بهترین رشته های انسانی ، آینده شغلی و بازار کار

واقعیت این است که نمی توان معیار مشخصی در این رابطه تعیین کرد که  بهترین تا بدترین شغل ها را در این رشته مشخص کنیم. چون در هر صورت اولویت افراد با یکدیگر متفاوت است. پس ابتدا مشخص کنید که به چه چیزی علاقه دارید.اگر بتوانید علایق واقعی تان را به درستی شناسایی کنید، به راحتی می توانید رشته ای را که برای شما مناسب ترین است پیدا کنید.

مسلما در کنار علاقه، عوامل مهم دیگری که در انتخاب رشته موثرند شامل بازارکار، درآمد، شرایط جامعه و … هستند . شما باید با کسب اطلاعات کافی و استفاده از بهترین روش، مرحله به مرحله پیش بروید تا به بهترین تصمیم برسید. آگاهی یافتن از بازار کار رشته ی انتخابی یکی از نکات بسیار مهمی است که هر کنکوری باید به آن توجه کند.باید بدانید در شهرهای مختلف کشور رشته های انسانی چقدر تقاضای کار دارند و استخدام های دولتی و غیردولتی آنها چه میزان است .در شهر شما نیاز به چه شغل هایی بیشتر است و … این موارد در انتخاب رشته و شغل تان بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر در رشته حقوق خوب تحصیل کنید و توانایی های دیگر از جمله سخنوری و روابط عمومی خوبی هم داشته باشید، می توانید در بیشتر شهرها برای خود به عنوان وکیل یا قاضی کار پیدا کنید.

به عنوان نمونه رشته های روانشناسی و مشاوره به دلیل افزایش مشکلات روحی افراد، از رشته های مورد نیاز در سال های آینده می باشند. فارغ التحصیل رشته روانشناسی می تواند در کلینیک های روانشناسی به عنوان یک روانشناس کار کند.اگر واقعا علاقه داشته باشید و خوب تلاش کنید، حتما بازارکار خوبی پیش روی شما خواهد بود.برخی رشته های دانشگاهی علوم انسانی نیز  مثل دبیری دروس مختلف آموزشی هستند یعنی در مدارس و دانشگاهها می توانید مشغول به کار شوید.

دیگر شغل های رشته علوم انسانی :

وکیل، قاضی، روزنامه نگار، حسابدار، مشاور، کارشناس مالی، کارشناس جهانگردی، باستان شناس، مربی مهدکودک، مدیر مهدکودک، مربی تربیت بدنی، جامعه شناس، مردم شناس، مددکار اجتماعی، کارشناس بیمه، زبان شناس

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید