کدام تیپ های شخصیتی نمیتوانند به موفقیت شغلی برسند؟

کدام تیپ های شخصیتی نمیتوانند به موفقیت شغلی برسند؟ آیا فکر میکنید تمام افراد در جایگاه شغلی خود پیشرفت میکنند و موفقیت به دست می آورند؟ امروزه رابطه بین رئیس مجموعه و کارمندان به سمت همکاری سوق پیدا کرده است، اما داشتن شخصیت حرفه ای مطلوب بسیار مهم تر از داشتن مهارت و استعداد است.

اگر کارمند شما توانایی نه گفتن به ایده های بد را نداشته باشد قطعا به مجموعه شما ضربه وارد خواهد شد!

در این مطلب با انواع تیپ های شخصیتی که مناسب محیط کار نیستند بیشتر آشنا شوید.

شایعه پراکن

افرادی که مدام به دنبال اطلاعات درباره زندگی شخصی و حرفه ای دیگران هستند و حتی آن اطلاعات را با بقیه هم به اشتراک میگذارند. این افراد تمرکزی روی کار خود ندارند و بیشتر درباره سیاست های دفتر صحبت میکنند. شما به عنوان رئیس شرکت با این افراد با مشکل مواجه میشوید و نمیتوانید به آنها اعتماد کنید.

مطیع

فردی که به همه چیز بله بگوید مشکل ساز است زیرا نمیتواند به ایده های بد نه بگوید. عدم مخالفت چنین افرادی به تیم یا شرکت ضربه خواهد زد. این دسته از افراد نمیتوانند در زندگی و کار خود اولویت بندی انجام دهند و اصولا از انجام کارها عقب میمانند. سرعت آنها در انجام کارهای پایین است و نباید روی آنها حسابی باز کرد.

محتاط

این گروه برعکس گروه مطیع هستند، یعنی در برابر ایده های دیگران از خود مقاومت نشان میدهند. اگر به انجام کاری عادت کرده باشند فقط به آن ادامه میدهند و همین موضوع باعث میشود پیشرفتی نکنند.

این دسته افراد نمیتوانند به سایر اعضا اعتماد کنند و در نتیجه عملکرد خوبی حاصل نمیشود.

قربانی

نقش این دسته از افراد در تیم یا شرکت هرچه باشد، هیچ اتفاقی را ناشی از اشتباهات خود نمیدانند. آنها نمیتوانند مسئولیت اشتباهاتی که در کار رخ میدهد یا موقعیت هایی که از دست میرود را به عهده بگیرند. افراد قربانی همیشه بقیه را مقصر تمام اتفاقات میدانند و همین مسئله باعث میشود پیش سایر اعضای تیم یا شرکت اعتباری نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی : چگونه مدیر محصول موفقی باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید