کاربرد تولید محتوا در رشد کسب و کار

کاربرد تولید محتوا در رشد کسب و کار

اول از همه احتمالاً برای شما سوال پیش می آید که محتوا چیست؟

به زبان ساده در واقع هرچیزی که می خوانید، می شنوید یا تماشا می کنید، محتوا محسوب می شود. در واقع ما با هر زبانی که بتوانیم منظور خود را برسانیم، تولید محتوا کردیم. محتوا فقط مطالب آموزشی یا علمی نیست، حتی ویدیو های سرگرم کننده هم محتوا محسوب می شوند.

تولید محتوا چیست؟

به فرآیند جمع آوری اطلاعات و آماده سازی آن برای پاسخ دهی به نیازهای کاربران اینترنتی را تولید محتوا می گویند. در تولید محتوا شما باید ابتدا درمورد مطلبی که قرار است محتوا تولید کنید، اطلاعات جمع آوری کنید. سپس ایده ها و استراتژی هایی که باعث خاص شدن محتوا می شود را اضافه کنید. در آخر محتوای نهایی که تولید کردید را در اینترنت و سایت های آنلاین با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

در واقع شما از طریق تولید محتوا می توانید تخصص و استعدادهای خودرا به مخاطب نشان دهید. تولید محتوا باعث می شود مخاطبین با محصول شما بیشتر آشنا شوند. همچنین موجب ترغیب مخاطبان به خرید محصول شما می شود. محتوایی که تولید می کنید باعث کشاندن مخاطب به سمت وب سایت و صفحه های مجازی شما می شود. برای جلوگیری از خسته کننده بودن متن، می توان در کنار محتوای متنی از عکس و فیلم هم استفاده کرد.

کاربرد تولید محتوا در رشد کسب و کار چیست؟

تولید محتوا یک ارتباط خوب و قوی بین شما و مخاطبان آنلاینتان برقرار می کند. ساخت و تولید محتوا یکی از قدم های ضروری برای کسب و کار شما است. کاربرد تولید محتوای اصولی و هدفمند بسیاز زیاد می تواند باشد.

برخی از کاربردهای تولید محتوا در کسب و کار :

1. کاربرد تولید محتوا در نشان دادن تخصص شما :

تولید محتوای مناسب به شما کمک می کند تا تمام جوانب کسب و کارتان را پوشش دهید. با این کار همچنین تخصص خود را به مخاطبین می توانید نشان دهید.

2. کاربرد تولید محتوا در جلب اعتماد مخاطب :

تحقیقات نشان داده تولید محتوای خوب، موجب جلب اعتماد بیشتر مخاطبین شده است. با تولید محتوا، سریع تر دغدغه های مخاطبین را می توانید بشناسید و برای آن راه حلی پیدا کنید. این کار باعث می شود مخاطبان عادی خیلی سریع تر به مشتری تبدیل شده و به شما اعتماد کنند.

3. کاربرد تولید محتوا در بالا بردن سطح آگاهی :

یک محتوای اصولی، آگاهی مخاطبان از برند شما را بالا می برد. بالا بردن سطح آگاهی مخاطب بیشتر از هر کمپین بازاریابی موجب ساخت و رشد برند شما می تواند شود.

4. کاربرد تولید محتوا در وفاداری مشتریان :

هر چقدر محتوای بهتری تولید کنید، مشتریان به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. این اعتماد موجب افزایش وفاداری مشتریان شما خواهد شد.

5. کاربرد تولید محتوا در هدایت مخاطب :

محتوای خوب مانند کانالی، مردم را به سمت برند شما می تواند هدایت کند. بنابراین باید بدانید چه محتوایی جالب است و باید آن را تولید کنید. همچنین نحوه گذاشتن محتوا در پلتفرم های متفاوت را هم باید بلد باشید.

با تولید محتوای جذاب، شما تبدیل به یک برند خواهید شد. در واقع یکی از مهم ترین روش های برندسازی تولید محتوا است. همچنین با این روش، فروش خود را بیشتر خواهید کرد و در ذهن مخاطبانتان ماندگار می شوید. با تولید یک محتوای خوب برای مثال یک محتوای تصویری یا ویدیویی تا سال ها در ذهن مخاطب ممکن است باقی بمانید. به همین منظور است که باید روی تولید محتوا به خوبی فکر شود. اینطوری محتوایی ماندگار در ذهن مخاطب می توان تولید کرد.

یک محتوا باید دارای چه ویژگی هایی باشد که برای مخاطب جذاب به نظر برسد؟

اگر قرار است محتوا تولید کنید باید محتوایی جذاب بسازید که موجب جذب کاربران به وب سایتتان شود. محتوا با داشتن یکسری شرایط خاص می تواند جذاب تر واقع شود. برخی از این شرایط عبارتند از :

  • قابل فهم بودن برای مخاطب
  • رعایت اصول سئو در مطالب
  • بازخوانی و ویرایش قبل از انتشار محتوا
  • منحصر به فرد بودن محتوا

تولید محتوا به عنوان محبوب ترین استراتژی برای رشد کسب و کارها شناخته می شود. برای تولید محتوا، باید دائماً در حال جمع آوری اطلاعات جدید و به روزرسانی اطلاعات قبلی خود باشید.

انواع تولید محتوا

حالا که درمورد کاربرد تولید محتوا اطلاعاتی به دست آوردید، بهتر است با انواع تولید محتوا هم آشنا شوید. محتواهایی که به منظور رفع نیاز کاربران تولید می شوند به چند دسته تقسیم می شوند :

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدیویی

به نظر شما کدام یک از این محتواها تاثیرگذارتر برای رشد کسب و کار هستند؟

در واقع هر نوع از تولید محتوا به صورت مجزا تاثیر گذار و مهم است. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که مخاطب شما به چه محتوایی نیاز دارد. شما باید بدانید که مخاطبتان به محتوای متنی بیشتر علاقه دارد یا محتواهای تصویری. گاهی اوقات نیاز است چند نوع از تولید محتوا در کنار هم قرار بگیرند تا موثر تر واقع شوند. اینگونه کاربرد تولید محتوا در کسب و کار شما افزایش پیدا خواهد کرد.

در آخر باید بدانید که برای خارج شدن از فروش به سبک سنتی، باید مدرن شوید. این مدرن شدن نیازمند تولید محتوا است. محتوای خوب، تخصص شما را به مخاطب نشان می دهد و مخاطب را آگاه می سازد. در نهایت شما فروش بهتری را تجربه خواهید کرد و به رشد کسب و کار شما کمک می کند. تولید محتوا در هر کسب و کاری نیاز است و موجب توسعه آن کسب و کار خواهد شد.

بنابراین برای برندسازی و توسعه کسب و کارتان بهتر است حتما به محتوا تولید کردن فکر کنید. کاربرد تولید محتوا در رشد هر کسب و کاری بسیار زیاد می تواند باشد. اما برای تولید محتوا بهتر است از فردی ماهر در این زمینه کمک بگیرید.  شرکت دیجیتال مارکتینگ پراوش، مسئولیت تولید محتوای خلاقانه برای کسب و کارهای شما را دارد. با کمک گرفتن از متخصصین با تجربه این تیم می توانید برای کسب و کار خود برندسازی کنید. پراوش به افزایش نرخ فروش شما و دیده شدن در فضاهای مجازی کمک می کند. همچنین به تولید محتوای خوب برای وب سایتتان و در نهایت توسعه کسب و کارتان نیز کمک خواهد کرد.

راه های ارتباطی با تیم پراوش :

برای دریافت مشاوره رایگان و رشد کسب و کار از طریق این لینک می توانید اقدام کنید. ( لینک صفحه ارتباط با ما )

شماره تماس : 021-22119092

برای خواندن مقاله با یک تصویر به جای هزار کلمه صحبت کن! اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید