سرمایه گذاری روی طلا بهتر است یا سکه؟

عوامل مختلفی در مورد سرمایه گذاری طلا دخیل هستند تا به سوددهی برسند.اجرت ساخت، میزان استفاده از سنگ‌های اتمی، وارداتی بودن طلای موردنظر و … ازجمله این عوامل هستند.

همچنین دانستن تفاوت‌های بین سکه و طلا  می‌تواند کمک بزرگی به شما در انتخاب روش سرمایه‌گذاری باشد.

برای مثال از تفاوت‌هایی که بین سکه و طلا در سرمایه‌گذاری وجود دارد این است که طلای ساخته‌شده دارای کارمزد است ولی سکه این طور نیست.

در حقیقت زمانی که یک طلای ساخته‌شده می‌خرید مبلغی را بابت اجرت ساخت آن پرداخت می‌کنید که در هنگام فروش این مبلغ لحاظ نمی‌شود. به همین دلیل همواره طلایی را که می‌خرید باید باقیمت پایین‌تر بفروشید.

در مقابل هنگام خریدوفروش سکه این شرایط وجود ندارد. قیمت خرید و فروش سکه در صورت یکسان بودن قیمت طلا در بازار، تفاوت چندانی باهم ندارد.

پس یک مزیت خرید سکه در مقابل طلا برای سرمایه‌گذاری  نداشتن اجرت ساخت آن است.

البته موارد دیگر هم باید در نظر گرفت که شما از طلا گاهی برای استفاده زینتی استفاده می کنید و سکه استفاده زینتی ندارد. البته این را هم باید در نظر گرفت که سکه را می توان در گاوصندوق نگه داری کرد که در این صورت خطر سرقت نسبت به طلای زینتی که در معرض دید است وجود ندارد.

زمان مناسب خرید سکه

در موقعی که بازار نوسانات ثابتی دارد بهترین زمان خرید سکه است. زیرا نوسانات بالا و پایین به همان قدر که سود دارند امکان ضرر را هم دارند.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار قیمت سکه و طلا، قیمت دلار است. زمانی که قیمت دلار  شروع به افزایش می‌کند قیمت سکه نیز افزایش می‌باید.

در خرید سکه به تاریخ و بسته‌بندی سکه توجه کنید و از صرافی‌ها و یا طلافروشی‌های مطمئن خرید کنید تا مبادا سکه تقلبی دریافت کنید.البته لازم به ذکر است که سکه‌های طرح جدید و قدیم در اصل هیچ تفاوتی باهم ندارند و عیار و وزن هر دو یکی است و تنها تفاوت آن طرح حک‌شده بر روی سکه‌ها است.

البته سکه‌های طرح جدید و قدیم در اصل هیچ تفاوتی باهم ندارند و عیار و وزن هر دو یکی است و تنها تفاوت آن طرح حک‌شده بر روی سکه‌ها است.

صندوق طلا چیست ؟

همچنین می توانید به جای خرید سکه و طلا به سراغ صندوق سرمایه گذاری طلا بروید. این صندوق به شما کمک می کند بدون خرید طلا یا سکه بر روی آن سرمایه گذاری کرده و از سود و زیان حاصل از افزایش یا کاهش قیمت، بهره‌مند شوید. صندوق سرمایه گذاری ویژه طلا یکی از بهترین راهکارها برای سرمایه گذاری در این بازار پر سود است که نباید از دست بدهید.

صندوق پشتوانه‌ی طلای لوتوس با نماد “طلا” ،یکی از صندوق های سرمایه گذاری در بورس است که یک صندوق قابل معامله در بورس می باشد. بدین معنی که یک فرد حقیقی که دارای کد بورسی است، می‌تواند به‌صورت آنلاین مانند سایر سهام، به خریدوفروش اوراق صندوق طلا بپرد.

سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا عبارت‌اند از: گوهر، عیار و زر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید