چگونه مدیر محصول موفقی باشیم؟

چگونه مدیر محصول موفقی باشیم؟! اگر در زمینه خاصی تخصص دارید و این سوال را دارید که چگونه یک مدیر محصول باشید این مطلب را از دست ندهید! باید بدانید که مدیر محصول تعاریف مختلفی دارد! بطور خلاصه میتوان گفت مدیر محصول فردیست که بر اساس اهداف کسب و کار  مسئولیت تعیین ویژن، برنامه‌ریزی محصول و اجرای نقشه‌ی مسیر یک محصول را دارد.

مدیران محصولات برای درک نیازها و چالش های مشتریان هدفمند خود و تبدیل این بینش ها به ایده هایی برای توسعه محصول جدید یا افزایش محصول موجود تلاش می کنند. آنها کسب و کار یا برنامه هایی را برای ایده های سرمایه گذاری ایجاد می کنند و هنگامی که این موارد توسط مدیریت تصویب شود ، با تیم های مهندسی یا تحقیق و توسعه همکاری می کنند تا الزامات را شناسایی کرده و از روند تبدیل یک ایده به یک محصول جدید حمایت کنند.

نقشی چالش برانگیز و ارزشمند

نقش چالش برانگیز مدیر محصول به طور فزاینده ای توسط حرفه ای ها دنبال می شود که در معرض دید گسترده سازمانی و تجربه مدیریت قرار بگیرند. مسئولیت های مدیر محصول کل سازمان را شامل می شود و به طور معمول با تمرکز روی یک یا چند صنعت و گروه مشتری ، به بازار گسترش می یابد.

در طول زندگی یک محصول ، مدیر محصول درگیر نظارت بر عملکرد ، توصیه به تنظیم قیمت گذاری یا ارتقاء ، و همکاری با مشتریان برای شناسایی پیشرفتهای بالقوه است. سرانجام ، مدیر محصول ضمن مدیریت قطع پیشنهاد قدیمی تر ، محصول جایگزینی را برنامه ریزی می کند.

کسب درآمد رشته های مدیریتی

مدیران محصولات در بازارها و فن آوری های خود تبدیل به کارشناسان موضوعی می شوند و اغلب از آنها خواسته می شود با مشتریان ملاقات کنند و در رویدادهای صنعتی صحبت کنند یا در نشریات مربوطه مشارکت کنند.

آنها همه این کارها را با راهنمایی ، مشارکت و رهبری افراد و کارکردهای مختلف در سازمانشان انجام می دهند ، غالباً هیچ اختیار رسمی نسبت به توانایی خود در ترغیب دیگران به عقب انداختن ایده های خود ندارند.

این یک کار چالش برانگیزی است که به طور فزاینده توسط فارغ التحصیلان جدید کالج و MBA دنبال می شود! خدمت به عنوان مدیر محصول فرصتی برای به دست آوردن دید بالا در سازمان و پرورش مهارت ها و شهرت لازم برای پیشرفت در نقش های مدیریت عمومی در آینده فراهم می کند.

مهارت های لازم برای موفقیت به عنوان یک مدیر محصول

با توجه به گستردگی نقش مدیر محصول ، مهارتهای زیادی برای موفقیت وجود دارد. که شامل موارد زیر می شود:

توانایی پرورش درک عمیق از یک بخش خاص از بازار یا گروه بندی مشتری
آشنایی با کاربرد خاص محصولات در تنظیمات مشتری
کنجکاوی برای کشف و شناسایی چالش های مشتری و ترجمه آن چالش ها به ایده های محصول یا خدمات
توانایی تهیه یک برنامه کسب و کار و مورد سرمایه گذاری برای توسعه محصول جدید یا تقویت محصول فعلی (به ویژه MBA ، در این نقش کمک می کند)
مهارت های تفکر انتقادی برای ارزیابی نیازهای مشتری ، پیشنهادات رقبا و روندهای اصلی و ترجمه این دانش در برنامه های سرمایه گذاری
توانایی راهنمایی و هدایت دیگران به طور غیر رسمی – بدون گزارش رسمی به مرجع
مهارت های ارتباطی نوشتاری و گفتاری برجسته ، با تأکید بر توانایی ها
مسیر شغلی به مدیریت محصول

مدیران محصولات دارای این مهارت ها نیز می باشند:

مهندسی
تحقیق و توسعه
کیفیت یا مدیریت عملیات
پشتیبانی فنی
ارتباطات بازاریابی
پشتیبانی مشتری
پشتیبانی فروش

چگونه مدیر محصول موفقی باشیم؟

بیشتر بخوانید: تحول مدیریت از طریق آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید