دو روش سرمایه گذاری طلا

سرمایه گذاری طلا روشی محبوب جهت تلاش برای کسب درآمد بالاتراست. طلا نسبت به اثرات تورم ، افت ارزش ارز و نوسانات جهانی نسبتاً مصون است ، و این باعث می شود كه این سرمایه گذاری جذاب باشد. اگر تصمیم به سرمایه گذاری دارید ، سعی کنید نمونه کارهای کلی خود را تغییر دهید و بیش از 20٪ از دارایی های خود را به طلا ندهید. شما می توانید با خرید و ذخیره سکه های طلا یا شمش طلا ، روی طلای فیزیکی سرمایه گذاری کرده یا با سرمایه گذاری در سهام و وجوه طلا ، غیر مستقیم طلا را نیز خریداری کنید. در این جا دو روش سرمایه گذاری طلا به صورت فیزیکی و غیرمستقیم بررسی می شود.

روش اول

1.تصمیم بگیرید که چقدراز پول خود را مایلید سرمایه گذاری کنید. طلا معمولاً بخش کوچکی از ثروت کلی یک سرمایه گذار را تشکیل می دهد. هدف این است که بیش از 20٪ از پول خود را در طلا سرمایه گذاری نکنید. این به شما امکان می دهد سرمایه گذاریهای کلی خود را متنوع کنید ، و ریسک زیادی در سرمایه گذاری خود نکرده باشید.

اگر فقط مقدار کمی پول برای سرمایه گذاری دارید ، سرمایه گذاری محافظه کارانه تر این است که 3 تا 10 درصد در طلا را هدف بگیرید.

2.با مراجعه به وب سایت خزانه داری کشور ، یک فروشنده معتبر طلا پیدا کنید. قبل از خرید طلای خود به دنبال لیستی از فروشندگان تایید شده باشید. مهم است که برای اطمینان از امنیت خود ، معامله ای را پیدا کنید که توسط دولت بررسی و یا تایید شده باشد.

کلاهبرداری های وب سایت زیادی برای خرید و فروش طلا وجود دارد ، بنابراین مطمئن باشید که اعتبار نمایندگی ای که قصد استفاده از آن را دارید را بررسی کنید.

3.قیمت های فروشنده طلا را با هم مقایسه کنید تا بهترین ارزش را کسب کنید. از وب سایتهای مبادله ای دیدن کنید تا قیمت لحظه ای طلا را ببینید ، که این قیمت فعلی طلا براساس قیمت تخمینی آینده طلا است. قیمت لحظه ای در طول روز در نوسان است. قیمت های طلای تبلیغ شده توسط دلالان مختلف ، از جمله هزینه های اضافی تحویل را مقایسه کنید.

از پرداخت بیش از 5 درصد از قیمت نقدی طلا خودداری کنید.

4.شمش طلا را برای سرمایه گذاری های بزرگ و بلند مدت خریداری کنید. اگر می خواهید مبلغ زیادی را در طلا سرمایه گذاری کنید ، خرید شمش طلا ممکن است ساده تر از خرید تعداد زیادی سکه طلا باشد. خرید ساده تر خواهد بود و طلا در نگهداری و پیگیری آسانتر خواهد بود.

5.برای سرمایه گذاری کوچکتر و انعطاف پذیر ، سکه های طلای بسیار گردش شده را خریداری کنید. اگر به دنبال سرمایه گذاری چند هزار دلار یا کمتر در طلا هستید ، سکه های طلا را انتخاب کنید. وقتی می خواهید بخشی یا تمام سرمایه گذاری خود را نقدینگی کنید ، سکه ها معمولاً آسان تر می فروشند. ممکن است بخواهید سکه های طلای گسترده ای را بخرید و از سکه های نادر که ارزیابی و فروش آن سخت تر است ، خودداری کنید.

سرمایه گذاری روی سکه های طلا به شما این امکان را می دهد که با فروش بخشی از آن یا خرید بیشتر در مقادیر اندک ، سرمایه گذاری خود را خراب کنید.

6.برای خرید طلای خود از پول نقد یا چک استفاده کنید. بیشتر فروشندگان طلا به دلیل امنیت کارت های اعتباری خرید طلا را نمی پذیرند. اگر پول کافی ندارید ، می توانید چک پول را از بانک خود خریداری کرده یا انتقال را ترتیب دهید تا پس از انجام معامله ، آن را پرداخت کنید. برای این گزینه های نقدی باید به شعبه بانک محلی خود مراجعه کنید.

برای به دست آوردن چک یا انتقال ، جزئیاتی در مورد وام گیرنده مانند نام آنها ، آدرس کامل و اطلاعات بانکی (مانند شماره شعبه بانک آنها) به بانک خود ارائه دهید.
شما می توانید خرید خود را در فروشگاه های فروش طلا یا به صورت آنلاین از فروشندگان معتبر که طلا را به صورت ایمن به شما ارسال می کنند ، انجام دهید.

7.برای حفظ امنیت طلای خود را در صندوق امانات نگهداری کنید. هنگامی که شما صاحب طلا هستید ، باید از سرمایه گذاری خود در مقابل ضرر و سرقت محافظت کنید. بهترین راه برای تضمین امنیت طلای شما ، گرفتن صندوق امانات در یک بانک است. اگر تصمیم دارید که طلا را در خانه نگه دارید ، در صندوق امانات سرمایه گذاری کنید تا در صورت سرقت یا موارد اضطراری دیگر از آن محافظت کنید.

توجه داشته باشید که اگر شما به بیمه خود اطلاع دهید ، ذخیره طلا در خانه احتمالاً منجر به حق بیمه بالاتر خواهد شد.

روش دوم: سرمایه گذاری در طلا به صورت غیر مستقیم

1.برای یک سرمایه گذاری ساده و کم هزینه ، یک صندوق مبادله طلا بخرید. صندوق های مبادله ای طلا (ETF) صندوق هایی هستند که توسط متخصصان طلا مدیریت می شود و این به معنای راهنمایی حرفه ای قوی با توجه به سرمایه گذاری شما است. انواع مختلف ETF وجود دارد ، اما همه آنها شامل خرید سهام مالکیت طلا هستند ، به این معنی که شما به طور غیر مستقیم صاحب طلا هستید. انواع مختلف ETF را با مشاور مالی خود در میان بگذارید تا ببینید ارزش افزودن آنها به سبد سرمایه گذاری شما وجود دارد یا خیر.

با درخواست مراجعه به دوستان یا همکاران ، یک مشاور مالی قابل اعتماد پیدا کنید.
سهامداران ETF هیچ ادعای مستقیمی نسبت به طلا ندارند.
هر ETF انواع هزینه های خاص خود را خواهد داشت.
ETFمشمول مالیات هستند.
سهام ETF در بورس اوراق بهادار عمومی معامله می شود.

2.اوراق بهادار مبادله طلا را برای سرمایه گذاری ریسک پذیر با پتانسیل درآمدی بالا امتحان کنید. اوراق بهادار مبادله طلا (ETNs طلا) سرمایه گذاری های معینی است که بر اساس عملکرد بازار معاملات آتی طلا در هنگام سرمایه گذاری پول شما سود پرداخت می کند. شما ممکن است به میزان قابل توجهی سود کسب کنید یا تمام پول خود را از دست بدهید زیرا آنها هیچ گونه حمایت اصلی ندارند. با مشاور مالی خود در مورد این نوع سرمایه گذاری صحبت کنید ، که بسته به وضعیت مالی شما ممکن است برای شما مؤثر واقع شود.

ETN نیز انعطاف پذیر است زیرا می توان آنها را با قیمت بالاتری معامله کرد یا با قیمت پایین تر فروخت و دوباره خرید کرد.

3.سهام سهام معدن طلا را خریداری کنید تا سود خود را در یک شرکت مستقر کنید. سهام معدن طلا به شما امکان سرمایه گذاری مستقیم در یک معدن خاص طلا را می دهد. این بدان معناست که سود یا ضرر شما کاملاً به عملکرد 1 (یا بیشتر) شرکت معدنکاری طلا بستگی دارد. با مشاور مالی خود به گزینه های سرمایه گذاری سهام معدن طلای خود نگاه کنید تا ببینید آیا سودهای احتمالی این نوع سرمایه گذاری ارزش ریسک را دارد یا خیر.

بازار طلا بی ثبات است ، بنابراین احتمالاً این نوع سرمایه گذاری همچون سوار بر چرخ دستی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید