5 راز موفقیت در کسب و کار مارک زاکربرگ خالق فیس بوک

مارک زاکربرگ یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل وبسایت شبکه اجتماعی فیس بوک و همچنین یکی از جوانترین میلیاردرهای جهان است.

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک زوکربرگ وب سایت اجتماعی فیس بوک را از اتاق خوابگاه کالج خود در دانشگاه هاروارد تاسیس کرد.

زاکربرگ پس از سال دوم تحصیلش در کالج ، بر روی پایگاه کاربری که بیش از 2 میلیارد نفر است تمرکز کرد که او را چندین بار میلیاردر کرد. تولد فیس بوک در فیلم “شبکه اجتماعی” در سال 2010 به تصویر کشیده شد.

تولد

زاکربرگ در 14 مه 1984 در White Plains نیویورک در یک خانواده تحصیل کرده متولد شد. او در روستای نزدیک Dobbs Ferry بزرگ شد.

زاکربرگ علاقه مند به رایانه در سنین اولیه بود؛ هنگامی که او حدود 12 سال داشت، از Atari BASIC استفاده کرد تا یک برنامه پیام رسانی به نام Zucknet ایجاد کند. پدرش از این برنامه در دفتر دندانپزشکی خود استفاده کرد تا بتواند بدون فریاد زدن در سراسر اتاق او را از یک بیمار جدید مطلع کند.  همچنین از Zucknet برای برقراری ارتباط در داخل خانه نیز استفاده کردند.

همراه با دوستانش، همچنین بازی های کامپیوتری را فقط برای سرگرمی ایجاد کرد. او گفت: “دوستانی داشتم که هنرمند بودند.” “آنها می آیند، طراحی میکنند، و من می توانم یک بازی را از آن بسازم.”

مارک زاکربرگ و بنیانگذاری فیس بوک

زاکربرگ و دوستانش دستین مسکوویتز، کریس هیوز و ادواردو ساویرین فیس بوک، یک سایت را ایجاد کردند که کاربران را قادر به ایجاد پروفایل های خود، آپلود عکس ها و برقراری ارتباط با دیگر کاربران کرد. این گروه از محل خوابگاه دانشگاه هاروارد تا ژوئن 2004 از این محل خارج شد.
آن سال Zuckerberg از کالج خارج شد و شرکت را به Palo Alto کالیفرنیا نقل مکان کرد. تا پایان سال 2004، فیس بوک 1 میلیون کاربر داشت.

شرکت Zuckerberg پس از آن اجازه دسترسی به سایر کالج ها، مدارس دبیرستانی و بین المللی را داده بود که اعضای سایت را تا دسامبر 2005 به بیش از 5.5 میلیون کاربر افزایش دادند. این سایت جذابیت سایر شرکت هایی را که می خواست با مرکز اجتماعی محبوب تبلیغ کنند، جذب کرد.

Zuckerberg پیشنهاد شرکت هایی مانند یاهو و شبکه MTV را رد کرد. در عوض، تمرکز خود را بر گسترش سایت،  و باز کردن پروژه خود را به توسعه دهندگان خارجی و اضافه کردن ویژگی های بیشتر گذاشت.

کمک های مالی مارک زوکربرگ و دلایل بشردوستانه

زاکربرگ پس از جمع آوری ثروت بزرگ خود، از میلیونها دلار برای تأمین منابع مختلفی از دلایل بشردوستانه استفاده کرده است. نمونه های قابل توجه در ماه سپتامبر 2010، زمانی که 100 میلیون دلار برای نجات سیستم مدارس دولتی نیوآرک در نیوجرسی پرداخت شد.

سپس، در دسامبر 2010، زوکربرگ “وعده داده شده” را امضا کرد، و وعده داده بود که حداقل 50 درصد ثروت خود را به خیریه در طول عمر خود اهدا کند. دیگر اعضای تعهد، شامل بیل گیتس، وارن بافت و جورج لوکاس هستند. زاکربرگ پس از اهدای خود، از دیگر کارآفرینان جوان و ثروتمند خواست که پیروی کنند.

او گفت: “با یک نسل از جوانان جوان که موفق به موفقیت شرکت هایشان شده اند، فرصتی برای بسیاری از ما وجود دارد که پیش از آن در طول زندگی خود به عقب برگردیم و تاثیر تلاش های بشردوستانه ما را ببینیم.”

آنها همچنین تأسیس Chan Zuckerberg Biohub، یک مرکز تحقیق مستقل مستقر در سان فرانسیسکو را اعلام کردند که مهندسان، دانشمندان کامپیوتر، زیست شناسان، شیمیدانان و دیگران را در جامعه علمی به ارمغان می آورد. مشارکت بین دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بیو هوب، کمک مالی اولیه به مبلغ 600 میلیون دلار برای 10 سال دریافت خواهد کرد.

رازهای موفقیت در کسب و کار مارک زاکربرگ خالق فیس بوک

1.رویایی داشته باشید

اکثر مردم فکر می کنند که مارک زوکربرگ از blues  برای تبدیل شدن به یک میلیاردر ظاهر شد؛ آنها فکر می کنند که فیس بوک با یک ضربه محکم و ناگهانی از انگشتانش ساخته است. حقیقت این است که آنها در اشتباه هستند مارک زوکربرگ یک موفقیت شش ماهه نبود. سفر او به شهرت و ثروت به عنوان یک رویا آغاز شد. اومایل بود که همه را قربانی کند. به همین دلیل است که ناپلئون هیل می گوید: “خواستن  شروع تمام موفقیت هاست.”

بنابراین اگر می خواهید موفقیت مارک زوکربرگ را تکرار کنید؛ اگر می خواهید ثروتمند شوید و مانند او مشهور شوید، با خواستن  شروع می شود. از این زندگی چه می خواهید؟ کجا می خواهید در ده سال آینده باشد؟

2.بزرگ فکر کن

فیس بوک یک پروژه بر روی کامپیوتر مارک زوکربرگ بود و او تصمیم به فروش آن را رد کرد. چرا؟ او حاضر به فروش آن نشد زیرا او به دنبال بازپرداخت نبود؛ به کار اشتغال علاقه مند نبود، او علاقه مند به تغییر جهان بود. فیس بوک یک پروژه کوچک بود اما رویای مارک زوکربرگ کوچک نبود.

3.به خودت اعتماد کن

اعتقادات خود یک پیش شرط لازم برای موفقیت هر گونه سرمایه گذاری است و مارک زوکربرگ آن را داشت. شما هرگز نمیتوانید یک کسب و کار موفقیت آمیز را با تحمیل مسئولیت به شخص دیگری ایجاد کنید. شما باید باور داشته باشید که شروع یک کسب و کار، و رشد چنین کسب و کار می تواند انجام شود و شما باید آن را انجام دهید. هرگز به خود نگاه نکن اعتماد به نفس خود و توانایی داده شده توسط خدا را محکم بگیرید و آن را انجام دهید.

4.یاد بگیرید که خطر کنید

هیچ کارآفرین تاکنون موفق به انجام یک اتم خطر نشده است. مارک زوکربرگ همچنین سهم عادلانه خود را از خطر دارد. وقتی مارک زوکربرگ از کالج خارج شد، برای تمرکز روی ساخت فیس بوک تمرکز کرد. او با روبرو شدن با گوگل در معرض خطر قرار گرفت ؛ فیس بوک خود یک سرمایه گذاری خطرناک بو.. کارآفرینی همه چیز در مورد ریسک پذیری است. بدون خطر، جهان بدون حرکت باقی خواهد ماند.

5.به فرآیند نگاه کنید

در بازی کارآفرینی، روند مهمتر از هدف است. هنگامی که شما شروع به ساخت یک کسب و کار می کنید، یک سفر، یک روند را آغاز می کنید. این فرآیند آغاز و پایان است و بین آغاز و پایان، چالش های فراوانی را بوجود می آورد. شما تنها در صورتی موفق خواهید شد که به این فرآیند احترام بگذارید. “

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید