مصاحبه; تجربه موفق کارگاه خانگی کیک پزی

مصاحبه; تجربه موفق کارگاه خانگی کیک پزی! در چند سال اخیر کار کردن به این معنی بود که صبح از خانه بیرون برویم و در اداره یا کارگاه و مغازه ای کار کنیم.و بعد از چند ساعت به خانه برگردیم. و هر روز این رفت و آمد تکرار می شد. این روزها شاهد پیشرفت بسیاری از کسب و کارهای خانگی هستیم که در زمینه های مختلف آشپزی، خیاطی، کارهای دستی و موارد دیگر درآمد خوبی دارند.

در مقالات پیشین بارها به اهمیت کسب و کارهای خانگی و مزایای آنها اشاره کردم که بار دیگر مرور میکینم. از جمله مزایای کسب و کارهای خانگی شامل موارد زیر می باشد:

-شما می توانید محل کار خود را انتخاب کنید. اگردوست دارید در خانه خود کار کنید یا به عنوان مثال اگر به نویسندگی علاقه دارید می توانید به کافه یا هر محل دیگری که می خواهید بروید. پس انتخاب محل کار با شماست.

-معمولا کسب و کارهای خانگی به سرمایه زیادی نیاز ندارند.

-کار در منزل ساعت کاری مشخصی ندارد. می توانید در هر تایمی از روز به کار خود بپردازید و مشغول باشید.

-آزادی عمل دارید و می توانید در هر حوزه خاصی که دوست دارید کار کنید.

-در کسب درآمد هیچ سقفی ندارید. زمانی که کارمند هستید یک حقوق ثابت ماهیانه دارید. اما وقتی که کار در منزل را برای درآمد زایی انتخاب می کنید ، می تونید تا بی نهایت درآمد زایی کنید .

در مطلب “ایده های کسب درآمد: آشپزی و شیرینی پزی” روش های کسب درآمد از طریق آشپزی را کامل توضیح دادم.

اما امروز قصد داریم که با یک کسب و کار موفق خانگی آشنا شویم و راز موفقیت را از زبان صاحب آن بشنویم. صاحب این کسب و کار یک خانم بسیار پر ذوق و با استعداد است که با پخت انواع کیک های فوندانت، خامه ای و کاپ کیک در این زمینه کسب درآمد می کند.

مصاحبه; تجربه موفق کارگاه خانگی کیک پزی

خانم پزشکی ایده این کار چگونه به ذهن شما رسید؟

من از ابتدا به کارهای هنری بسیار علاقه داشتم و خودم کارشناسی ارشد معماری دارم و در زمینه طراحی نما و طراحی داخلی در دفاتر مهندسی کار کردم. و چون علاقه زیادی به کارهای دیزاین داشتم تصمیم گرفتم که به کلاس کیک پزی بروم.

و بعد از آن دیدم که کلا به این کار علاقه دارم و کار معماری را کنار گذاشتم. حتی من به مدت 10 سال در بهترین آموزشگاه های زبان انگلیسی در اراک به تدریس مشغول بودم. که با شروع به کار کیک پزی کمتر به تدریس پرداختم و با توجه به شرایط کرونا فعلا تدریس نمی کنم.

با چه میزان سرمایه ای شروع به کار کردید؟

من برای شروع در اراک به کلاس فوندانت رفتم که 800 هزار تومن هزینه آن شد. و به اندازه 2 میلیون تومان برای این کار خرید کردم که شامل میز گردان، مالد، ابزار، فوندانت و .. بود. البته من همزن دستی در خانه داشتم و همزن حرفه ای نداشتم. و در خانه فر قدیمی داشتیم که هنوز هم از همان استفاده می کنم و کاملا راضی ام.

این کار را در خانه انجام می دهید یا کارگاه خاصی یا آشپزخانه خاصی دارید؟

من این کار را در آشپزخانه مادرم انجام می دادم. چون مجرد هستم. اما بعد از مدتی دیدم که به فضای بیشتری نیاز دارم. البته بیشتر به این دلیل بود که قصد گذاشتن کلاس را داشتم و نمی شد شاگردها در آشپزخانه آورد. چون هم مادر و هم پدرم در منزل بودند. به همین خاطر کارگاهی را راه اندازی کردم. اول می خواستم که جایی را اجاره کنم اما با توجه به شرایطی تصمیم گرفتم که طبقه بالای خانه خودمان را آماده کنم و تقریبا 70 میلیون تومان برای آن خرج کردم. البته من از قبل این سرمایه را داشتم. و یک سوییت درست کردم و دیگر از بابت گذاشتن کلاس ها و رفت و آمد شاگردها کاملا راحت بودم.

چه ابزارهایی برای این کار مورد نیاز است؟

همزن

فر

قالب

ماله

لیسک

فوندانت

ابزار فوندانت

و بسیاری ابزار دیگر که وقتی شروع به کار می کنید باید آنها را بخرید. چون حرفه ای است که مدام در حال آپدیت شدن است و باید شما هم به روز باشید. مثلا من بعد از 5 ماه کار کردن یک همزن حرفه ای به قیمت 3 میلیون خریدم که دو ماه بیشتر کار نکرد و خراب شد و دوباره یک همزن دیگر به قیمت 12 میلیون خریدم که بهتر کار می کند. ولی باز هم قطعا در فکر یک همزن بهتری هم هستم.

در این حرفه با توجه به تزیین مختلف کیک هایتان باید خلاق بود یا حرفه ای؟

ببینید باید واقعا دست هنرمند داشت.خیلی ها هستن که از من میپرسن چطور با این تجربه کم تونستید در مدت یک سال به خوبی جا بیفتید و شاگرد داشته باشید. خب من فکر می کنم که ذاتی هست و با توجه به این که به مدت ده سال زبان انگلیسی تدریس کردم قدرت انتقال دارم و در مسئله آموزش بسیار با اعتماد به نفس هستم. و این مسئله به من کمک کرد که در این مدت بتوانم به آموزش نیز بپردازم. مسئله بعدی این است که همیشه در کارهای هنری بودم و با توجه به مدرک تحصیلی ام همیشه در کار دیزاین و طراحی مشغول بودم و دست خلاق و هنرمندی دارم. مثلا کسی که بتواند خوب نقاشی بکشد قطعا می تواند آن را وارد دنیای کار با کیک بکند و طرح خوبی درآورد. همچنین باید تمیز کار کنید.

اما به یاد داشته باشید که اگر فقط به جنبه کسب درآمد آن نگاه کنید هرگز موفق نمی شوید. هستند همکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند و آن چنان که باید موفق نیستند. درآمد این کار البته بد نیست به شرط آن که بتوانید حرفه ای کار کنید.

چه افرادی بیشتر متقاضی هستند؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟

بیشتر متقاضی های من کیک تولد می باشد. البته کیک نامزدی و عروسی با توجه به شرایط کرونا کمتر شده . و کیک های خامه ای یشتر مدنظر افراد است. چون ارزان تر از کیک های فوندانت می باشند.

می توانید از پیج این هنرمند در اینستاگرام دیدن کنید و حتی مشتری آن باشید. 

 آدرس اینستاگرام: a__cakee@

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید