بازاریابی ایمیل چیست؟

بازاریابی ایمیل چیست؟ بازاریابی ایمیل استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات ضمن ایجاد روابط با مشتریان است. در اصل نامه ای مستقیم است که بجای خدمات پستی بصورت الکترونیکی انجام می شود.

بازاریابی ایمیل چیست؟

هر زمان که یک شرکت ایمیلی ارسال کند ، گذشته از تأیید سفارش و پاسخ مستقیم به سوالات مشتری ، می تواند نوعی بازاریابی ایمیل محسوب شود. بازاریابی ایمیل بخشی از بازاریابی اینترنتی است که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و موارد دیگر می شود.

بازاریابی ایمیل می تواند شامل خبرنامه هایی با به روزرسانی در مورد این شرکت یا تبلیغات فروش و معاملات اختصاصی برای مشترکین باشد. ایمیل های بازاریابی نیز ممکن است به دنبال به اشتراک گذاشتن یک پیام کلی از طرف شرکت باشد .

در بهترین حالت ، بازاریابی از طریق ایمیل به مشاغل اجازه می دهد تا مشتریان خود را آگاه نگه داشته و پیام های بازاریابی خود را به مخاطبان خود اختصاص دهند. در بدترین حالت ، این نوع بازاریابی می تواند مشتریان را با ایمیل های اسپم مداوم آزار دهنده دور کند.

بازاریابی ایمیل چگونه کار می کند؟

ارسال ایمیل به مشتری

تنظیم و پیگیری یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل آسان است که باعث می شود برای مشاغل کوچک قابل دسترسی باشد. برای مثال می توانید گزینه ثبت نام خبرنامه را به وب سایت خود اضافه کنید. با ثبت نام در سایت ، می توانید خبرنامه ها را برای مخاطبان رو به رشد ارسال کنید. همچنین می توانید مشتریان را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی خود به خبرنامه هدایت کنید.

بزرگترین مزیت بازاریابی ایمیل قیمت و سهولت است. در مقایسه با سایر انواع بازاریابی ، ارسال نامه الکترونیکی روشی ارزان برای تبلیغ شرکت شما و محصولات یا خدمات آن است.

یک خبرنامه معمولی روشی ساده و مؤثر برای ارسال به روزرسانی در مورد شرکت شما ، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه است. همچنین نرم افزار ایمیل برنامه ریزی ایمیل های تبلیغاتی خودکار را برای مشتریانی که اخیراً خریداری نکرده اند ، آسان می کند.

بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان می دهد گروه های خاصی از مشتریان یا حتی افراد خاص را هدف قرار دهید. ارائه معاملات ویژه تولد به مشتریان برای کالاها یا خدمات یکی از راه های این کار است.

به عنوان مثال ، یک رستوران ممکن است در روزهای تولد خود یک ایمیل برای مشتریان بفرستد که 50٪ تخفیف از یک کالای خانگی را دریافت کند. این نوع شخصی سازی به یک تجارت کمک می کند تا رابطه خود را با مشتری برقرار کند و این می تواند منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود.

بهترین ایمیل های بازاریابی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است ، به مشتریان احترام می گذارند و ضمن ادغام پیام ها ، برنامه منظمی را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: تکنیک های بازاریابی برای صاحبان مشاغل کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید