بافتنی شغل زمستانی سودآور

بافتنی شغل زمستانی سودآور! بافتنی در هر شکل و فرمی که باشد زندگی مارا از حالت یکنواختی درمی‌آورد. گالیا توانگر از کارآفرینان موفق در زمینه اجناس بافتنی می باشد. وی در خاطرات خود اشاره به این موضوع دارد که عاشق کاموا و بافتنی بوده و هر زمان، مادرش مشغول بافت می‌شد با ذوق و شوق کنارش می‌نشست و دقت می‌کرد. همچنین می گوید: زمانی که مادرم علاقه و توجهم را دید، شروع کرد به یاد دادن بافتنی. علاقه‌ام کمکم کرد و به راحتی توانستم بافت مدل‌های مختلف را یاد بگیرم. در دوران راهنمایی، در درس حرفه و فن، آن‌قدر با مهارت کارم را انجام دادم که معلمم آموزش کل بچه‌های کلاس را به من سپرد. با ذوق و شوق هم کلاسی‌هایم را آموزش دادم، هم‌آن آموزش، سرآغاز داستان‌های دیگری در این کار شد و من پیگیرتر از قبل، کار بافتن را ادامه دادم.»


این موضوع به خوبی گویای این است که همیشه و الزاما برای ایجاد یک حرفه صرفا به پول و سرمایه نیاز نیست و می‌توان با کمک گرفتن از هنرهای صاحب قدمت که در خانواده از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند، برای کار آفرینی و‌اشتغال‌زایی اقدام کرد.

بافتنی یک شغل فصلی نیست .

بازار مصرف

درآمد بافنده‌ها بیشتر از طریق بافت‌هایی است که از روی مجلات تخصصی بافتنی داخلی و خارجی می‌بافند. بافتنی در کل یک شغل فصلی و معطوف به فصول سرد سال است. کمتر کسی در تابستان به فکر سفارش بافتنی می‌افتد. البته سفارش برای سیسمونی یا جهیزیه عروس هم داریم..»

«امروزه بافتنی تنها منحصر به بافتن ژاکت و شال و کلاه نمی‌شود. میتوان منحصرا عروسک‌های بافتنی و میوه های تزیینی بافت و در تمام طول سال درآمد خوبی هم کسب کرد.

روش‌های بازاریابی برای محصولات تولیدی

برای فروش بافتنی افراد می‌توانند از بازارهای اینترنتی و پررونق فضای مجازی بهترین بهره را ببرند. هرچند در وهله اول پیدا کردن و شناختن مشتری برای این شغل کمی سخت است اما اگر کاری تمیز و زیبا و با خلاقیت ارائه دهید می‌توانید با معرفی کارتان در این شبکه‌ها و همچنین بازارهای روز بافتنی‌های خود را به فروش برسانید. راه دیگر برای فروش این محصولات مراجعه به فروشگاه‌های فروش بافتنی و همچنین خرازی‌هایی است که عروسک و انواع بافت‌های فانتزی را به فروش می‌رسانند و با نشان دادن نمونه کارهایتان برای آها سفارش بگیرید. از راه‌های افزایش مشتری دیگر برای این شغل این است که اگر به هر صورتی بافتنی خود را فروختید حتماً از مشتری بخواهید شمارا به بقیه افراد نیز معرفی کند. داشتن کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی نیز در این روزها با پیشرفت فنّاوری خالی از لطف نیست.

بازارهای فروش محصولات

همان‌طور که اشاره کردیم پیدا کردن مشتری برای این کار کمی سخت است اما با پیدا کردن اولین مشتری و شناختن بازارهای هدف می‌توانید در این شغل بسیار موفق باشید.

افرادی در این شغل موفق‌ترند که:

دارای پشت‌کار بسیار زیاد باشند.

دارای خلاقیت بالایی باشند.

بتوانند وقت بیشتری را به شغلشان اختصاص دهند و از همه مهم‌تر بتوانند حرفه‌ای این شغل را دنبال کنند.

بافتنی شغل زمستانی سودآور!

روش‌های فروش بهتر محصولات

از فواید بافتنی نسبت به دیگر شغل‌ها می‌توان به:

ـ یادگیری آسان

ـ قابل‌ترمیم و اصلاح اشتباهات کار

ـ قابل‌حمل و نقل راحت محصولات به خاطر سبکی

و همچنین از معایب آن می‌توان به:

ـ تعداد و تنوع طرح‌های محدود قلاب‌بافی

ـ ظریف بودن این کار در زدن کوک‌ها

ـ کارهای رنگی امکان تمیز درنیامدن رادارند

ـ ممکن است بازار خیلی گسترده‌ای در همان اول کار برای این شغل وجود نداشته باشد

 پس درنتیجه اگر کسی بتواند معایب این شغل را برطرف و از فواید آن به‌خوبی سود ببرد می‌تواند در این کار بسیار موفق باشد زیرا بافت محصولات رنگی و فانتزی، استفاده از خلاقیت در تلفیق چند طرح باهم و کمبود اشتباه در محصول باعث به فروش رسیدن بهتر آن می‌شود.

یکی از دیگر کارهایی که باعث می‌شود همه کارهایتان را بفروشید سفارش گرفتن قبل از بافتن است.

بیشتر بخوانید: چگونه مگدا سایژ هنر بافندگیِ خیابانی را به جنبشی جهانی تبدیل کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید