چگونه یك مصاحبه خلاقانه ضبط کنیم؟ (قسمت اول)

مصاحبه کردن یک هنر است.مصاحبه های فیلمبرداری ، اطلاعات و تجربیاتی را که درمورد آن می پردازد به دوربین منتقل می کند. اما هنوز هم دستورالعمل ها و ساختارهایی وجود دارد که می خواهید دنبال کنید تا به طور مؤثر فیلمبرداری یک مصاحبه انجام شود. شما همیشه باید تحقیق کنید و برای موضوع خود آماده شوید ، مکانی مناسب را تنظیم کنید و مصاحبه را مؤثر انجام دهید.

تنظیم مصاحبه

1.مصاحبه را از قبل برنامه ریزی کنید تا موضوع شما آماده شود. با شخصی که می خواهید مصاحبه کنید تماس بگیرید و در صورت وجود برای انجام مصاحبه از آنها وقت بگیرید. خلاصه ای از آنچه را که قصد دارید در مورد آن صحبت کنید به آنها بدهید و از آنها بخواهید که اگر هر سؤالی دارند از شما بپرسند. سعی کنید تا آنجا که می توانید دوستانه و پذیرا باشید.
وقتی مصاحبه خود را تنظیم می کنید ، مودب و حرفه ای باشید.

2.در رابطه با شخصی که مصاحبه می کنید تحقیق کنید. برای انجام یک مصاحبه حرفه ای ، باید در مورد موضوع خود تا آنجا که می توانید آماده و آگاه باشید. تا آنجا که می توانید در مورد آنها تحقیق کنید تا بتوانید مصاحبه مؤثری انجام دهید.

از افراد نزدیک به موضوعتان بخواهید که از آنها اطلاعات کسب کنید ، اما مباحث مودبانه و محترمانه ای داشته باشید.
برای اطلاعاتی که می توانید در مصاحبه خود استفاده کنید ، از طریق رسانه اجتماعی موضوع خود جستجو کنید.

3.سایر مصاحبه های فیلمبرداری شده را تماشا کنید تا تصوری از نحوه انجام کارهای خود بگذرانید. یک راه عالی برای تهیه مصاحبه با شما ، تماشای مجموعه ای از مصاحبه های مختلف با افراد دیگر است تا بتوانید از آنچه فکر می کنید برای مصاحبه شخصی خود، استفاده کنید.

برای تماشای مصاحبه های فیلم برداری آنلاین ، به صورت آنلاین جستجو کنید.
به ساختار مصاحبه توجه کنید و بعد از یکی که فکر می کنید موثر است ، به ساختار خود توجه کنید.
در مصاحبه هایی که تماشا می کنید از سؤالاتی استفاده کنید که فکر می کنید به خوبی کار کرده اند.

4.خلاصه ای از ساختار مصاحبه را بیان کنید. وقتی تحقیق می کنید و برای مصاحبه خود آماده می شوید ، خلاصه ای از نکات اصلی را که می خواهید پوشش دهید ایجاد کنید. زیرمجموعه هایی از موارد خاص را که به نکات اصلی مربوط به موارد زیر مربوط می شود ، اضافه کنید.

طرح کلیه خود را به ترتیب روشی که می خواهید هر موضوع را پوشش دهید سازماندهی کنید تا به شما در راهنمایی مصاحبه کمک کند.

5.سؤالاتی را که می خواهید بپرسید بنویسید. وقتی طرح خود را تمام کردید ، یک سری سؤال بنویسید که به شما کمک می کند مصاحبه را با توجه به ساختار رئوس مطالب خود راهنمایی کنید. از سوالات پایان باز برای گفتگو درمورد موضوع استفاده کنید و از سوالات خاص برای دریافت پاسخ مستقیم استفاده کنید.

به عنوان مثال ، می توانید از فردی که مصاحبه می کنید بپرسید ، “دوران کودکی شما چطور بود؟” سپس می توانید از آنها سؤال کنید ، “وقتی مادرت فوت کردی چند ساله بودی؟” این باعث می شود که آنها پاسخی شفاف و مستقیم به شما بدهند.

تنظیم صحنه

1.فضایی را انتخاب کنید که متناسب با ظاهر و احساس قطعه شما باشد. پیشینه مصاحبه می تواند اطلاعات را نیز برقرار کند. یک پیش زمینه مستحکم سفید ، رسمی تر و حرفه ای تر احساس می کند در حالی که مصاحبه ای که در یک فضای باز با یک دیوار آجری انجام می شود ، می تواند موضوع شما را آسیب پذیرتر جلوه دهد.

مصاحبه با شخص در محل کار خود می تواند با اجازه دادن به افراد برای دیدن چگونگی و کجا سوژه موضوع به لایه دیگری از علاقه اضافه کند. به عنوان مثال ، مصاحبه با یک نقاش در استودیوی آنها یا یک مجری در دفتر آنها ، چشم انداز جالبی را برای بیننده ایجاد می کند.
اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای انجام مصاحبه دارید. شما دارای دوربین ، چراغها و احتمالاً اعضای خدمه خواهید بود که همگی نیاز به جا در فضا دارند.

2.از مکانی استفاده کنید که به مرور زمان تغییر نمی کند. تابش نور خورشید از طریق ویندوز یا قاب کردن یک ساعت در عکس شما می تواند حواس خود را پرت کند و باعث ایجاد تداوم در قطعه شما شود. وقتی می خواهید مصاحبه خود را ویرایش کنید ، تغییر در پس زمینه می تواند سازماندهی قطعه نهایی خود را در یک مصاحبه منسجم برای شما دشوار کند.

از مصاحبه با شخصی در خارج خودداری کنید. تغییر نویز نور و پس زمینه می تواند بیننده را منحرف کند و ویرایش آن را بدون هیچ گونه تداوم مشکل می کند.
اگر در یک اتاق باز مصاحبه را انجام می دهید از پرده های خاموشی استفاده کنید تا از تغییر نور خارج جلوگیری کنید.

3.نویز محیط را در فضایی که انتخاب می کنید در نظر بگیرید. محیطی که صدا را منحرف می کند می تواند کیفیت صدا را خراب کرده و صداقت مصاحبه را خراب کند. صداهای تهویه مطبوع و یا ترافیک خارج را بررسی کنید تا مطمئن شوید مصاحبه شما با هرگونه نویز محیطی دچار اختلال نشده است.

یک هواپیما که بالای سر پرواز می کند یا آژیر بیرون ، می تواند بیننده را منحرف کند.

4.بررسی کنید که پریز برق به اندازه کافی وجود داشته باشد. تجهیزات زیادی برای انجام مصاحبه خود خواهید داشت ، بنابراین شما باید بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که رسانه های خروجی کافی وجود دارد و اینکه مدار این فضا می تواند از دستگاه های شما پشتیبانی کند.
برای محافظت بیشتر و دستیابی بیشتر از یک محافظ استفاده کنید.

5.برای روشن کردن موضوع خود از یک سیستم روشنایی 3 نقطه ای استفاده کنید. چراغ اصلی را تنظیم کنید ، که چراغ اصلی می تواند در شخصی که با او مصاحبه می کنید بدرخشد. برای از بین بردن سایه در چهره سوژه خود از یک چراغ کوچکتر استفاده کنید. سپس از نور پس زمینه استفاده کنید تا درخشش جزئی در قسمت پشت سوژه خود ایجاد کنید که آنها را از پس زمینه جدا می کند.

با استفاده از چند عکس از خود ، سیستم روشنایی خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای موضوع شما مناسب به نظر می رسد.

6.برای فیلمبرداری از مصاحبه خود 2 دوربین تنظیم کنید. 1دوربین را برای یک شات وسیع یا متوسط تنظیم کنید .سپس ، یک دوربین دیگر را برای یک شات نزدیک ، چه در سمت چپ و چه در سمت راست دوربین تنظیم کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید