تفاوت مشاوره و فریلنسری در کسب و کار

تفاوت مشاوره و فریلنسری در کسب و کار! بسیاری از افراد مشاوران را با فریلنسرها اشتباه می گیرند. اصطلاحات “مشاوره” و ” فریلنسر ” هنگام توصیف خدماتی که به عنوان کارگر قراردادی انجام می دهید غیر معمول نیست. با این وجود ، در توصیف نوع ارتباط با مشتریان و خدماتی که ارائه می دهید ، هر کلمه دارای مفهوم کاملاً متفاوت است. درک این تفاوت ها بخش مهمی از موقعیت یابی کسب و کار شما برای موفقیت در آینده است.

مشاور چیست

مشاور شخصی است که برای ارائه مشاوره حرفه ای یا تخصصی در یک زمینه یا تخصص خاص ، مانند مشاوره یک شرکت در زمینه استفاده از رسانه های اجتماعی یا افزایش کارآیی ، درآمد کسب می کند.

فریلنسر کیست؟

یک فریلنسر به طور مستقل کار می کند. از این گذشته ، هم فریلنسر و هم مشاور هر دو ایده انجام کار یا خدمات را برای افراد دیگر یا شرکت ها انجام می دهند.

چه تفاوتی دارند؟

در هنگام استخدام یک فریلنسر ، مشتریان تمایل دارند که فکر کنند از خدمات شما برای یک پروژه کوتاه مدت با نتیجه ای بسیار خاص استفاده می کنند. به عنوان مثال طراحی بروشور. به عنوان یک فریلنسر ، نقش شما این است که جهت گیری اولیه را از مشتری بگیرید و بعد از آن خارج شوید و آنها را تکمیل کنید.

فريلنسر

به طور معمول ، کار با استفاده از ابزار و منابع شما خارج از سایت انجام می شود. شما تقریباً تمام جنبه های پروژه را کنترل می کنید ، از جمله تعیین بهترین روش برای مقابله با پروژه و تصمیم گیری در مورد جدول زمانی لازم برای اتمام. پس از اتمام پروژه ، ممکن است رابطه شما با مشتری پایان یابد تا اینکه پروژه بعدی به پایان برسد.

به عنوان یک مشاور ، مشتریان شما برای راهنمایی های دقیق در مورد یک حوزه خاص از تخصص به شما نگاه می کنند.

مشاوره در فروش

به عنوان مثال ، ممکن است شما به عنوان مشاور ارتباط با بحران یا مشاور استراتژی بازاریابی استخدام شوید که مشاوره به مشتری ارائه می دهد. در بسیاری موارد ، دامنه پروژه گسترده تر است و می تواند شامل چندین پروژه کوچکتر باشد.

به عنوان مثال ، یک مشاور بازاریابی ممکن است برای انجام تحقیقات رقبا ، سازماندهی گروه های متمرکز ، نظارت بر توسعه تبلیغات و نوشتن یک برنامه بازاریابی استخدام شود. به همین دلیل ، این کار ممکن است به عنوان بخشی از یک تعهد طولانی مدت یا در حال انجام باشد.

اگر در حال کار در سایت برای مشتری هستید ، از منابع مشتری استفاده می کنید و برنامه خود را توسط مشتری تنظیم کرده اید ، ممکن است شما نیز طبق تعریف IRS به عنوان کارمند در نظر گرفته شوید.

تفاوت مشاوره و فریلنسری در کسب و کار

یک مشاور برتر از یک فریلنسر یا برعکس نیست. ارزش خدمات شما در کیفیت عملکرد است و اینکه آیا هدف پروژه حاصل می شود یا خیر. با این حال ، روشی که شما کار خود را طبقه بندی می کنید ، باعث می شود که مشتری های آینده نگر ، شرایط خدمات شما را چگونه مشاهده کنند. به عنوان یک فریلنسر ، ممکن است پروژه ای استخدام شوید در حالی که به عنوان یک مشاور ، دامنه کار شما معمولاً گسترده تر است و می تواند به اشتغال دائمی منجر شود.

بیشتر بخوانید: چگونه فريلنسر نويسنده كار مي كند؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید