نحوه استفاده از Skype برای مصاحبه های شغلی ویدیویی

نحوه استفاده از Skype برای مصاحبه های شغلی ویدیویی! برای ساده سازی روند مصاحبه شغلی و صرفه جویی در هزینه های مصاحبه ، شرکت ها به جای تلفن و دفاتر برای انجام مصاحبه به کامپیوترهای خود مراجعه می کنند.

Skype ، یک سرویس آنلاین تلفن و فیلم ، یکی از روش های معروف برای انجام مصاحبه های ویدیویی از راه دور یا حتی بین المللی است.

مزایای استفاده از اسکایپ برای مصاحبه ها

بعضی اوقات شرکت ها از Skype برای مصاحبه دور اول (مانند مصاحبه تلفنی) استفاده می کنند. در سایر مواقع ، کل روند مصاحبه بصورت آنلاین خواهد بود و شرکتها از Skype برای مصاحبه های دور دوم یا حتی دور سوم استفاده می کنند.

برای داوطلبان استخدام ، راحتی مصاحبه از خانه یک امتیاز بزرگ است. این می تواند هم در سفر و هم در هزینه شما صرفه جویی کند. اگر از قبل برای مصاحبه با اسکایپ آماده شوید ، همچنین می تواند استرس شما نسبت به مصاحبه حضوری کمتر باشد.

نحوه استفاده از Skype برای مصاحبه های شغلی ویدیویی

نکاتی برای آماده شدن برای مصاحبه Skype

برای آماده شدن چند مرحله وجود دارد که باید قبل از مصاحبه Skype انجام دهید:

حداقل چند روز قبل از مصاحبه ، نرم افزار را بارگیری کنید. در حالی که سیستم عامل های اسکایپ وجود دارد که هزینه بالایی دارند ، به طور کلی چت ویدیویی با سایر کاربران اسکایپ رایگان است.
یک نام کاربری حرفه ای ایجاد کنید. با اسکایپ ، افراد می توانند شما را با نام و نام خانوادگی شما جستجو کنند. مطمئن شوید که از نام مستعار غیرحرفه ای در نام Skype خود استفاده نمی کنید. بهترین مورد استفاده از نام و نام خانوادگی یا برخی از تغییرات مشابه است.

با دوستان یا خانواده خود یک یا دو تماس آزمایشی برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که به راحتی می توانید تماس بگیرید و پاسخ دهید. بررسی کنید که میکروفن و دوربین شما کار می کنند. تمرین کنید که برای مدت طولانی به دوربین نگاه کنید.

نور را تنظیم کنید. حتماً از نور کافی برای جلوگیری از سایه های سنگین استفاده کنید. با این حال ، مطمئن شوید که نور خیلی زیاد نیست. شما می توانید در طول مصاحبه تمرینی خود نور مناسب را تنظیم کنید.

پس زمینه را بررسی کنید.

در حالی که در تمرکز فیلم ویدئوی اسکایپ هستید ، به یاد داشته باشید که مصاحبه کننده هر آنچه پشت سر شما است را نیز خواهد دید. قبل از مصاحبه ، پس زمینه خود را انتخاب کنید. یک دیوار خالی را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که لباس شما هیچ حواس پرتی یا برخورد رنگی ندارد. همچنین ممکن است بخواهید از ویژگی Skype به نام blur background استفاده کنید. می توانید آن را در تنظیمات خود روشن کنید. که زمینه شما را تار می کند به طوری که تمرکز اصلی صورت شما است.

صدا را بررسی کنید. در طول تماس تمرینی خود ، بررسی کنید که صدای شما به درستی کار می کند. اگر نیاز به حضور در یک فضای عمومی دارید ، ساکت ترین منطقه را پیدا کنید و حتماً برای جلوگیری از صداهای پس زمینه از هدست استفاده کنید. در خانه ، در یک مکان آرام ، به دور از آژیرها ، صدای آشپزخانه ، پارس حیوانات خانگی و غیره باشید.

یک یا دو ساعت قبل از مصاحبه دوباره همه چیز را آزمایش کنید. مطمئن شوید که میکروفون و دوربین کار می کنند تا همه چیز مرتب باشد.
رزومه خود را مرور کنید ، قبل از موعد پاسخگوی سوالات رایج مصاحبه باشید و درباره شرکت تحقیق کنید.

بدانید چه کسی با چه کسی تماس می گیرد. قبل از مصاحبه مطمئن شوید که می خواهید با مصاحبه کننده تماس بگیرید یا بالعکس. اگر قرار است ارتباط برقرار کنید ، زودتر از او اسکایپ را بخواهید. قبل از مصاحبه ، شخص مورد نظر را در اسکایپ پیدا کنید و او را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

نحوه استفاده از Skype برای مصاحبه های شغلی ویدیویی

برای مصاحبه آماده شوید

لباس مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن

فقط به این دلیل که در محیطی معمولی مصاحبه می کنید به این معنی نیست که لباس شما باید با محیط پیرامون شما مطابقت داشته باشد. از آنچه در هر مصاحبه حضوری می پوشید استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. طوری لباس بپوشید که هم شخصیت شما را نشان دهد و هم جایگاهی را که برای آن مصاحبه می کنید. فقط مراقب رنگ های خاصی مانند قرمز و رنگ های گرم باشید که می توانند برای دوربین بسیار روشن باشند.

بهترین چهره خود را داشته باشید

باز هم ، وقتی صحبت از ظاهر شما می شود ، با مصاحبه Skype مانند هر مصاحبه حضوری رفتار کنید. برای خانم ها فقط مقداری آرایش کنید که به شما اعتماد به نفس می دهد. می توانید از جواهرات استفاده کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که خیلی پر زرق و برق و حواس پرت کننده نباشد. چه برای آقایان و چه برای خانم ها ، از آراستگی موهایتان مطمئن شوید.

کاغذ و خودکار بیاورید

داشتن چند نکته کوتاه در مقابل آنچه می خواهید در طول مصاحبه برجسته کنید مفید است. گاهی اوقات ، مکالمات می توانند جهت های غیر منتظره ای داشته باشند و فراموش کردن نکات گفتاری شما به راحتی امکان پذیر است. به این ترتیب می توانید یادداشت های خود را بدون قطع ارتباط مستقیم با مصاحبه کننده اسکن کنید. با این حال ، مطمئن شوید که از قبل پاسخ دادن به سوالات مصاحبه را تمرین می کنید ، تا به مقاله خود خیره نشوید. به یاد داشته باشید که تماس چشمی مهم است.

یک کاغذ خالی و یک خودکار را آماده کنید تا هر آنچه را که می خواهید بعداً درباره آن نظر دهید ، یادداشت کنید.

نکاتی برای یک مصاحبه موفق در اسکایپ

همچنین مواردی وجود دارد که می توانید در حین مصاحبه با اسکایپ انجام دهید تا مطمئن شوید که صیقلی و حرفه ای به نظر می رسید:

از برنامه های دیگر خود خارج شوید

روش دیگر تمرکز این است که از برنامه های دیگر رایانه خارج شوید. شما نمی خواهید پنجره های بازشو در حین مصاحبه حواس شما را پرت کنند. مانند هر مصاحبه ای ، می خواهید مطمئن شوید که تلفن شما نیز بی صدا است. اکنون زمان دریافت هشدار درباره ایمیل ها یا پست های شبکه های اجتماعی یا صدای تلفن همراه با یک پیامک یا تماس نیست.

لبخند بزنید و تمرکز کنید

از بسیاری جهات ، مصاحبه اسکایپ دقیقاً مانند مصاحبه های دیگر است. به عنوان مثال ، آیا شما به صورت حضوری مصاحبه می کنید یا از طریق اسکایپ ، به یاد داشته باشید که لبخند بزنید!

لبخند زدن به شما اطمینان می دهد که از موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید درگیر و مشتاق به نظر می رسید. به یاد داشته باشید که باید چشمان خود را به سمت دوربین متمرکز کنید – نه به صورت فرد – تا به نظر برسد گویی در تماس مستقیم چشمی هستید. اسکن اتاق یا نگاه بیش از حد از دوربین می تواند شما را غیرقابل اعتماد یا بی تفاوت جلوه دهد. لبخند زدن همچنین می تواند به شما در حفظ آرامش کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید: چگونه یک مصاحبه ویدیویی موفق داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید