شغل جذاب و پرسود طراحی طلا و جواهر- قسمت دوم

در مقاله شغل جذاب و پرسود طراحی طلا و جواهر-قسمت اول درباره اصول اولیه طراحی طلا و جواهر صحبت کردیم.

در ادامه به مواردی مانند طراحی طلا و جواهر در جهان و مراحل کاری که یک طراح طلا و جواهر باید طی کند را توضیح خواهیم داد.

طراحی طلا و جواهر در جهان چگونه است؟

جواهرسازی در کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و امریکا بسیار طرفدار دارد و جزء شغل های ارزشمند بحساب می آید.

در برخی از کشورها در قالب رشته تحصیلی آموزش داده میشود و در دانشگاه ها تدریس میشود و در سایر کشورها زیرشاخه ی صنعت مد میباشد.

مثلا در کشور ایتالیا که به صورت حرفه ای و تخصصی افرادی مشغول فعالیت در این حوزه هستند، مراکزی مانند آکادمی داموس و نابای را ایجاد کرده اند.

به همین خاطر ایتالیا از جمله بهترین کشورهای جهان در حوزه جواهرات است و شهر میلان به عنوان بهترین مرکز در اروپا شناخته شده است و صنعت طراحی طلا و جواهر در این شهر رشد فراوانی داشته است.

مراحل کاری یک طراح طلا و جواهر

شما به عنوان یک طراح باید مراحل زیادی را طی کنید تا در اخر یک نمونه جذاب و خاص را وارد بازار کنید.

مهمترین و اساسی ترین مرحله داشتن ایده و ساخت قالب اصلی جواهر است.

در قدیم کسی که قصد طراحی طلا و جواهر را داشت، میبایست به صورت دستی و سنتی اینکار را انجام دهد و برو روی یک موم قالب سازی انجام شود و بعدا برای تولید انبوه وارد بازار کار شود، اما دنیا و تکنولوژی پیشرفت کرد و برای ایجاد قالب های جواهرسازی نرم افزارهایی مانند راینو و ماتریکس به بازار آمد و طراحی را آسان نمود.

مراحل کار به این صورت که پس از تایید ایده، طرح توسط متخصصین این حوزه به صورت سه بعدی طراحی میگردد و در مرحله آخر این مدل سه بعدی توسط دستگاه های پیشرفته ساخته میشود و به عنوان قالب برای تولید کننده استفاده میشود.

ظهور این نرم افزارهای مشکلاتی که برای طراحی وجود داشت را تا حد زیادی حذف نمود.

به عنوان مثال این نرم افزارها باعث افزایش سرعت و دقت در کار شدند، میزان خطا را کاهش دادند و امکان کنترل وزن نمونه تولیدی را فراهم کردند.

همچنین با کمک این نرم افزارها میتوان قالب طرح های سخت را تولید کرد و در حالت کلی باعث افزایش کمیت و کیفیت در کار شدند و افراد علاقه مند میتوانند با سرعت بیشتری در اینکار حرفه ای شوند.

مراحل موفقیت در شغل طراحی طلا و جواهر

هنگامی که شما به عنوان طراح وارد این حوزه میشوید، برای رسیدن به موفقیت های بیشتر و حرفه ای شدن باید همیشه یک نمونه برای رزومه همراهتان داشته باشید.

بعد از طراحی طلا با کمک نرم افزار های مخصوص میتوانید قطعه تکمیل شده را نیز به عنوان نمونه کاری خود اضافه کنید.

با تمرین و تکرار میتوانید مهارت های خود را در طراحی با نرم افزار روز به روز افزایش دهید.

هرچه میزان مهارت شما بیشتر باشد، فرصت های شغلی و بازار کار بهتری خواهید داشت.

اگر بتوانید در دوره های طراحی جواهر شرکت کنید میتوانید حرفه ای تر به عنوان طراح جواهر وارد بازار کار شوید.

شما میتوانید با الهام گرفتن از خلاقیت های خود، طرح های متنوعی به مشتریان ارائه دهید و فرصت های عالی کاری برای خود بوجود آورید.

همین فعالیت ها باعث ایجاد درامد بیشتر خواهد شد. با گرفتن طرح های سفارشی میتوانید ایده های بیشتری بکار ببرید و موفق تر شوید.

راه های کسب ایده برای شغل طراحی طلا و جواهر

 زمینه فعالیت در این حوزه بسیار گسترده است و با الگو گرفتن از زمینه های مختلف مانند طبیعت، حیوانات و گرایش های مذهبی و اداب و رسوم های قومیت های مختلف و یا سبک های هنری باید دست به طراحی های مختلف بزنید و ایده های جدید ایجاد کنید.

هر طراح از دو روش میتواند ایده ایجاد کند، روش اول از طریق طراحی و یا دیزاین و روش دوم از طریق طراحی مجدد ایده!

در روش ایده بعد از بررسی ایده محصول را تولید میکنند اما در روش دوم متفاوت است.

با تولید یک ایده در بازار  بازخورد های آن را بررسی میکنند. اگر بازخوردها مثبت باشد مشخص میشود نیاز به تولید همان ایده است ولی اگر بازخوردهای منفی داشته باشد نیاز است ایده اولیه اصلاح گردد.

نتیجه

شغل طراحی طلا و جواهر از جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است و اگر ذهنی خلاق و ایده پرداز داشته باشید میتوانید در این حوزه به سرعت پیشرفت های چشمگیری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید