چرا احساس خوشبختی نمی کنید؟

برای اینکه احساس خوشبختی کنید چه اتفاقی باید بیفتد؟ آیا باید کسی شما را بغل کند و یا به شما احترام بگذارد و یا بگوید که به شما افتخار می کند؟ آیا باید یک میلیون دلار پول بگیرید؟

حقیقت امر این است که برای احساس خوشبختی نیازی نیست واقعه خاصی رخ دهد. شما می توانید بی هیچ دلیلی احساس خوشبختی کنید. به این موضوع بیندیشید. اگر صاحب یک میلیون دلار شوید آن پول در شما احساس خوشبختی به وجود نمی آورد. این قاعده و قانون شماست که می گوید هر وقت توانستم به فلان حد برسم آن وقت اجازه دارم احساس خوشبختی کنم. و لحظه ای که تصمیم می گیرید احساس خوشبختی کنیدپیامی به مغزتان ارسال می کنید که عضلات صورت، سینه ، بدن ، نحوه تنفس و وضعیت بیوشیمیایی سیستم عصبیتان را تغییر می دهد و آنگاه است که احساسی در شما به وجود می آید که آن را لذت می نامید.

شما براساس ارزش های خود در می یابید که آیا طبق ارزش هایتان عمل می کنید یا نمی کنید. می توانید شادمانی را نخستین ارزش خود در نظر بگیرید ولی اگر قانون و قاعده شما این باشد که همه چیز باید بر وفق مرادتان صورت گیرد تا احساس خوشبختی کنید قول می دهم در بسیاری از زمینه ها این ارزش تان تامین نخواهد شد. زندگی پدیده ای متغیر است و به همین دلیل قوانین ما باید به گونه ای وضع شوند که امکان سازگاری، رشد و لذت را در ما پدید آورند. این باور که به ما می گوید چه موقع احساس رنج و چه موقع احساس لذت کنیم بسیار حیاتی است.

آنتونی رابینز درباره خوشبختی می گوید: خوشبختی کاری است که خودت باید برای خودت انجام بدهی. قرار نیست ذهنت این کار را برایت انجام بدهد. ذهن دنبال این می‌گردد که چه چیزی اشتباه می‌باشد و با آن بجنگد یا از آن فرار کند، این کار یعنی تلاش برای زنده ماندن.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید