دو راز موفقیت گوگل

گوگل (NASDAQ: GOOG) در ماه جولای-سپتامبر، 2.7 دلار یا 8.33 دلار به ازای یک سال پیش به میزان 26 درصد افزایش درامد داشت که بیش از 2.2 میلیارد دلار یا 6.72 دلار به ازای هر سهم است. درآمد آن 33 درصد افزایش یافت و به 9.72 میلیارد دلار رسید.

عملکرد شگفت انگیز Google این سؤال را دوباره ایجاد می کند: راز موفقیت Google چیست؟ چگونه یک شرکت می تواند درآمد 9.7 میلیارد دلار بیشتر از تبلیغات کسب کند؟

جواب سوال اول مطمئناً رهبری و نوآوری در سریعترین مناطق در حال رشد موتورهای جستجو ، چندرسانه ای و تلفن های هوشمند است. گوگل یک شرکت مشتری محور است؛ فرآیند نوآوری آن  مانند دیگر شرکت های فن آوری موفق مانند اپل کامپیوتر (NASDAQ: AAPL)، شرکت اوراکل (NASDAQ: ORCL) و   Salesforce.com (NYSE: CRM)  با مشتری شروع و پایان می یابد.

جواب سؤال دوم کارآفرینی جمعی است  که راز موفقیت دیگر Google می باشد.

کارآفرینی جمعی سازمانی شبکه ای است که به گروههای متنوعی از افراد امکان می دهد خطرات و پاداشهای مرتبط با کشف و سوء استفاده از فرصتهای شغلی جدید را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال سرویس Blogger Google ، به وبلاگ نویسان اجازه می دهد تا وبلاگ های خود را که ایده ها و محصولات را تبلیغ می کنند تنظیم کنند. بینندگان برای دسترسی به این محصولات و ایده ها؛ و تبلیغ کنندگان برای ارائه محصولات و خدمات خود به بینندگان.

به عبارت دیگر ، گوگل در یک کارآفرینی جمعی با وبلاگ نویسان ، تبلیغ کنندگان و بینندگان قرار دارد و خطرات و پاداش های کشف و سوء استفاده از فرصت های جدید تجاری را به اشتراک می گذارد. تبلیغ کنندگان محصولات و خدمات خود را در دسترس مخاطبان مناسب قرار می دهند. و وبلاگ نویسان و گوگل درآمد تبلیغات را به اشتراک می گذارند. در مقابل، وبلاگ های ناموفق که به جذب ترافیک منجر می شوند، باعث تلفات همه طرف ها می شود. بینندگان وقت خود را تلف می کنند ، زیرا آنها آنچه را که لازم دارند پیدا نمی کنند ؛ تبلیغ کنندگان هیچ مخاطبی برای تبلیغات خود ندارند. و وبلاگ نویسان و گوگل هیچ توجیهی برای به اشتراک گذاشتن ندارند.گوگل فایرفاکس خود را از بین می برد و وبلاگ نویسان وقت خود را برای پست کردن هر گونه مطالب ارسال می کنند.

نتیجه نهایی: Google فقط یک مبتکر فناوری نیست. بلکه یک مبتکر مدل تجاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید