صفر تا صد تولید محتوای بلاگ را بشناسید!

صفر تا صد تولید محتوای بلاگ را بشناسید! آیا تا به حال به آمار محتواهایی که در اینترنت وجود دارد، فکر کرده اید؟ قطعا شما در حال حاضر دغدغه ی تولید محتوای بهتر برای بلاگ خود را دارید که در حال خواندن این مقاله هستید. و احتمالا این سوال در ذهن شما وجود دارد که چگونه می توان محتوایی را تولید کرد تا در این اقیانوس بی انتها دیده شود.

ما می خواهیم شما را با یک راز جادویی برای دیده شدن آشنا کنیم. آن هم این است که برای مخاطب خود ارزش ایجاد کنید. این مهم ترین نکته در تولید محتواست و نوع آن تفاوتی ندارد. می توان گفت 90 درصد صفحاتی که محتوا تولید می کنند، مورد توجه کاربران قرار نمی گیرند. زیرا آنها ارزش خیلی کمی برای کاربران خود در نظر می گیرند و این برای دیده شدن کافی نیست. بنابراین اگر محتوای باارزش و متفاوت تولید کنید، شانس شما برای دیده شدن به مراتب افزایش ممی یابد.

شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا باید بدانید، که فرایند تولید محتوا برای بلاگ به زمان و پشتکار زیادی نیاز دارد. و در مقابل می تواند آورده های زیادی را برای شما به ارمغان آورد. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، قصد داریم شما را با صفر تا صد تولید محتوا برای بلاگ آشنا کنیم.

پست بلاگ چیست؟

به محتوایی که در بخش وبلاگ یا همان بلاگ یک سایت منتشر می شود، اصطلاحا پست بلاگ گفته می شود. این قابلیت امکانی را فراهم کرده است. تا افراد و کسب وکارها، داستان برند، اطلاعات زمینه کاری خود، نمونه کارها، دیدگاه ها و نظرات خود را منتشر کنند. همچنین افراد می توانند توسط پست بلاگ با مخطبان خود در تعامل باشند.

اما شاید از خود بپرسید که چگونه می توانیم محتوایی جذاب برای بلاگ خود تولید کنیم؟ در ادامه ی این مقاله به این پرسش شما پاسخ می دهیم.

فرمول جادویی یک محتوای جذاب برای بلاگ چیست؟

تعریف شما از تولید محتوا چیست؟! بگذارید تعریف متفاوتی را برای شما بیان کنیم. تولید محتوا یک مهارت است. یک مهارت دیگری را در نظر بگیرید، مثلا کوزه گری. چگونه می توان کوزه گری، ماهری بود و زیباترین ظروف را ساخت؟ کوزه گری علاوه بر دانش و آموزش نیازمند خلاقیت و صبر نیز می باشد. خصوصیت دیگری که می تواند شما را در این حرفه یاری کند، تجربه است. هرچقدر تجربه ی شما در حرفه ای مانند کوزه گری افزایش یابد، قطعا ظروفی زیباتر و بدون اشکال رادر خروجی کار خواهید داشت.

حال متن فوق را مجدد بخوانید و به جای کوزه گری، اینبار مهارت تولید محتوا را قرار دهید. هیچ راز جادویی برای جذابیت تولید محتوا وجود ندارد! اما نکاتی هستند که شما را برای تولید بهتر محتوا کمک می کنند. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

طرح سوالاتی قبل از انتشار محتوا و در زمان تولید آن می تواند به کیفیت مطلب شما بیفزاید.

  • چرا باید کسی به خواندن کل این پست وبلاگ یا مصرف این محتوا ادامه دهد؟
  • چه چیزی باعث می شود مخاطبان من باز هم برای استفاده از محتوای تولید شده برگردند؟
  • این محتوا قرار است چه ارزشی را برای مخاطب ایجاد کند؟

طرح همین سوالات ساده می تواند ذهن شما را برای تولید یک محتوای کاربرپسند آماده کند. پیدا کردن پاسخ و عملی کردن آنها در فرایند ساخت محتوا کار چندان ساده ای نیست. اما به مرور زمان می تواند باعث کسب تجربه برای شما شود.

حال شاید بتوان گفت ساده ترین تعریف از یک فرمول جادویی برای تولید محتوای جذاب این است که در عین آموزنده بودن، سرگرم کننده نیز باشد. محتوایی که شما در بلاگ قرار می دهید باید برطرف کننده نیاز کاربران باشد. اگر محتوای تولیدی شما بتواند از دغدغه ها و نیازهای مخاطبان بکاهد، قدم بزرگی را در مسیر موفقیت برداشته اید.

چگونه تولید محتوای بلاگ را شروع کنیم؟

حال که متوجه شده ایم که تولیدمحتوا، یک مهارت است و دانش، خلاقیت و تجربه را می طلبد؛ دیگر وقت عمل است. اگر شما هم نمی دانید که برای تولید محتوا برای بلاگ از کجا باید شروع کنید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

مخاطب خود را بشناسید

قبل از اینکه دست به قلم شوید و تولید محتوا کنید، سعی کنید شناخت دقیقی از مخاطبان خود پیدا کنید. اما چگونه می توان مخاطبان مجازی را شناخت؟! برای این کار کافی است به چند سوال، پاسخ دهید. مثلا ؛ مخاطبان شما نیازدارند چه چیزی را بدانند؟  شما بر اساس نیاز آنها می توانید موضوعاتی برای تولید محتوا پیدا کنید. سعی در تولید محتوایی متناسب با نیاز کاربران و خلاقیت در ایجاد آن، می تواند توجه افراد را به بلاگ شما جلب کند.

رقبای خود را تحلیل کنید

گوگل و دیگر موتورهای جستجو با به کارگیری الگوریتمی مناسب، همواره سعی می کنند باکیفیت ترین و مرتبط ترین محتوای ممکن را به کاربران خود نمایش دهند. هنگامی که قرار است در رابطه با موضوعی تولید محتوا کنید، آن را در گوگل جستجو کنید تا از میان نتایج یافت شده بتوانید رقبای خود را شناسایی کنید.

عناوین جذاب بنویسید

این نکته را جدی بگیرید. اگر محتوای شما عنوان جذابی نداشته باشد، متاسفانه شما برگ برنده ی خود را برای دیده شدن از دست می دهید، هرچند که محتوای شما بسیار خلاقانه و جذاب باشد!! کتاب ها را از روی جلدشان قضاوت می کنیم، و مقاله ها را از روی عنوان آنها. همواره سعی کنید پس از نگارش یک محتوا، عنوان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید تا شانس شما برای خوانده شدن را افزایش دهد.

مقدمه ای چالش برانگیز برای محتوای تان بنویسید

این یک واقعیت است که در همان ثانیه های ابتدایی که فرد شروع به خواندن محتوای شما می کند، تصمیم می گیرد که آن را تا انتها ادامه دهد یا خیر. بنابراین مقدمه ای که برای محتوای خود تولید می کنید باید به قدر کافی جذاب باشد. که ذهن مخاطب را به چالش بکشد و فرصت ادامه ندادن به او ندهد. شما باید این توانایی را کسب کنید که به سرعن توجه مخاطب خود را جلب کرده و او را تا انتها همراه خود نگه دارید. اگر این کار به درستی انجام شود، مسیر شما برای ادامه کار آسان خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر : سیر تا پیاز اینفوموشن یا اینفوگرافیک!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید