایت محبوب پراوش همراه بودید. امیدواریم که از نکات در این مقاله، استفاده کامل را ببرید و مفید بوده باشد. در ادامه مطالب دیگری در این باره به تفصیل منتشر خواهیم کرد.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص : برای بیشتر شدن لایک های پست ها در اینستاگرام چه کنیم؟(قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید