بیل گیتس چگونه میلیاردر شد؟

همه ی شما بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان، مایکروسافت را به خوبی می شناسید. بنیان گذار آن بیل گیتس امروزه یکی از ثروتمندان و تاثرگذارترین افراد جهان محسوب میشود.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به زندگی نامه این مرد ثروتمند داشته باشیم.

بیل گیتس در یک در خانواده‌ ی نسبتاً مرفه بدنیا آمد. پدر و مادر او یک فضای  بسیار گرم و صمیمی ایجاد کرده بودند و بیل گیتس مرتباً برای رقابت با هم‌سن‌وسالان و تلاش برای موفقیت تربیت و تشویق می‌شد.

بیل عاشق مطالعه بود و ساعت های زیادی را به خواندن کتاب هایش اختصاص میداد.

بیل در مدرسه ای تحصیل میکرد که بر خلاف سایر مدارس دوره خود، درس کامپیوتر را در کنار سایر درس ها داشتند. آنجا بود که برای اولین بار بیل با دنیای کامپیوتر آشنا شد. علاقه اش به کامپیوتر به‌زودی معلوم شد و اولین بار بازی دوز را به زبان بیسیک نوشت.

گیتس در مدرسه با پل آلن که دو سال از او بزرگ‌تر بود آشنا شد. بیش‌تر زمانشان را صرف برنامه‌نویسی کرده بودند. آنها روی ایراد نرم‌افزاری شرکت تأمین‌کننده کامپیوتر مدرسه کارکردند و با هک آن برنامه زمان رایگان برای کار با کامپیوترهایش به دست آوردند. البته برای شرکتی که کامپیوترها را تولید کرده بود یک نرم‌افزار نوشتند!!!

گیتس و الن یک برنامه کامپیوتری به نام Traf- o- Data طراحی کردند که ترافیک شهر سیاتل را نظارت می‌کرد. آن‌ها بابت این کار ۲۰ هزار دلار جایزه دریافت کردند و انگیزه گیتس برای تاسیس شرگت بیشتر از قبل شد.

در سال ۱۹۷۵ میلادی، بیل گیتس و پل آلن شرکت خود را تحت عنوان Micro-Soft که برگرفته از Micro-computer و  Software بود بنا کردند. انها یک برنامه تحت بیسیک برای کامپیوتر Altair نوشتند و قصد داشتند از طریق آن به منبع درآمد زیادی برسند. اما کاربران آنها به صورت غیر مجاز دست به کپی کردن آن نرم افزار زدند.

اما گیتس ساکت ننشست!

در یک نامه سرگشاده‌ای خطاب به فعالان و علاقه‌مندان به کامپیوتر توضیح داد که توزیع غیرمجاز و بدون پرداخت حق صاحب اثر مانع از نوشته شدن برنامه‌های خوب می‌شود.

تا سال ۱۹۷۹ میلادی و قبل از ۲۳ سالگی، گیتس به لطف فراست در توسعه نرم‌افزار و شم اقتصادی ‌اش، توانست ۲٫۵ میلیون دلار درآمد کسب کند و رهبری مایکروسافت را به دست بگیرد.

صنعت کامپیوتر که با تولیدات سخت‌افزاری شرکت‌هایی چون اپل، اینتل و IBM  به‌سرعت رشد می‌کرد، گیتس نیز به توسعه نرم‌افزار در مایکروسافت ادامه می‌داد.

مابین سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ میلادی، مایکروسافت رشد چشمگیری کرد و تعداد کارمندانش افزایش یافت.

بیل گیتس و استیو جابز

دو شرکت مایکروسافت و اپل طی توافقی بسیاری از ایده های خود را با هم به اشتراک گذاشتند. استیو جابز که مدیرعامل اپل بود، از مایکروسافت برای توسعه نرم‌افزار برای کامپیوترهای مکینتاش دعوت به همکاری کرد. در راستای اشتراک‌گذاری اطلاعات، مایکروسافت به توسعه ویندوز رسید. سیستمی که از یک ماوس برای حرکت در رابط کاربری گرافیکی، نمایش تصویر و متن استفاده می‌کرد. بیل موفق شد برتری سیستم‌های گرافیکی را به‌خوبی متوجه گردد. در نهایت مایکروسافت و بیل گیتس سیستم‌عامل ویندوز رو عرضه کردند.

بیل گیتس و استیو جابز

مایکروسافت کم کم به بازار بورس عمومی راه یافت و هر سهم آن برابر با ۲۱ دلار عرضه گردید. او ۴۵ درصد از سهام شرکت را برای خود نگه داشت و با ۲۴٫۷ میلیون دلار در سن ۳۱ سالگی میلیونر شد.

بیل گیتس افتخارات زیادی در عرصه تجارت به دست آورد و توانست چندین سال پیاپی ثروتمندترین و موفق‌ترین کارآفرین جهان باشد.

در آخر چند مورد از عادت ها و تجربه هایی که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد با هم بخوانیم.

  1. او همیشه در حال یادگیری بود.
  2. کتاب های متنوعی میخواند.
  3. به خودش اعتماد داشت.
  4. کارهایش را با تمرکز زیادی انجام میداد.
  5. خواب کافی داشت.
  6. از اشتباهاتش درس میگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید