چگونه یک نویسنده فریلنسر موفق شوید؟

چگونه یک نویسنده فریلنسر موفق شوید؟ نویسندگی یکی از حرفه هایی است که برای افرادی مناسب است که می خواهند در هرجا و هر زمانی متناسب با اهداف سبک زندگی خود کار کنند. به این دلیل که امروزه بیشتر انواع نوشتن فقط به کامپیوتر ، اتصال اینترنت و کمی خلاقیت نیاز دارد.

اینترنت منبعی از اطلاعات و سرگرمی ها است و گرچه بسیاری از موارد بصری مانند فیلم ارائه می شود ، اما کلمات نوشتاری همچنان روش اصلی برای ارائه محتوای آنلاین می باشنذ. در نتیجه ، تقاضای زیادی برای نویسندگان مستقل وجود دارد.

مزایای نویسندگی آزاد

-از خانه یا هرجای دیگر که اینترنت و رایانه دارید کار کنید.
-زمانبندی انعطافپذیر
-انواع متنوعی از نوشتن ، از جمله مقالات ، نوشتن متن و موارد دیگر ، در دسترس است.
-موضوعات متنوعی برای نوشتن وجود دارد. بنابراین از نوشتن خسته نمی شوید.
-سرمایه کم برای شروع. در واقع می توانید به صورت رایگان شروع به کار کنید.

معایب

-برای یافتن جریانی ثابت از مشتری باید وقت بگذارید.
-برای بعضی از نوشته ها پول زیادی نمی دهند.
-رقابت شدید است ، به ویژه برای مشاغل پردرآمد نوشتن.
-این کار انفرادی است
-برای موفقیت به مهارتهایی فراتر از نوشتن نیاز دارد ، مانند نظم و ترتیب و خلاقیت.

انواع نویسندگان آزاد

انواع مختلفی از نوشتن وجود دارد که مورد تقاضا است. می توانید روی یک نوع نوشتن مانند محتوای وب تمرکز کنید یا چندین نوع انجام دهید. بعلاوه ، شما می توانید در یک موضوع یا صنعت خاص تخصص داشته باشید ، یا یک متخصص عمومی باشید ، بسیاری از موضوعات و صنایع را پوشش می دهد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

مقاله نویس (چاپی):

چاپ مجلات ، ژورنال ها و مقالات می تواند یکی از دشوارترین انواع نوشتن باشد اما بیشتر از نوشته های آنلاین دستمزد می گیرد. در حالی که برخی از مجلات نویسندگان را استخدام می کنند ، نویسندگان مستقل ایده های مقاله را ارائه می دهند که یک مجله یا آنها را قبول می کند یا آنها را رد می کند. وقتی مجله مقاله شما را می پذیرد (یا چاپ می کنید) به شما پول داده می شود.

نویسنده محتوای وب:

همه سایت ها به محتوای خوبی برای جستجوگرها ، جذب ترافیک و ارائه اطلاعات مفید و سرگرم کننده به خوانندگان نیاز دارند. از آنجا که بازاریابی اغلب مولفه ای از محتوای وب است ، بنابراین شما باید دانش اولیه ای در مورد بهینه سازی موتور جستجو داشته باشید یا مایل به یادگیری باشید. شما ممکن است قادر به نوشتن محتوای وب غنی از کلمات کلیدی با نرخ بالاتر باشید. برخی از نویسندگان برای تهیه محتوای منظم (مثلاً 2 مقاله در هفته) استخدام می شوند در حالی که دیگران مانند مجلات کار می کنند و مجبورید به دنبال ایده خوب باشید.

نوشتن در زمینه پزشکی:

شرکت های داروسازی به نویسندگان فنی نیاز دارند که در زمینه پزشکی و نیازهای FDA بسیار آگاه باشند.

نگارش فنی:

اگر کامپیوتر و نرم افزار دوست دارید ، اگر دارای سابقه مهندسی هستید ، یا حتی اگر دوست دارید کارها را جدا کرده و دوباره کنار هم قرار دهید ، این می تواند زمینه خوبی برای شما باشد.

نویسنده تبلیغات و بازاریابی:

نوشتن مطالب تبلیغاتی شامل ساخت نامه های فروش ، تبلیغات ، توضیحات محصول و سایر مواد تبلیغاتی است. برخلاف سایر اشکال نوشتن ، نوشتن متن نیاز به درکی از آنچه مردم را برای پاسخ به مطالب تبلیغاتی فریب می دهد ، دارد. اگر روانشناسی فروش را می فهمید و می توانید متقاعد کننده بنویسید ، نوشتن متن یکی از سودآورترین نوشتن است.

وبلاگ نویسی:

مشابه نویسندگان محتوا ، نویسندگان وبلاگ نیز بر اساس موضوع وبلاگ مقالاتی را برای وبلاگ نویسان ایجاد می کنند. می توانید برای خود وبلاگ نویسی کنید ، اما در این حالت ، یک نویسنده مستقل برای وبلاگ شخص دیگری محتوا ایجاد می کند.

نوشتن رزومه:

اگر می توانید یک رزومه عالی تهیه کنید ، بسیاری از افراد جویای کار به خدمات شما نیاز دارند. مشابه نوشتن مطالب کپی ، نوشتن رزومه نیاز به درک خاصی از نحوه ارائه کارجو به شکلی دارد که کارفرما را به خود جلب کند.

نویسنده برنامه های تجاری:

اگر اهل کار هستید و می توانید به خوبی بنویسید ، می توانید نوشتن برنامه های تجاری را به خدمات خود اضافه کنید.

چگونه یک نویسنده فریلنسر موفق شوید؟

مهارت ها و تجارب لازم برای نویسنده مستقل بودن

آیا می خواهید نسخه ای را که می نویسید به فروش برسد؟!

به اندازه کافی جالب توجه است که برای اینکه یک نویسنده مستقل موفق باشید ، نیازی به مدرک روزنامه نگاری یا نویسندگی ندارید. حتی لزوماً مجبور نیستید تجربه زیادی در نوشتن داشته باشید. آنچه شما نیاز دارید توانایی نوشتن خوب است. سایر مهارت ها یا تجربیاتی که باید داشته باشید عبارتند از:

نگارش خوب
تصحیح و ویرایش
مهارت های تحقیق
دانش شیوه های نوشتن
توانایی بازاریابی به عنوان نویسنده

برای کار نوشتن آنلاین ، باید:

بهینه سازی موتور جستجو را بلد باشید.
تجربه شبکه و بازاریابی با استفاده از رسانه های اجتماعی را داشته باشید.
تفاوت ظریف نوشتن چاپی و وب را درک کنید.
استفاده از پلتفرم های انتشار آنلاین ، مانند وردپرس ، راحت باشید.

مهارت های دیگری که ممکن است مفید باشد عبارتند از:

تجربه در عکاسی
دانش طراحی گرافیک یا برنامه های انتشار دسک تاپ

 

موفق بودن به عنوان یک نویسنده آزاد

از آنجا که شما باید به طور همزمان مشتری های زیادی را بازاریابی و جذب کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به شما در ایجاد حرفه ی موفقیت آمیز نوشتن آورده شده است:

نمونه کار داشته باشید. در حالی که LinkedIn منبع خوبی برای ذخیره رزومه نوشتن و تحسین شماست ، داشتن وبلاگ یا وب سایت اختصاصی شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی می کند و مکانی عالی برای سازماندهی نمونه کارهای نوشتاری شما خواهد بود.

سیستم فاکتورها و حساب های دریافتنی خود را فوراً تنظیم کنید. درگیر شدن در نوشتن مقاله آسان است و فراموش می کنید که فاکتور ارسال کنید یا شخصی را که هزینه نکرده است پیگیری کنید.

بهترین کار خود را در مهلت مقرر تحویل دهید. اگر موردی پیش آمد که روی کار تأثیر می گذارد ، همیشه با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و برای یافتن راه حلی تلاش کنید که کمترین تأثیر را بر مشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید