چگونه محتوای الکترونیکی تولید کنیم؟

چگونه محتوای الکترونیکی تولید کنیم؟ تولید محتوای الکترونیکی از به روزترین و پرکاربردترین تولید محتواهایی است که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد.  بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی گفته می شود.

مراحل تولید محتوای الکترونیکی

طراحی محتوا 

 تولید اجزای محتوا

جمع بندی که شامل ساخت محصولاتی از جمله: متن، عکس، انیمیشن، فیلم و صدا است تا توسط آن ها محتوا ارائه شود. 

انتشار یا ارائه محتوای الکترونیکی از راه های مختلف .

با یک “چرا” شروع کنید.

برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، قبل از اجرایی کردن و توسعه هر برنامه ای، نیازهای واقعی را ارزیابی کنید.

برای تولید محتوای الکترونیکی، اولین قدم در واقع پاسخ به این سوال است که چرا مخاطبان شما به این آموزش نیاز دارند؟ و با این آموزش الکترونیکی به چه چیزی می خواهید دست یابید، زیرا در غیر این صورت، از کجا خواهید دانست که به هدف خود رسیده اید یا نه؟

چگونه محتوای الکترونیکی تولید کنیم؟

ابزارهای تولید محتوای دیجیتال

محتوای تصویری

تولید محتوا

اولین قسمتی که توجه کاربران را به محتوای الکترونیکی شما جلب می‌کند و سبب می‌شود از آن استفاده کنند. برای تولید عکس‌های مناسب بهتر است از برنامه‌ photoshop استفاده کنید. تصاویر می‌توانند در فرمت‌های jpg,gif,bmp ذخیره شوند.

  یک فرمت عالی برای استفاده در صفحات وب Gif ها هستند و برای محتواهای الکترونیکی بیشتر از فرمت jpg استفاده می‌کنند، چرا که تصویری با میلیون‌ها رنگ در فایلی کوچک ذخیره می‌شود.

از جذابترین تولید محتواهای الکترونیکی، محتواهای تصویری به شمار می‌رود.

محتوای متنی

تولید محتوا کردن

به عنوان مهمترین بخش محتوای دیجیتالی می‌توان به متن یک محتوا اشاره کرد. می‌توانید برای تولید محتوای متنی از نرم افزارهای presenter,PowePoint,Arobat reader استفاده کنید. همچنین می‌توانید آنها را در قالب‌های pdf,Txt,doc,htm ذخیره نمایید.

محتوای صوتی

اکثر محتواهای آموزشی امروزه صوتی است، چرا که در اکثر مواقع می‌توانند از آن استفاده کنند، مانند پیاده روی، در طول مسیر، هنگم دوچرخه سواری و… . همچنین افراد علاقه زیادی به این بخش از محتواهای الکترونیکی نشان می‌دهند.

نرم افزارهایی که برای تولید محتوای دیجیتالی و ضبط صدای با کیفیت می توانید با آن کار کنید، شامل SoundBooth, SoundFourge, Audition Captivate. این فایل‌ها در فرمت‌های مختلفی از جمله mp3,wav,au ذخیره می‌شوند. این فرمت‌ها محبوبیت زیادی در بین کاربران دارن چون می‌توانند موسیقی را با کیفیت عالی ولی در حجم فشرده، ارائه دهند.

محتوای ویدیویی

برای سرگرمی، آموزش و تبلیغات و … از محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنند. نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی برای فیلم captivate, Camtasia هستند. امروزه پرطرفدارترین محتواهای الکترونیکی شامل فیلم، سریال و ویدیوهای آموزشی می باشند.

محتوای انیمیشن

از جدیدترین ابزارهای آموزش و تبلیغ انیمیشن‌ها می باشند. انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی با استفاده از فایل‌های فشرده‌ای که وجود دارد، قابلیت استفاده برای تمام کاربران را فراهم کرده است. از جمله نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی انیمیشن، می‌توان به Flash,Swishmax, Captivate اشاره کرد. این انیمیشن‌ها در فرمت‌های swf,flc,gif تولید می‌شوند. انیمیشن‌ها نیز مخاطبان زیادی در سنین مختلف دارند و تنها مختص نوجوانان نیستند.

باید توجه کنید که در تولید محتوای دیجیتال، محتوای تولید شده ساده و قبل فهم باشد. همچنین از کلمات سنگین و پیچیده در تولید محتوا استفاده نکنید. تا جایی که می‌توانید بهتر است از زیاده گویی بپرهیزید و مستقیم به اصل مطلب اشاره کرده و سعی کنید تمام ابهامات موجود در متن خود را رفع نمایید تا مخاطب به آنچه می‌خواهد، دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید