آیا قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید؟

بازار مسکن معمولا دارای رکود است ولی هستن کسانی که از این راه به درآمد رسیده اند.

حالا این سوال پیش میاد که چطور این امر امکان پذیر است؟

هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد تنها با استفاده از قوانین ساده ولی کاربردی توانستند سرمایه شون رو مدیریت کنند.

سرمایه گذاری در بازار املاک همیشه پررونق بوده ولی یک سرمایه گذاری بلند مدت است و خیلی زود ما را به سودآوری نمیرساند.

البته قبل از آن باید شهر خود را کاملا بشناسیم و از مناطق خوب و با امنیت بالا و نزدیک به مراکز خدماتی ، فروشگاه ها و ایستگاه های حمل و نقل عمومی مطلع باشید. چون این موارد در خرید و فروش و یا حتی اجاره ملک بسیار موثر است.

این نوع سرمایه گذاری  بسیار کم ریسک تر از سایر بازار می باشد. به خصوص در بازار فعلی که طلا و دلار و بورس ثبات چندانی ندارد.

صبر کردن برای خرید یا فروش خانه از جمله ویژگی هایی است که به موفقیت ما در این زمینه کمک میکند. خوب بگردید، خوب تحقیق کنید سپس خرید کنید. البته این به معنی وسواس بیش از حد نیست.

گاهی پیش می آید که نقدینگی کامل برای خرید خانه را ندارید، در این صورت میتوانید از وام های مسکن استفاده کنید. و با اجاره ملک بخشی از اقساط رو پرداخت کنید.

برایان تریسی در این زمینه معتقد است برای اینکه در آینده نگرانی نداشته باشیم توجه به سود وام ها بسیار مهم است.

شاید فکر کنید اگر ملک نوساز بخریم سودآورتر باشد اما همیشه اینطور نیست. خرید خانه های نیمه کاره یا کهنه و بازسازی آن ها میتواند ارزش ملک مسکونی را افزایش دهد.فروش این خانه ها در یک فرصت مناسب میتواند سود خوبی برای ما داشته باشد.

خرید ملک در در مناطقی که در حال رشد شهری هستن هم گزینه خوبی است.

خرید املاک کوچک مناسب تر است چون به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارد و خرید و فروش آن ساده تر بوده و راحت تر به نقدینگی میرسد.

فکر میکنید املاک تجاری بهتر هستند یا مسکونی؟

البته قیمت این املاک بسیار بالاتر از نوع مسکونی بوده اما دارای دو مزیت است. اول اینکه فصل نقل و انتقالات و صبر کردن معنا ندارد،  دوم اینکه این املاک همیشه مشتری دارند . به خصوص اگر دارای موقعیت تجاری خوبی باشند.

با توجه به نیروی جوان کشور و نیاز دائمی برای مسکن که جز نیازهای اساسی هر فرد محسوب میشود افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت را به دنبال دارد.

از دیگر ویژگی ها این است که بر خلاف سایر سرمایه گذاری ها میتوانیم آن را کنترل کنیم و هزینه نگهداری بالا یا خطر سرقت را ندارد. پس میتوان گفت این نوع از سرمایه گذاری سودآور است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید