چگونه فردی مفید و موثر برای خود و دیگران باشیم؟

همه ما گاهی اوقات به کمک نیاز داریم .بیاموزید با گوش دادن دقیق به آنچه می گویند ، نیازهای دیگران را پیش بینی کنید و وقت خود را با مفیدترین روش ممکن به اشتراک بگذارید.

مفید بودن

1.وضعیت را ارزیابی کنید. قبل از انجام کاری و تلاش برای کمک به آن ،صبر کنید و آنرا از دیدگاههای مختلف بررسی کنید ، هم برای دیدن راههای مختلفی که ممکن است بتوانید به آنها کمک کنید و هم اینکه کمک شما ضروری است یا نه. عمیق تر حفاری کنید منبع مشکل چیست؟ نوع کمکی که باید برای شخص افزایش یابد ، به وضعیت و اینکه آیا دلایل اصلی وجود دارد یا نه بستگی دارد.

2.آرام باشید. تأثیر آرامش، بسیار مفیدتر از ارائه پول یا مشاوره به کسی است.  آرامش به عنوان بخشی اساسی از تفکر روشن و یکدست بودن ، کمک می کند تا امکانات مختلف راه حل و کمک را ببینید و بین آنها صادقانه و عینی انتخاب کنید.
وضعیت را بسنجید و بفهمید که کدام یک از دیدگاه ها برای تراز کردن امور باید ارائه شود. اگر شما به طور کلی نگران هستید ، ممکن است غریزه این باشد که به یک دوست که از یک رویداد بزرگ عصبی است بگویید که شما نیز نگران هستید ، اما آیا این امر مفید خواهد بود؟ در عوض ، آن را تراز کنید. در شرایط آرام باشید.

3. از زبان مثبت استفاده کنید. مثبت بودن یکی از مفیدترین مواردی است که می توانید به دیگران پیشنهاد دهید. تشویق مردم به اعتماد به نفس کمک می کند و گفتن چیزهای مثبت به بهتر شدن احساس بهتر نسبت به افراد کمک می کند. سعي كنيد كسي باشيد كه تلاش خود را براي مثبت ماندن انجام دهد ، حتي اگر مسائل سخت به نظر برسد ، و ساير افراد به حضور شما به عنوان يك عامل كمك كننده براي گروه اهميت دهند.
4.وقت بگذارید تا مفید واقع شوید.  اگر می خواهید برای دوستان و خانواده خود مفید واقع شوید ، باید در دسترس باشید تا مفید واقع شوید و وقت خود را به آنها هدیه دهید. سعی کنید برای افراد مهم زندگی خود وقت بگذارید و حاضر باشید کارهایی را انجام دهید که معمولاً نمی خواهید انجام دهید ، تا آنجا که ممکن است مفید باشد.
شاید برای شما ایده آل نباشد که یک شنبه را صرف کمک به مادربزرگ خود برای تمیز کردن زیرزمین خود کنید ، اما اگر برنامه ریزی کرده اید که دوستان خود را بینید ، حداقل می توانید آن را در برنامه خود محدود کنید و  از عدم استفاده از جلسات با دوستان خودداری کنید .
در صورت تمایل به کمک کردن ، نیازی به نشستن در خانه ندارید که انگشتان شست خود را ببندید و منتظر تماس کسی باشید. زندگی خود را زندگی کنید ، اما زمان برنامه ریزی را برای افراد مهم زندگی خود که دوست دارید به آنها کمک کنید ، در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت لزوم آن را بدهید.

گوش دادن به دیگران

1.بپرسید که چگونه می توانید کمک کنید. بهترین راه برای فهمیدن سریع و کارآمد در مورد اینکه آیا و چه کاری می توانید برای کمک انجام دهید این است که فقط سؤال کنید. دوستتان را مشاهده می کنید که پس از خجالت در ورزشگاه ، به زباله ها نگاه می کند؟ “هی پسر ، متاسفم. می خواهی در مورد آن صحبت کنیم؟”


2.نیازهای ناگفته را پیش بینی کنید. به علائمی که افراد دیگر به شما می دهند توجه کنید تا بدون نیاز به سؤال از شما کمک بگیرند. در مورد راههایی که ممکن است برای کمک درخواست کنید، فکر کنید ، سپس آن را در مورد سایر افراد اعمال کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که شما در حال پخت و پز هستید ، دوست دارید یک نفر سبزیجات را خرد کند ، در حالی که شخص دیگر سس را درست می کند ، و این کار را سریع تر می کند.

3.واقعاً گوش دهید.واقعاً به شخص گوش دهید و اوضاع را تا حد امکان عینی ارزیابی کنید. پرسیدن سوال و ماندن  و درگیر شدن در مسائل مربوط به شخص باعث می شود بیشترین حضور ممکن را داشته باشید. به دنبال کمک آسان نباشید ، به دنبال کمک واقعی باشید.


قبل از سؤال از آنها نپرسید که چه احساسی دارند یا چگونه می خواهند به یک وضعیت پاسخ دهند.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید از کسی که برای کمک به شما آمده است بپرسید این است که از آنها بپرسید که نسبت به اوضاع چه احساسی دارند و فکر می کنند بهترین کار برای انجام این کار چیست. سپس نظر خود را به شما پیشنهاد كنید ، اگر توصیه های شما را نكرده اند ناراحت نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید