چگونه با خانواده کار کنیم!

اگر با خانواده کار می کنید و یا به یک تجارت خانوادگی می پیوندید ، یادگیری نحوه کار مشترک به عنوان یک خانواده در یک محیط حرفه ای مهم است. با برقراری نقش خود در شرکت و ایجاد رابطه بطور خاص برای محل کار ، می توانید از درگیری های احتمالی جلوگیری کرده و به عنوان یک خانواده به خوبی کار کنید.

اهداف شغلی و مسئولیتهای فردی شرکت را روشن کنید. شرکت امیدوار به چه دستیابی است و هر کس به عنوان یک فرد برای تحقق آن چه نقشی دارد؟ در مورد اینکه نقشهای مختلف را باید تحت پوشش قرار دهید ، مانند امور مالی یا تولید ، صحبت کنید و نقش ها را اختصاص دهید تا همه پایه ها را پوشش دهد. درک رسالت و اهداف شرکت به همه کمک می کند تا رفتارها و وظایف کار خود را به صورت مؤثر هدایت کنند.

به عنوان مثال ، اگر به شرکت عکاسی خانواده خود کمک می کنید ، یک نفر مسئول عکس گرفتن باشد ، شخص دیگری مسئولیت ویرایش عکس ها را بر عهده بگیرد ، شخص دیگری مسئولیت تهیه فیلم را بر عهده بگیرد، و شخص دیگری نیز مسئولیت خدمات مشتری را بر عهده گیرد.
اگر همه در مورد نقش خود روشن نباشند ، روابط کاری می توانند به سرعت از هم پاشند.

توضیحات شغلی را بخواهید تا بفهمید انتظار شما چیست. می خواهید که مسئولیت های شما به طور واضح ، عینی و کاملاً برای شما شرح داده شود ، بنابراین دقیقاً می دانید که روی چه چیزی باید تمرکز کنید. مشاغل خانوادگی احتمالاً توصیف شغلی رسمی کمتری دارند ، اما ایجاد شرح شفاف شغلی به شما در اولویت بندی و کار در وظیفه کمک می کند.

جبران خسارت خود ، از جمله پرداخت ، روزهای تعطیل و مزایا را تأیید کنید. هنگامی که در مورد توضیحات شغلی خود مشغول جزئیات هستید ، جزئیاتی مانند حقوق و دستمزد ، پاداش بالقوه و مدت زمان مرخصی را نیز پوشش دهید. مشخص کنید که مبلغ جبران خسارت شما چقدر خواهد بود ، چند بار به شما پرداخت می شود و چه زمانی انتظار دارید که اولین چک خود را دریافت کنید.

برای حداکثر بهره وری ، یک برنامه تصمیم گیری بسازید. در مورد تصمیمات شرکت فکر کنید و چه کسی می تواند آنها را تصمیم بگیرد. آیا تصمیمات مربوط به یک نفر است یا همه طرفها حرفی برای گفتن دارند؟ ماهیت تجارت شما به شما در تصمیم گیری کمک می کند و هر دو گزینه موثر هستند. ایجاد یک ساختار برای اجرای روزمره ، همه را متمرکز و تولید خواهد کرد.

برای حداکثر بهره وری ، یک برنامه تصمیم گیری بسازید. در مورد تصمیمات شرکت فکر کنید. آیا تصمیمات مربوط به یک نفر است یا همه طرفها حرفی برای گفتن دارند؟ ماهیت تجارت شما به شما در تصمیم گیری کمک می کند و هر دو گزینه موثر هستند. ایجاد یک ساختار برای اجرای روزمره ، همه را متمرکز خواهد کرد.

لحن حرفه ای را همیشه حفظ کنید. در حالی که با همکاران جدید خود دوستانه و آشنا خواهید بود ، توجه به کلمات و لحن به کار رفته در حین کار مهم است. سعی کنید با نامهای مستعار به یکدیگر رجوع نکنید و زبان خود را همیشه حرفه ای نگه دارید.
زندگی شخصی خود را حفظ کنید تا تعادل کار و زندگی حفظ شود. برای داشتن یک رابطه کاری سالم ، بین کار و زمان شخصی خود مرز تعیین کنید. هویت شما می تواند به سرعت در مقابل خواسته های خانواده و کار پیشی بگیرد ، خصوصاً وقتی این جنبه های زندگی شما در هم تنیده باشد. اطمینان حاصل کنید که وقت خود را در خارج از کار به خاطر منافع شخصی و حلقه اجتماعی خود اختصاص می دهید.

برای سرگرمی های خود مانند ورزش ، خواندن یا باغبانی وقت بگذارید.
تعطیلات را بدون خانواده بگذرانید.
یک شب با دوستانتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید