مشخصات شغلی مدیر تبلیغات

مشخصات شغلی مدیر تبلیغات! یک مدیر تبلیغات ، استراتژی تبلیغات یک شرکت را توسعه می دهد و از نظر تجاری ، فروش را مدیریت می کند.مدیر تبلیغات کسی است که روی فرآیند توسعه، اجرا و ارائه تبلیغات نظارت می‌کند. ایده پردازی مدیر تبلیغات اهمیت زیادی دارد و باید قادر باشد بهترین ایده برای جلب بازار هدف و برندسازی را ارائه دهد. وظیفه آنها این است که بحث و گفتگو را شروع کرده و مدیریت کنند و بر فروش نظارت کنند. همچنین به طور کلی مسئولیت مدیریت گروهی نمایندگان فروش تبلیغات را بر عهده دارند.

خلاقیت نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در این شغل است. یک مدیر تبلیغات خلاق و حرفه‌ای می‌تواند مستقیما روی میزان فروش و نرخ سود یک شرکت تأثیر بسزایی داشته باشد

وظایف معمول مدیر تبلیغات

شناسایی اهداف تبلیغاتی
تدوین استراتژی تبلیغات
هدف قرار دادن بازارهایی که باید برای تأمین تقاضای مشتری به آنها دسترسی پیدا کرد
مدیریت کلیه تلاشهای تبلیغاتی
مدیریت کل بخش تبلیغات ، در صورت لزوم
تدوین برنامه های تبلیغاتی برای رسانه های سنتی و دیجیتال
نظارت بر اجرای کلیه برنامه های رسانه ها
ملاقات با مشتریان برای ارائه بازاریابی و مشاوره فنی
استخدام کارمندان تبلیغات و بازاریابی
نظارت بر فعالیت روزانه کارمندان تبلیغات و بازاریابی

یک مدیر تبلیغات اغلب در یک دفتر کار می کند ، اما در برخی از موقعیت ها برای ملاقات با مشتری نیاز به سفر دارد. این امر معمولاً اگر در یکی از آژانس های تبلیغاتی بزرگ با حساب های ملی و بین المللی کار می کنید ، وجود دارد. همچنین مدیران تبلیغات اغلب ملزم به حضور در رویدادهای مشتری هستند.

مشخصات شغلی مدیر تبلیغات

میانگین درآمد

شرکت‌ها به این دلیل مدیر تبلیغات استخدام می‌کنند که میزان فروش و سود خود را افزایش دهند. بنابراین کسی که در سِمَت مدیریت تبلیغات فعالیت می‌کند، هر قدر تبلیغات و برندسازی قوی‌تری داشته باشد، از حقوق و مزایای بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

الزامات آموزش

برای اکثر موقعیت های تبلیغاتی مدرک کارشناسی لازم است. برخی از کارفرمایان لیسانس تبلیغات یا روزنامه نگاری را ترجیح می دهند. یک دوره آموزشی مرتبط ممکن است شامل کلاسهایی در بازاریابی ، رفتار مصرف کننده ، تحقیقات بازار ، فروش ، روشهای ارتباطی و فناوری، تاریخ هنر و عکاسی باشد.

کیفیت های مهم

ویژگی های رایج مدیران تبلیغات شامل مهارت های بین فردی و همچنین مهارت های تحلیلی است. مهارت های تحلیلی لازم است زیرا صنعت تبلیغات با افزایش رسانه های دیجیتال و به طور کلی چشم انداز دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. مدیران باید بتوانند روند صنعت را تجزیه و تحلیل کنند تا امیدوار کننده ترین استراتژی ها را برای سازمان یا مشتریان خود تعیین کنند. از دیگر ویژگیهای مهم می توان به مهارتهای ارتباطی خوب ، خلاقیت ، مهارتهای تصمیم گیری مناسب و مهارتهای سازمانی به خوبی توسعه یافته به منظور مدیریت وقت و بودجه خود به طور موثر ضمن هدایت و ایجاد انگیزه در کارکنان اشاره کرد. همانطور که می بینید ، دلیل شغل مدیر تبلیغات با حقوق سنگین این است که این شغل با مسئولیت زیادی همراه است.

بیشتر بخوانید: کسب و کارمان را چگونه تبلیغ کنیم؟ قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید