کسب درآمد از ساخت تراریوم

کسب درآمد از ساخت تراریوم. ساخت تراریوم در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و کلیه افراد با سنین مختلف می توانند با توجه به نیاز خودشون از این هنر استفاده کنند. ساخت تراریوم در منزل شغلی است با هزینه کم. همین هزینه کم راه اندازی این کار آفرینی در منزل باعث شده است طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. ساخت تراریوم نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن ندارد از طریق اینترنت می توانید به راحتی ساخت تراریوم را یاد بگیرید و کسب درآمد کنید. سرمایه مورد نیاز برای این ایده زیر صد هزار تومان است . می توانید در گوگل جستجو کنید و ایده های خلاقانه خارجی  طراحی تراریوم ببینید و از آن ایده ها استفاده نمایید. در ادامه آموزش ساخت یک تراریوم را آورده ایم:

پس دست به کار شوید و کسب و کار خود را راه بندازید.

مهمترین نکات

انتخاب ظرف

برای تهیه تراریوم می توان از هر ظرف شیشه ای بلااستفاده ای، استفاده کرد.

انتخاب گیاه مورد نظر

می توان از گیاهان آپارتمانی و یا کاکتوس استفاده کرد. اگر جزو افراد فراموشکار هستید و بی حوصله هستید از کاکتوس استفاده کنید. چون به رطوبت کمتر و آب کمتری نیاز دارد.

انتخاب بستر کشت (خاک) مناسب

بعد از انتخاب گیاه، با توجه به نوع اون باید بستر و خاک مناسب رو برای این تراریوم انتخاب کنید. بستر کشت شامل سه لایه یعنی لایه زهکش، لایه میانی، لایه فوقانی یا بالایی میشه.

روش ساخت تراریوم :

1- یک ظرف شیشه‌ای مثلا تنگ ماهی، آکواریوم، پارچ‌ بزرگ بلور یا حتی شیشه‌ مربا را برای این کار انتخاب کنید. اندازۀ ظرفها باید طوری انتخاب شوند که بزرگی آن برای احاطۀ ۲ یا چند گیاه کافی باشد.

2- هرچه دهانه ظرف تنگ‌تر باشد، کار سخت‌تر است. کاشت گیاه داخل این ظرف‌ها را با انبر سیمی نازکی که خود می‌سازید، انجام دهید.
3- ظرف را با آب گرم و صابون شسته و خشک کنید. ظرف‌های نشسته باکتری‌های مضر را وارد محیط تراریوم می‌کنند.
4- یک لایه یکنواخت به قطر 2.5-1.5 سانتی‌متر شن ته ظرف بریزید. شن جهت زه کشی استفاده می شود. سعی کنید مقدار بیشتری از سنگریزه ها به یک سمت دیواره ظرف متمایل باشند. این کار به زهکشی بهتر کمک می کند.

گاهی قبل از لایه سنگریزه، لایه نازکی از خزه در ته ظرف قرار می دهند.


5- 1 یا 2 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال را روی شن بپاشید. از زغال چوب برای جذب بوی نامطبوع ظرف استفاده می گردد. زغال هوا را تازه نگه می‌دارد و به خصوص زمانی که محیط تراریوم را بسته نگه می‌دارید، دارای اهمیت است.

6- به ظرف خاک گلکاری اضافه کنید تا روی شن و زغال چوب را بپوشاند. مقدار این خاک سبک باید ¼ عمق ظرف باشد.

برای دادن جلوه بیشتر به تراریوم، خاک را بطور مسطح در ظرف نمی ریزیم، بلکه آنرا شیبدار و تپه مانند می ریزیم تا گیاهان در سطوح مختلف قرار گیرند. خاک را از پشت به سمت جلو شیبدار کنید. معمولاً اختلاق سطح بین خاک جلو خاک عقب ۱ تا ۲/۱ اینچ می باشد. اگر چه، اگر تراریوم دایره ای است، شما می توانید سطح صافی را برای کشت داشته باشید.

می توان از خاکهای گلدانی بسته بندی شده که استرلیزه هم هستند استفاده کرد یا اینکه از مخلوط خاک باغچه و پیت ماس محیط کشت را تهیه کرد.

خاک باید نرم، دارای زهکشی خوب و بدون کود باشد.

برای تراریوم نواحی گرمسیری با گیاهان شاخ و برگدار، یک قسمت خاک، یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت استفاده کنید. اگر شما می خواهید یک باغ کاکتوس ایجاد کنید از خاک زبر که از یک قسمت خاک و یک قسمت شن تشکیل شده است استفاده کنید.

7- گیاهان را قبل از درآوردن از گلدان اولیه به دقت بررسی کنید تا کاملا سالم باشند. گیاه را آرام تکان دهید تا خاک اضافی بدون صدمه دیدن ریشه‌ها از آن جدا شود. گیاه بیمار یا آفت زده را وارد تراریوم نکنید.

9- گیاهان و داخل ظرف را با اسپری آب تمیز کنید. خاک را با اسپری خوب مرطوب کنید.
10- تراریوم را با اشیاء سرامیکی تزیین کنید.

بعد از کاشت گیاهان، می توان تراریوم را با استفاده از تخته سنگ، چوب شکسته، خزه و چیزهای دیگر تزئین کنیم. با این عمل یک دنیای کوچک زندگی گیاهی ترسیم می شود.

ظرف را با در پوش یا سینی شیشه ای بپوشانید. در این مرحله ارتباط با محیط قطع می شود و جنگل بارانی مینیاتوری ایجاد می شود .

لایه های مختلف تراریوم

مراحل ساخت تراریوم در یک تصویر 

منبع: tasvirezendegi.com

اگر میخواید بیشتر در رابطه با شغل های خانگی بدونید این مطلبو از دست ندید: کیک بپز و پولدار شو!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید