چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم

جستجوی شغل جدید می تواند فرایندی استرس زا ، پرتلاطم و وقت گیر باشد. همه ما می خواهیم شغل مناسبی را پیدا کنیم که شخصاً رضایت بخش باشد و ثبات مالی را برای ما رقم خواهد زد. در حالی که هیچ راه جادویی برای تضمین ریختن پیشنهادهای شغلی وجود ندارد ، چند روش خاص برای بهبود شانس شما وجود دارد!

  1. به دنبال اطلاعیه های شغلی مربوط بصورت آنلاین باشید. این روزها بیشتر اطلاعیه ها بصورت آنلاین ارسال می شود. انواع مختلف وب سایت ها را برای لیست مشاغل جستجو کنید. بسیاری از شرکت ها و موسسات دولتی فرصت های شغلی خود را در وب سایت های خود ارسال می کنند. همچنین بسیاری از وب سایت ها وجود دارند که طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را جمع می کنند. این سایت ها ممکن است یک تن از مشاغل را ذکر کند اما همه این موارد مناسب شما نخواهد بود.
  2. فقط شغل هایی که با مهارت ها و تجربه های شما مطابقت دارند درنظربگیرید. این بدان معنی نیست که شما باید برای هر جنبه ای از کار گزینه کاملی باشید ، اما نباید وقت گرانبهای خود را برای درخواست شغلی که شانس دریافت آن ندارید هدر دهید. تا زمانی که با اکثر مشخصات شغلی درخواست شغلی مطابقت داشته باشید.3. اگر واقعاً به کار احتیاج دارید ، بیشتر پیگیر اطلاعیه ها باشید. این بدان معنا نیست که برای شغلهایی که صلاحیت آنها را ندارید ، درخواست کنید ، اما وقتی فکر کنید شغل مورد نظر برای شما واجد شرایط است ، در خارج از کادر فکر کنید. مهارت های ما از یک موقعیت همیشه می تواند به شغل های مختلف و کمی متفاوت تبدیل شود.
    همچنین ممکن است پیشنهاد کار در خارج از محل سکونت خود یا خارج از ساعتهای دلخواه خود داشته باشید.توجه داشته باشید که هیچ شغلی کامل نیست اما داشتن شغل معمولاً بهتر از بدون شغل بودن است.
  3. تقاضاهای شغلی را با کارفرمایانی که تعداد زیادی از فرصت های شغلی برای پر کردن دارند در اولویت قرار دهید. اگر شما نیاز به کار سریع دارید ، شغل شما بهتر است اگر کارفرمای بالقوه ای که شما درخواست می کنید ، فرصتهای زیادی برای پر کردن داشته باشد. این ممکن است نشانگر این باشد که شغل بهترین نیست ، اما به این معنی است که شما می توانید کار را به سرعت بدست آورید.
  4. در روابط شخصی خود جست و جو کنید. این روزها بسیاری از افراد از طریق روابط شخصی و شبکه سازی شغل خود را پیدا می کنند. اگر شخصی در داخل روابط شما باشد و شما را تحت فشار قرار دهد كه بتوانید استخدام شوید ، به احتمال زیاد شغل خواهید گرفت. نترسید که به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید که به دنبال کار هستید. شما هرگز نمی دانید چه کسی خط خوبی برای کار مناسب برای شما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید