چندین مرحله اصولی برای داشتن کمپین های تبلیغاتی!

مرحله اصولی برای داشتن کمپین های تبلیغاتی! اسم و رسم دار کردن یک شرکت و محصول، به تبلیغاتی که در این مورد صورت می گیرد، وابسته می باشد. اگر کمپین های تبلیغاتی وجود نداشته باشند، امکان اینکه این شرکت و یا محصولی شناخته نشود، بسیار زیاد است. بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به موفقیت های بالا و جهانی از کمپین های تبلیغاتی استفاده می کنند. به همین جهت هزینه های زیادی را در این امر متحمل می شوند.

آیا شما نیز برای کسب و کار خودتان از کمپین های تبلیغاتی استفاده کرده اید؟ از چه نوع کمپین های تبلیغاتی برای کسب و کارتان به کار برده اید؟ در این مقاله ما به موضوع کمپین های تبلیغاتی و اصول اساسی برای داشتن این کمپین ها، پرداخته ایم. اگر شما نیز تمایل به دانستن و آگاهی در مورد این موضوع دارید، ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

کمپین های تبلیغاتی به چه معناست؟

همانطور که اطلاع دارید، تبلیغات در انواع گوناگونی به کار گرفته می شوند. یک روز را در نظر داشته باشید. زمانی که صبح از خواب برمی خیزید، پیامک یک تبلیغ را در گوشی تان مشاهده می کنید. سپس با گشت و گذار در شبکه های مجازی، پست های مرتبط با آن را می بینید و رد می شوید. در مسیر محل کارتان در بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغ بزرگی از آن موضوع توجه شما را به خود جلب می کند. تمامی مراحلی که شما در طول یک روز تجربه می کنید، کمپین های تبلیغاتی می باشند.

کمپین های تبلیغاتی، لازمه هر یک از صاحبان مشاغل و مدیران می باشند. تا بهترین استراتژی و راهکارها را برای تبلیغ محصولاتشان به کار گیرند. این کمپین ها به اشکال مختلفی چون رسانه ها، ایمیل ها، تبلیغات کاغذی و تبلیغات تلویزیونی و شبکه های اجتماعی به سمع و نظر شما می رسند.

کلمه کمپین در اصل به مجموعه ای از فعالیت هایی که برای دستیابی به یک نتیجه خاص، مورد نیاز است گفته می شود. این موضوع با تلاش هایی که بازاریابی برای یک برند و کسب و کار انجام می دهد، منافاتی ندارد. کمپین های تبلیغاتی، یک موضوع مشخصی را انتخاب کرده و با یک ایده و یا هدف واحد، آن را پرورش می دهند.

تفاوت موجود در بین واژه ی کمپین بکار رفته در بازاریابی و تبلیغات به چه منظوری می باشد؟

اگر دقت کافی داشته باشید، واژه ی کمپین را هم در بازاریابی و هم در تبلیغات دیده اید. و حتما این دو را به یک معنا تلقی کرده اید. باید بگوییم که این طور نیست و بین آنها یک تفاوت جزئی وجود دارد. کلمه بازاریابی به منظور اینکه یک شرکت می تواند با آگاهی مشتریان و رقبا برند خود را بالا ببرد و آنها را به خرید جذب کنند، تعریف می شود. اما در مقابل از تبلیغات برای ایجاد پیام های اقناعی در مورد اهداف گسترده شناخته می شوند. حال اگر از لحاظ کمپین نگاهی داشته باشیم، یک کمپین تبلیغاتی جنبه ای از یک استراتژی بزرگ تر برای تبلیغات بازاریابی می باشد.

هدف کمپین های تبلیغاتی چیست؟

اهداف گوناگونی در کمپین ها صورت می گیرند. اصلی ترین هدف این کمپین ها، آگاهی از برند است. حتما تبلیغات اسنپ فود را در سطح شهر دیده باشید. اسنپ فود در مرحله اول به دنبال کسب سود و فروش نمی باشد. در اصل این شرکت با این تبلیغات به نوعی برند سازی می کند و آن را در بین مردم جا افتاده تر می کند. هر برندی متناسب با نیازها و استراتژی های خود هر چند ماه یک بار از کمپین های تبلیغاتی استفاده می کند. بهترین کمپین های تبلیغاتی، آن کمپین هایی می باشند که ابزارهای در دسترس را به خوبی بشناسند.

10 مرحله اساسی در طراحی کمپین های تبلیغاتی:

قبل از آنکه کسب و کارتان را در این کمپین ها قرار دهید، به خوبی به موقعیت کسب و کار خود بیاندیشید. توجه کافی داشته باشید در بدو شروع طراحی اگر چه ظاهری پیچیده از خود نشان خواهند داد، ولی با آشنایی و رعایت این مراحل، فرایند را برای شما آسان تر و ساده تر می کنند. در زیر به مواردی که برای یک طراحی مناسب و ضروری هستند، اشاره شده است.

1. شناسایی اهداف کمپین ها:

در بدو شروع از خودتان این سوالات را بپرسید.

  • چرا این کمپین را باید اجرا کنیم؟
  • هدف از طراحی کمپین های تبلیغاتی چیست؟
  • چه محصول و خدماتی را تمایل به تبلیغ دارید؟
  • با این کمپین ها می خواهید چه مقدار پول به جیب بزنید؟

2. به فعالیت های رقیبان تان توجه و دقت کافی داشته باشید.

شگرد های بازاریابی را در 10 سال گذشته بررسی کنید. علم بازاریابی، علمی بروز می باشد و نیازمند این است که همواره با تکنیک های جدید و مورد نیاز بازار بکار گرفته شوند. شناسایی رقبا، شما را در امر تبلیغات و شناسایی بازار کمک شایانی می کنند.

3. در طراحی کمپین ها چه کسی را مورد هدف قرار می دهید؟

در طراحی کمپین های تان باید مواردی چون موقعیت جغرافیایی، سن، جنس، سطح درآمد، تحصیلات، وضعیت تاهل، سرگرمی ها و علایق و سلایق مخاطبان را مورد نظر قرار داد. به کارگیری این موارد در ارائه محصولات و خدمات، شما را در طراحی کمپین های تبلیغاتی به مانند نور، مسیر را به شما نشان می دهد.

 4. مفهوم کمپین به چه منظوری است؟

شکل ظاهری کمپین ها اهمیت بسیاری دارد. این کمپین ها به یک بینش و هویت بصری نیازمند هستند. کمپین های بزرگ شرکت با برند تجاری آنها سازگاری دارند و در این میان بایستی هویت خود را حفظ کنند. اهمیت این موضوع به گونه ای می باشد که بسیاری از افراد از یک آژانس تبلیغاتی کمک می‌‌گیرند و یا از پیمان کار و مشاور تبلیغاتی استفاده می کنند.

5. از گروه های آزمایش غافل نشوید.

قبل از قرار دادن کمپین های تبلیغ تان در سطح شهر، آنها را مورد آزمایش قرار دهید. در این صورت به تغییراتی که باید انجام شوند، دسترسی راحت تری خواهید داشت.

6. چگونه می توان به مخاطبان دسترسی داشت؟

استفاده از کانال های رسانه ای و شبکه های اجتماعی می تواند بهترین تعامل میان مخاطبان و مشتریان باشند. در انتشار کمپین های تبلیغات تان در رسانه های جدید کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

7. زمان های مناسب برای انتشار کمپین های تبلیغاتی.

هر چه قدر تبلیغات تان حرفه ای باشد، اگر نتوانید در زمان مناسب آن را انتشار دهید، زحمت هایتان بیهوده و هیچ تلقی خواهد شد. نسبت به کسب و کار و محصول تان زمان های اوج آن را شناسایی کنید و در تقویم برنامه ریزی داشته باشید.

8. چگونه یک کمپین تبلیغاتی به هدف می رسد؟

اگر کمپین تبلیغاتی شما ترافیکی ایجاد کند و توقفی داشته باشد، شما وظایف تعیین شده را تا آخر ادامه دهید.

9. ارزیابی کمپین ها و بازاریابی.

ارزیابی و تحلیل این کمپین ها می تواند مخاطبان و مشتریان، کانال های بازاریابی و بودجه ای را برای شما فراهم سازد.

10. با اطلاعات کمپین ها چه می توان کرد؟

پس از ارزیابی کمپین ها، ارزش آنها ده برابر افزایش خواهد شد. در پایان این ارزیابی ها این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه کارهای دیگری می توانستید، انجام دهید؟
  • مخاطبان و مشتریان چه بازخورد هایی را در پی خواهند داشت؟
  • چگونه می توانستید پس اندازی داشته باشید؟

امیدواریم با مطالعه این مقاله با مراحل اصولی کمپین های تبلیغاتی آشنا شده باشید و در کسب و کار خودتان با آگاهی کامل آن ها را به کار بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با کمپین ها به مطلب دیگر ما در سایت پراوش مراجعه کنید :

کمپین های یلدایی؛ بهترین موقعیت برای تبلیغات کسب و کار شما!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید