با چند راهکار ساده اهدافتون رو پیدا کنید

فکر میکنین کلا زندگی‌تون باید بهتر از این باشه؟

از کارِتون راضی نیستین؟

 حس می‌کنین که باید یه کار هیجان انگیزتری رو انجام بدین؟

شاید به این دلیله که هنوز هدف زندگیتون رو پیدا نکردین. اهداف، اشکال و فرم‌های متفاوتی دارن و بستگی داره به موقعیت و ویژگی‌های هر فرد و برای هر کسی شکل خاصی داره. در اصل هدف چیزیه که صحتش احساس میشه. فعالیتی که کاملا در اون زمان رو فراموش کنین و رویاهایی که از وضع فعلی شما بزرگتر باشن.

اصلا هدف از زندگی کردن، شناختنِ هدف‌تونه. چیزی که بیشترین معنی رو براتون داره. چیزی که شما رو کاملا خوشحال می‌کنه و برای انجام دادنش از خواب بیدار بشین. اما بیشتر آدم‌ها درگیر انجام مکانیکی روزمرگی‌ها هستن و فکر بیشتری درموردش نمیکنن و کل زندگیشون رو میگذرونن بدون اینکه هدفشون رو پیدا کنن. با چیزی مواجه شدین که در اصل یعنی چیز بهتری از زندگیتون بسازین. بهش معنی بدین.

شما هم دوست دارید هدف درستی تو زندگی پیدا کنید؟

  1. چیزی که واقعا توش خوب هستین رو پیدا کنید و بعد احتمالات آینده رو پیدا کنید.

مثلا هنرمندا واقعا خلق کردن رو دوست دارن. دوست دارن آواز بخونن نقاشی کنن و ..

بقیه چطور؟ کسایی که هدفشون رو به راحتی نمیبینن. کارهای زیادی هست که اول زیاد به چشم نمیاد اما نهایتا به چیزی ختم میشن.

مثلا کسی رو میشناسم که دوست داشت با بقیه صحبت کنه و به مشکلاتشون گوش بده، خیلی ها بهش اعتماد میکردن و اغلب رازهای زندگیشون رو بهش میگفتن. این ادم نمیدونست که اینکار میتونه یه شغل باشه تا نهایتا متوجه شد باید روان شناسی بخونه و یه روان درمانگر بشه تا بتونه درامد زایی هم بکنه.

  1. سرگرمی هاتون رو دنبال کنید

چه چیزهایی هستن که انجامشون رو دوست دارید و ازشون لذت میبرید؟

کسی بود که تنها علاقه اش پیاده روی و گشتن تو کوهستان بود ، اون واقعا دوست نداشت کار دیگه ای بکنه جز اینکه تا حد ممکن تو طبیعت باشه.

ممکن بگید هدف از این کار چیه؟یا چطور میشه از اون یه شغل ساخت؟

از دید یه جامعه مدرن شاید تو طبیعت بودن انزوا به نظر بیاد، اون با استفاده از تجاربش وبلاگ نویسی رو شروع کرد و عکس های سفرهاش رو فروخت و نهایتا یه برنامه تلویزیونی در مورد پیاده روی ساخت و همزمان یه راهنمای کوهنوردی شد. اون فرد کاری رو میکنه که عاشقشه!

  1. به زمانی فکر کنید که خیلی احساس غرور یا رضایت داشتین

همه ما از این لحظات تو زندگیمون داشتیم. یه چیزی که مدت زیادی منتظر بودین و به دستش آوردین رو مجسم کنید یا وقتی پروژه ای که سال ها براش تلاش کردید تموم شده و هر چیزی که حس خوبی به شما میده رو باید تو این لیست در نظر بگیرید.

اینا چیزایی هستن که خواسته های واقعی شمان و بیشتر اوقات توی چیزایی که نوشتین الگویی پیدا میکنید.

  1. از محوطه امن خودتون بیاین بیرون

خیلی از افراد دوست ندارن اینو بشنون، موندن توی یه حصار و حس امنیت میکنن اما متاسفانه جایی برای رشد کردن ندارن.

گاهی خوبه به خلوت برگردیم، دراز بکشیم، شارژ بشیم و کارهای اینچنین کنیم اما باید دقت کنیم که زیادی تو خلوت نمونید چون باعث رخوت میشه. بلوغ و رشد شخصیتی وقتی اتفاق میفته که شما احساس کنید موفقید، چیزهای جدید یاد میگیرید مخصوصا وقتی احتمال شکست خوردن هم باشه.

و میدونید چیه؟؟ درسی بهتر از شکست وجود نداره.

  1. به خودتون زمان بدید

2تا جنبه داره، برای مراقبت از خودتون و رسیدگی به سلامتتون و همچنین بررسی احتمالات وقت بذارید!

وقتی بین 3 تا کار و خانواده درگیر باشید تمرکز کردن واسه پیدا کردن هدفتون سخته. گاهی شاید مسئولیت های خیلی زیادی دارید یا کارهای زیادی انجام میدید که میتونن همه انرژی تون رو تلف کنند. پس برای پیدا کردن هدفتون اول باید مراقب خودتون باشید، پس کارهاتون رو اولویت بندی کنید و پتانسیلتون رو بالا ببرید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید