حساب عاطفی – چک تضمینی موفقیت و ثروت

آیا شما با بانک و حساب بانکی آشنا هستید؟ قطعا همینطور است. شما پول خود را در این حساب پس انداز و در زمان نیاز از آن برداشت می کنید. حساب بانک عاطفی ، در حقیقت میزان اعتمادی است که در روابط شما با دیگران به وجود می آید . کسی که در این بانک اعتبار داشته باشد ، می تواند با آسودگی و آرامش با دیگرا ارتباط برقرار کند. همسر، فرزندان، خانواده، همسایه ها، کاسب محل، همکاران و دیگر اقشار جامعه، در صورتیکه  قلب هم حساب بانک عاطفی باز کنند و در مقوله های احترام به حقوق یکدیگر، ادب، مهربانی، صداقت و وفای به عهد سرمایه گذاری کنند ، سودی که از این حساب نصیب آنها می شود اعتماد و اطمینان بسیار زیاد خواهد بود. حتی اگر یک بار خطایی بکنند، این سود بانکی یعنی اعتماد به آنها کمک خواهد کرد و اشتباهاتشان را جبران می کند .اما اگر رفتارهای مخربی چون دروغ، بی احترامی، بی نزاکتی، بی توجهی ، ارعاب و غرور منفی در این حساب پس انداز شود، بسیاری از رفتارهای خوب نیز همانند چک برگشتی، بی نتیجه خواهد بود.

 

اما باز کردن حساب بانکی اصولی دارد که در ذیل به آنها می پردازیم:

 

  1. فرد مقابلتان را درک کنید.

مشاجرات و سوء تفاهمات ناشی از عدم درک متقابل است. وقتی که مخاطب خودتان را بفهمید و کمی با کفشهای او راه بروید، خواهید دانست که زاویه دید او چگونه است و او از چه دریچه ای به دنیا نگاه می کند.

 

  1. به جزئیات و مسائل به ظاهر بی اهمیت توجه کنید.

گاهی اوقات رفتارهای ناشی از متانت و ادب و مهربانی هر چند جزیی، تاثیر فوق العاده ای روی طرف مقابل می گذارد. عکس این قضیه هم وجود دارد. رفتارهای خالی از مهر و محبت، بی نزاکتی، توهین یا بی ملاحظگی منجر به برداشت بسیار زیادی از حساب بانک عاطفی شما می شود. همیشه به یاد داشته باشید که کوچک ترین رفتارها و حرکات از دید طرف مقابل پنهان نمی ماند و تاثیرات خود را در جان و روح و روان آنها باقی می گذارد.

 

  1. خوش قول بودن.

اگر در وفای به عهد با دیگران ثابت قدم باشید، خلف وعده نکنید و به قولی که داده اید احترام بگذارید، پس انداز مهم و عظیمی انجام داده ائید و نزد طرف مقابل اعتبار بسیاری به دست آورده ائید.

 

  1. شفافیت و صداقت بیان.

همیشه با اطافیانتان شفاف و صادق باشید. به آنها بگوئید چه در ذهنتان می گذرد و به چه چیز فکر می کنید. توقعات و خواسته های مبهم باعث ایجاد سوء تفاهم و نا امیدی و دلسردی می گردنند. مخصوصا بین دوستان و همسر. وقتی انتظارات روشن و واضح نباشند و بیان نشوند، سوء تفاهمات کوچک و ساده باعث خالی شدن حساب عاطفی شما و از بین رفتن صمیمیت می شود.

 

  1. شخصیتی قاطع و با ثبات باشید.

اعتماد ناشی از قاطعیت و ثبات فاکتورهای شخصیتی شماست.  نداشتن ثبات شخصیت به وضوح هر گونه تلاشی را برای ایجاد اعتماد بالا از خواهد برد. زیرا شما نمی دانید با چه کسی طرف هستید. یک فرد دمدمی مزاج نمی تواند معتمد خوبی برای دیگران باشد. ثبات شخصیت باعث میشود دیگران فکر کنند می توانند روی شما حساب کنند.

 

  1. معجزه عذرخواهی.

وقتی اشتباهی می کنید، از حساب عاطفی شما برداشت می شود و زمانی که صادقانه عذرخواهی کنید، بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کردید به حسابتان واریز می شود. به همین سادگی. فکر نکنید اگر عذرخواهی کنید شما را ضعیف می پندارند، امنیت درونی شما بر اساس عقاید دیگران نیست. عذرخواهی آرامش و امنیت را تکمیل می کند و باعث میشود دیگران آن را مشخصه مثبت شخصیت شما بدانند.

 

پس زمان را از دست ندهید. آرامش و موفقیت و ثروت می خواهید؟ حتما نیاز به گشایش یک حساب عاطفی خواهید داشت. سریع اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید