فوت و فن های فروش در اینستاگرام!

فوت و فن های فروش در اینستاگرام! بدون هیچ مقدمه ای، مقاله ی فوت و فن های فروش در اینستاگرام را شروع می کنیم. چرا که هیچ بحثی شیرین تر از فروش و کسب درآمد از این شبکه ی محبوب و پرمخاطب نیست. به طور کلی می توان گفت افرادی که خواننده ی این مقاله هستند به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. افرادی که می خواهند یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشند؛ اما نمی دانند چه محصوی بفروشند.
  2. افرادی که یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام دارند؛ اما فروش خوبی از طریق آن ندارند.

اگر کمی صبور باشید، در این مقاله به هردو دسته ی مخاطبانمان پاسخ مناسبی را خواهیم داد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ابتدا به این نکته می پردازیم، که چه محصولی را بفروشیم؟ سپس روش هایی را مرور می کنیم که به افزایش فروش ما کمک خواهد کرد. آیا به نظر شما برای فروش در اینستاگرام نیز باید آموزش دید یا خیر؟ قطعا پاسخ به این سوال مثبت است.

بیایید اهمیت دانستن ترفندهای فروش را در دنیای حقیقی بررسی کنیم. اگر به بازار مراجعه کرده باشید، خواهید دید که برخی بوتیک های لباس بسیار شلوغ و پرمشتری هستند، در حالی که برخی مغازه های دیگر از بیکاری دست روی دست گذاشته اند. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ زیرا فروشنده های دسته اول، استراتژی های فروش را به خوبی می دانند و با به کارگیری آنها به کسب و کار خود رونق می دهند.

اگر شما نیز دوست دارید تا از دسته فروشندگان دسته اول، در فضای کسب و کار مجازی باشید؛ این مقاله را تا پایان دنبال کنید. راهکارهای افزایش فروش برای کسب و کارهای اینستاگرامی را برای شما آماده کرده ایم.

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب تر است؟

از آنجایی که اینستاگرام محبوبیت خوبی در میان افراد کشورمان دارد، بستر مناسبی برای فروش محصولات و خدمات نیز می باشد. اینستاگرام و یا سایت های فروشگاهی این قابلیت را به شما می دهند که محصول خود را در معرض دید میلیون ها نفر قرار دهید. در صورتی که فضای کسب و کارهای سنتی این امکان را برای شما ایجاد نمی کنند. پس محدودیت خاصی در انتخاب محصول وجود ندارد و شما می توانید هر محصولی را به فروش برسانید. محصولات هنری و صنایع دستی، لباس و کیف، زیورالات، کتاب، محصولات خوراکی و محصولات آرایشی از جمله گزینه هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند.

محصول را برای فروش در اینستاگرام از کجا تامین کنیم؟

یکی از دغدغه های افرادی که تازه می خواهند قدم در مسیر فروش محصولات اینستاگرامی بگذارند، تامین محصول است. این نکته را در نظر داشته باشید که لازم نیست شما در ابتدای مسیر حتما محصولی را تهیه کنید.

می توانید با کمی هوش و زیرکی، پیج خود را راه اندازی کرده و تبلیغات خود را شروع کنید. بعد از مدتی احتمالا برای محصول مدنظرتان سفارش نیز می گیرید. آنگاه بروید و محصول را به هماان تعداد درخواستی برای مشتریان خود تهیه کنید.

سرمایه ی اولیه موضوع مهمی است، اما آن را مانعی برای ادامه مسیر خود ندانید. روی صفحه اینستاگرامی خود وقت بگذارید و نگران تامین محصول نباشید. بسیاری از بیزینسمن ها در ابتدا، اینگونه شروع کرده اند.

تکنیک های فروش در اینستاگرام را بشناسید!

بسیاری از افراد بعد از دریافت نتیجه ی منفی از فروش یک محصول، چه می گویند؟ معمولا ناامید می شوند و یا این جمله را بیان می کنند:”این محصول را کسی نمی خرد و بهتر است به سراغ محصول دیگری بروم”.

بررسی تقاضای بازار قبل از شروع یک کسب و کار بسیار ضروری است. اما چیزی که از آن اهمیت بیشتری دارد، توانمندی شما در افزایش فروش است. اگر فروش را بلد باشید، نه تنا سود خوبی خواهید داشت بلکه می توانید سرسخت ترین مشتریان را برای خرید متقاعد کنید.

شاید تجربه کرده اید، که با دیدن یک محصول در سایت ها و یا صفحات مجازی؛ بدون احساس نیاز تمایل خرید آن را داشته باشید.چندین راهکار را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که در این فرآیند به شما کمک می کند.

پروفایل خود را بهینه کنید.

پروفایل صفحه اینستاگرام خود را ، ویترین یا دکور مغازه خود در نظر بگیرید. مشتری تنها در سه ثانیه تصمیم می گیرد شما را دنبال کند یا خیر. سعی کنید در نگه اول برای کاربر مجازی جذاب  و قابل اعتماد باشید.

تصاویر باکیفیت را به کار بگیرید

شما خرید یک محصول از پشت شیشه ی خاک گرده ی مغازه را می پسندید یا مغازه ای که ویترین آن تمیز و شفاف باشد؟ در اینستاگرام کیفیت پست های شما درواقع همان میزان تمیزی شیشه ی مغازه است. تاثیر استفاده از تصاویر با کیفیت و مناسب همیشه برای کاربر جذاب بوده است.

فالوور هدفمند جذب کنید.

گول تعداد بالای فالوورها را نخورید. شما حتی با یک فالوور نیز می توانید فروش داشته باشید. به جای تمرکز برروی تعداد بالای فالوور، به هدفمند بودنن آنها اهمیت دهید.

از قدرت ویدئو برای فروش در اینستاگرام غافل نشوید.

یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی، ویدئو مارکتینگ می باشد. درواقع ویدئو احساسات بیشتری را در فرد ایجاد می کند. از محصولات خودتان وبدئو بسازید و یا اگر خدماتی را ارئه می دهید آن را در قالب ویدئو بیان کنید.

از نظرات مشتریان استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما سرمایه ی شما در فضای مجازی به حساب می آیند. اگر مشتری نباشد، شما هیچ درآمدی ندارید. پس سعی کنید، روابط خوب و دوستانه ای را با آنان داشته باشید. به نظرهای آنها گوش دهید چراکه کمک می کند شما نقاط قوت و ضعف کار خود را بشناسید.

از مشتریان بخواهید شما را تبلیغ کنند.

یکی از روش های تاثیرگذار در تبلیغات، بازاریابی دهان به دهان است. این عمل علاوه بر رایگان بودن، تاثیرات فوق العاده ای در فروش شما خواهد داشت. هر مشتری در صورت رضایت مندی از خدمات یا محصول شما تعدادی مشتری را می تواند به شما اضافه کند. زیرا فالوورها به مشتری شما اعتماد می کنند، نه صرفا خود شما.

محتوای مفید و با کیفیت تولید کنید.

دیگر تنها بُعد گرافیکی پست ها اهمیت ندارد، بلکه محتوای آن پست نیز برای کاربران مهم است. الگوریتم اینستاگرام به رفتار کاربر در رابطه با یک پست نگاه می کند، تا بتواند به محبوبیت آن پست بپردازد. اگر بتوانید با محتوایی تاثیرگذار و جذاب او را درگیر کنید، به نفع شما است.

نظم و استمرار را برای فروش در اینستاگرام فراموش نکنید.

برای اینکه علاوه بر مخاطبان، اینستاگرام نیز بتواند شما را بشناسد باید فعالیتی منطم داشته باشید.  استمرار در برنامه شما می تواند اعتماد کاربران را به شما جلب کند. از یک تقویم محتوایی استفاده کنید و فعالیت تان را با توجه به ان پیش ببرید.

کال تو اکشن داشته باشید!

کال تو اکشن (call to action)، یعنی مخاطب را برای انجام یک عمل مانند خرید، معرفی به دیگران، دنبال کردن وب‌سایت، ترغیب کنیم.  استفاده از این نوع محتوا در پست و استوری، جذاب و تاثیرگذار است.

 و در آخر با روش های متنوع محصول یا خدمتتان را معرفی کنید و اجازه بدهید مشتری نسبت به شما شناخت پیدا کند.

برای مطالعه بیشتر : ترفندهایی جذاب برای ساخت استوری ها در اینستاگرام!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید