نکات جستجوی شغل برای دانش آموزان دبیرستانی

نکات جستجوی شغل برای دانش آموزان دبیرستانی! مسلما پیدا کردن شغل در دوران دبیرستان وقتی که هیچ تجربه ای از کار کردن ندارید دشوار است.. در واقع ، نرخ بیکاری در نوجوانان بسیار بالا است. با این حال ، اگر دانش آموز دبیرستانی هستید و به دنبال کار می گردید ، مواردی وجود دارد که می توانید برای استخدام انجام دهید.

انواع گزینه های شغلی را در نظر بگیرید

خود را محدود به انواع خاصی از مشاغل نکنید. چون ممکن است نتوانید کاری را که می خواهید انجام دهید پیدا کنید. اگر به حقوق و دستمزد نیاز دارید ، در مورد کارهایی که برای بدست آوردن این حقوق انجام می دهید ، ذهن خود را آزاد نگه دارید.

هرچه انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید ، فرصت بیشتری برای درخواست خواهید داشت. بعلاوه ، حتی اگر این شغل اولین انتخاب شما نبوده ، ممکن است از آنچه انتظار داشتید بهتر باشد.

 رزومه بنویسید

حتی اگر کارفرمایان رزومه نخواهند ، یک رزومه می تواند به شما کمک کند تا از رقبا جدا شوید. حتی اگر اطلاعات زیادی برای اضافه کردن نداشتید ، یک رزومه نشان می دهد که در جستجوی کار جدی هستید.

شغل خود را نزدیک به خانه شروع کنید

یک راه خوب برای به دست آوردن تجربه زمانی که دانش آموز دبیرستان هستید ، شروع کار با دوستان و همسایگان است. نگهداری از کودکان ، چمن زنی ، محوطه سازی ، کار در حیاط ، تدریس خصوصی همه می توانند در رزومه شما باشند. علاوه بر این ، افرادی که با آنها کار می کنید می توانند هنگام مراجعه به مشاغل دیگر ، شما را به دیگران معرفی کنند.

شغل خود را تبلیغ کنید

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید تبلیغ این واقعیت است که به دنبال کار می گردید. شما هرگز نمی دانید چه کسی ممکن است به دنبال کارمند بعدی خود باشد.

به همه بگویید که می خواهید دنبال کار باشید. ممکن است بتوانید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود شغل مناسبی بگیرید.

هرچه به افراد بیشتری بگویید شانس یافتن شغل بیشتر خواهد بود.

نکات جستجوی شغل برای دانش آموزان دبیرستانی

جستجوی شغل بصورت آنلاین و حضوری

وب سایت هایی را باز کنید که لیست مشاغل محلی را لیست می کنند. شما می توانید از موتورهای جستجوی شغلی برای جستجوی کلمات کلیدی به صورت نیمه وقت و مکان خود برای یافتن لیست های شغلی در شهر خود استفاده کنید. منابع زیادی برای فرصت های شغلی وجود دارد ، هم به صورت نیمه وقت در طول سال تحصیلی و هم برای مشاغل عالی تابستانی.

برای بسیاری از مشاغل درخواست دهید

جستجوی کار یک بازی اعداد است. برای بیشترین مشاغل ممکن، اقدام کنید. هرچه تعداد برنامه های شما بیشتر باشد ، شانس شما برای اطمینان از مصاحبه بیشتر است.

به جای اینکه منتظر بمانید تا از یکی پاسخ دهید قبل از اینکه برای موقعیت دیگری تلاش کنید ، درخواست خود را ادامه دهید.

برای تکمیل یک درخواست شغلی آماده باشید. هنگام درخواست شغل بصورت آنلاین ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بیاورید و هنگام پر کردن برنامه های شغلی آنلاین ، جزئیات آن را در دسترس داشته باشید. برای بیشتر مشاغل ، به موارد زیر احتیاج دارید:

اطلاعات تماس (آدرس و شماره تلفن)
سوابق آموزشی
فعالیت های فوق برنامه
مهارت های مربوط به شغل
در دسترس بودن (روزها و ساعت ها)
مشاغل قبلی و اطلاعات تماس با کارفرما (اگر سابقه کار دارید)
سابقه حقوق و دستمزد (اگر سابقه کار دارید)

تا جایی که می توانید درخواست دهید ، وقت بگذارید و با تماس یا ایمیل برای پیگیری درخواست خود ، این موضوع را پیگیری کنید. این نشان می دهد که شما به طور فعال در جستجوی کار هستید و به موقعیت علاقه مند هستید.

به طور مناسب لباس بپوشید

هنگامی که شخصاً برای کار و مصاحبه درخواست می کنید ، لباس مناسب بپوشید. از “قانون مادربزرگ” استفاده کنید (اگر مادربزرگ شما لباس مصاحبه شما را می پسندد ، لباس مناسبی پوشیده اید).

انعطاف پذیر باشید

در مورد دسترس بودن تا حد ممکن انعطاف پذیر باشید. هرچه انعطاف پذیرتر باشید احتمال پیشنهاد کار بیشتر می شود. همچنین ، بدانید چه زمانی برای کار در دسترس هستید. لیستی از ساعاتی را که می توانید هنگام مراجعه حضوری یا رفتن به مصاحبه با شما کار کنید ، بیاورید.

بیشتر بخوانید: 6 ایده کسب و کار خانگی برای نوجوانان

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید